"העסק שלנו 'כלים שלובים' עוסק באינטימיות בין בני זוג, הן מינית והן לא-מינית", אומרים בני הזוג יסכה ויהונתן שומר (בני 36 ו-37 בהתאמה), המנהלים יחד קליניקה לייעוץ זוגי ומיני בצפת, ומטפלים בין היתר גם בזוגות דתיים וחרדיים. "אנחנו עוסקים בהתפתחות אישית ובהתפתחות זוגית, בהכנה לזוגיות לזוגות בראשית דרכם המשותפת ובייעוץ ובשיקום לזוגות שנמצאים יחד שנים ארוכות ואיבדו את התשוקה או שחוו משבר כלשהו, כמו בגידה", הם אומרים, "העיקרון שלנו אומר שאם עסוקים רק בלשרוד, החיים הם רק בסדר, אבל בעצם יש לכל זוג אוצר ולנו יש את המפתח לתיבת האוצר הזו, ואנחנו שואפים להעניק אותו. לכן אנחנו נותנים לזוגות המגיעים אלינו, הן פיזית לקליניקה והן באינטרנט, מערך של כלים כדי לחיות את החיים שהם רוצים לחיות, עם תשוקה, תקשורת טובה, אהבה, שמחה ואינטימיות". לדבריהם, גם הזוגות הדתיים והחרדיים מתמודדים עם אותן בעיות כמו זוגות אחרים, ויסכה ויהונתן יודעים להנגיש להם את הטרמינולוגיה ואת הכלים. "בזוגיות - רב המשותף על השונה", אומרים בני הזוג שומר.

 

עוד באון לייף:

 

מלבד ניסיון מקצועי פורמלי וניסיון מעשי מגוון מאוד (מתרפיה באמנות ועד סקסולוגיה), ליסכה וליהונתן יש את ניסיון החיים הזוגי המיוחד שלהם והוא בהחלט גולת הכותרת של העסק שלהם. "אנחנו חברים טובים מגיל 14 וזה התפתח לאהבת נעורים בתיכון. די סמוך לסיום התיכון החלטנו להתחתן, ואז עוד בכלל לא חלמנו על עבודה כמטפלים זוגיים, אבל כן החלטנו במודע שאנחנו רוצים לחיות חיים זוגיים טובים. כפועל יוצא החלטנו במודע על כללים ברורים. עם השנים בחנו מה עובד לנו כזוג טוב ומה לא וניווטנו את הזוגיות שלנו בהתאם", מספרים יסכה ויהונתן.

 

יסכה ויהונתן שומר. כלים שלובים

 

השניים מגיעים ממשפחות שומרות מסורת, הם לא הדמויות הראשונות שעולות בראש בהקשר של ייעוץ מיני. והם אכן החלו את דרכם בקריירות אחרות ושונות. "עבדתי בתחום הביטחון ויסכה ניהלה פרויקטים בתחום הזהות היהודית, נהננו בעבודה הקודמת, אך בהדרגה החלטנו ללמוד אימון, טיפול הוליסטי, סקסולוגיה וטיפול באנשים והתחלנו לטפל באנשים מתוך שליחות לשפר את הזוגיות שלהם", מספר יהונתן.

 

מתי חשתם שהעסק זקוק להכוונה מדויקת יותר?

"השנה החלטנו לפנות למעוף, ולא בפעם הראשונה. כבר לפני כמה שנים פניתי לייעוץ ולליווי עסקי. קיבלנו המלצה על מעוף מעמיתים בקבוצת BNI  (הארגון הגדול בעולם לבניית קשרים עסקיים) והצטרפנו לכמה קורסים בשיווק כדי לחשוף את העסק הייחודי שלנו לעוד ועוד קהלים. אנחנו מרגישים שיש לנו משהו נפלא להעניק ומדובר במשהו פשוט ונגיש, אך האתגר הוא לדעת לשווק את זה נכון. אנחנו לומדים לפלח את קהלי היעד בפלטפורמות השונות בעזרת ליווי מקצועי ולדעת לכוון את המאמצים בהתאם. למשל יש לנו סדנאות חד פעמיות של כמה שעות, יש לנו חופשה מרוכזת של 48-24 שעות של העשרה והעצמה זוגית, יש לנו חבילה של שלושה מפגשים ותרגילים לקחת הביתה, יש 'מסע זוגי' האורך שלושה חודשים עם פגישה של פעם בשבועיים ויש סמינר ברשת של 20 מפגשים שבו לא נפגשים פיזית. לכל אחד מתאים משהו אחר והיינו צריכים ליווי עסקי", מספרת יסכה.

