אני נשואה ואימא לשתיים, סמנכ"לית שיווק של פורטל החדשות בוקרא. אני מתרגשת להיות כאן לא רק כי אני אישה שמתמודדת עם חסמים, אלא כאישה ערביה שכבר שינתה סדר עדיפויות בחיים. בחברה הערבית נשים הפכו להיות חלק מושלם בחברה, נשים קובעות את סדר היום הכלכלי בבית. ולכן אני רוצה לדבר אתכם על סטיגמות בנוגע לאישה הערבייה. זה כל כך מקומם שחלק מהשותפים והשותפות ממרכז הארץ עדיין מתבטאים בדעות קדומות כלפי המגזר הערבי. התקשורת מתייחסת למגזר רק כשיש רצח או אירוע בטחוני. אנחנו 20% מכלל האוכלוסייה, היום 75% מהאוכלוסייה הערבית היא מתחת לגיל 35, אנחנו חברה צעירה, דור של אימהות ונשים צעירות שמעורבות בכלכלת הבית ושואפות להיות חלק בחברה.

 

מעל 90% מהחברה הערבית גולשת באינטרנט, במיוחד נשים. בוקרא הוא היחיד במגזר הערבי שמעסיקים יותר נשים מגברים. לפני חודשיים הייתה לנו פגישה במשרד פרסום מאוד גדול בתל אביב, נכנסנו 3 נשים וגבר והמתנו בחדר ישיבות. הייתה ישיבה עם צוות השיווק והמדיה של אותו משרד גדול, איך שנכנסנו החבר'ה הסתכלו עלינו כאילו לא יודעת מה, כנראה ציפו לראות, גלביות, או לראות רק גברים עם שפם גדול וקופסאות חומוס. התחילו לשאול מאיפה באתם, איך זה שיש נשים, והדבר היחיד שהיה לי להגיד היה:  "באנו מהמדבר עם הגמלים והחנינו אותם למטה". הבעיה שאתם לא מכירים וקיר הזכוכית בינינו חייב להתנפץ.

 

אני רוצה שנתחיל ללמוד אחת על השנייה, נעבוד יחד כדי לקדם את המגזר הערבי. כאשת שיווק חשוב לי לקדם את הכוח הצרכני של המגזר, לכן עבדתי עם הדס גולדשטיין (מנכ"לית און לייף) על המדור המשותף ליזמיות ערביות ויהודיות כאחד. חשוב להיות שותפות לא רק במאבקים, גם בהצלחה. נשים ערביות ישמחו להיות שותפות שלכן לקידום מעמד האישה. הדס,  אשמח מאוד אם הכנס הבא יתקיים בעיר ערבית, ואני מבטיחה שכולכן תרגישו בבית ובטוחה שגם אנחנו יכולות ליהנות אחת מהשנייה ולתמוך זו בזו.