 

יסכה ויהונתן שומר. כלים שלובים

 

השניים מספרים שבעזרת הליווי במעוף, הם לומדים להעביר את המסר בצורה ממוקדת ולהסביר כי כבר בתוך שלושה-ארבעה מפגשים כבר אפשר לצאת לחיים זוגיים חדשים וטובים יותר, בלי תהליכים מורכבים וארוכים.

 

מה למדתם על קהל היעד שלכם?

"הקהל הוא מגוון מאוד. יש חילונים שבאים מיישובי הסביבה ואפילו מהמרכז ומהדרום. יש זוגות דתיים ומסורתיים, המתמודדים אף הם עם קשיי תקשורת ושחיקה, ויש חרדים הזקוקים להכוונה איך לבנות קשר אינטימי טוב, מספק ומעניק", מספרת יסכה.

 

במה תרם הייעוץ העסקי במעוף?

במעוף קיבלנו ליווי בכל הנוגע להתנהלות בפייסבוק ובניהול מדיה חברתית תוך הדגשה 'אנשים רוצים להכיר אתכם אישית כדי לקבל מכם עצות בזוגיות'. אז לפני הצגת המוצרים שלנו, אנחנו חושפים בפייסבוק את הזוגיות שלנו, את החוזקה שלנו שהיא החיים שלנו ביחד. אנחנו מגיעים ממקומות אמיתיים, מניסיון החיים שלנו כזוגותיק, ולכן אנחנו מתעדים את הדייטים שלנו ומעניקים טיפים לבילויים ביחד, למשחקים ולפעילויות מעצימות. אנשים מתחברים לזה מאוד. החלטנו בעצת אנידג'רגם להשקיע בתוכן איכותי ומקורי. במאמרים הרבים שאנו כותבים אנו משתפים את הקוראים באמונות שלנו לגבי אהבה וזוגיות ופותחים אפשרות ליצור איתנו קשר ולקבל עוד מידע".

 

יסכה ויהונתן שומר. כלים שלובים

 

מה הטיפ שלכם להצלחה?

"להשקיע בתוכן איכותי ולהעניק דוגמאות אישיות מהחיים הזוגיים שלנו, על הלבטים, השיחות, הבעיות, ההצלחות. כמו שאנחנו מאמינים שאם זוג מפשיל שרוולים ולוקח את גורלו בידיו ויכול לחולל לעצמו ניסים – כך אנחנו מאמינים בעבודה מאומצת לחשיפת העסק הייחודי שלנו", הם אומרים.

 

ניצן בלום-סלע, מנהלת מרכז עסקים ראש פינה במעוף ומלווה עסקית, מנדבת את הזווית שלה בליווי של יסכה ויהונתן.

 

מה הדבר הכי טוב בעסק "כלים שלובים"?

"החוזקה שלהם היא במי שהם. הם זוג מיוחד, מלא יוזמה ויזמות ויש להם עסק שיש לו יכולת בידול גבוהה בשלל האוכלךוסיות בארץ, במיוחד בקרב האוכלוסייה הדתית על גווניה. בכדי לחדד את הבידול ואת הייחוד שלהם על פני מטפלים זוגיים אחרים – הם עברו קורס פייסבוק במעוף ונמצאים בליווי עם יועץ על התכנים, על ניהול קמפיינים ועל כתיבה שיווקית כדי להגיע בדיוק לקהל היעד ולדבר איתו בשפה שלו".

 

איזה טיפ קונקרטי יש לך לעסק קטן?

"הטיפ המרכזי לכל עסק הוא למצוא את הדבר המיוחד שלך ואת ההתאמה בין הייחוד שלך לבין קהל היעד שלך", אומרת בלום-סלע, "כך תוכל להיות הכי מאופיין בים השיווק והמידע שמציף אותנו. כשאתה יודע מי ניצב מולך, אתה יודע איך לפנות אליו ואיך להניע אותו לפעולה". לדבריה, בייחוד כשמדובר בייעוץ הנוגע ברבדים האישיים של החיים - כמו זוגיות, מיניות ואינטימיות - כדאי לפנות לליווי מקצועי כדי ללמוד איך ולמי לנסח ולכוון נכון יותר את הפנייה השיווקית.

 

כלים שלובים בפייסבוק