סרינה וויליאמס רגילה להיות פורצת דרך. בעולם הטניס, שנשלט רובו ככולו על ידי ספורטאים לבנים, סרינה ואחותה הגדולה ונוס הן תופעת טבע של ממש. השתיים שולטות ללא עוררין כבר עשרים שנה בעולם הטניס, ושתיהן אחזו בתואר 'מס' 1 בעולם' לא פעם ולא פעמיים - בעיקר סרינה. למעשה, סרינה דורגה כטניסאית מספר 1 בעולם במשך 314 שבועות, מתוכם 186 שבועות רצוף - הישג שרק היא ושטפי גראף החזיקו בו. בנוסף, היא מדורגת ראשונה בעולם במספר טורנירי גרנד סלאם שזכתה בהם - 23, ולא פחות חשוב: היא גם האישה שהרוויחה הכי הרבה כסף כטניסאית - מעל 80 מיליון דולר.

רק בחודש ינואר האחרון זכתה בטורניר הגרנד סלאם האחרון שלה. כאמור, זכיה מס' 23 בקריירה שלה. 23 טורנירי גרנד סלאם זה הישג מדהים בפני עצמו - אבל לאחרונה הסתבר שכדי לזכות בטורניר האחרון וויליאמס התגברה על אתגר מיוחד במינו: הריון. בשישי האחרון חשפה וויליאמס בעמוד הסנאפצ'ט שלה כי היא בהריון בחודש החמישי - מה שאומר שבעת הזכייה הייתה בחודש השני שלה.

סרינה ויליאמס: שחקנית הטניס הגדולה

בהיסטוריה

סרינה ויליאמס גדלה בשכונת עוני, זכתה לאינספור השמצות אבל הצליחה להפוך לאישה הכי חזקה בהיסטוריה של הספורט הלבן

לטור המלא

העובדה שהייתה בהריון כשניצחה את טורניר הגרנד סלאם ה-23 שלה, היא לא פחות ממדהימה. בחודש השני להריון נשים רבות מסתגלות למצבן החדש, והשינויים הפיזיים גוררים לא אחת תופעות לוואי כגון: עייפות ובחילות. אין ספק שהעובדה הזו מצביעה על הנחישות הבלתי נגמרת שסייעו להפוך את סרינה לאחת מהספורטאיות הגדולות ביותר אי פעם. ובכלל, בעולם הפטריאכלי שלנו, בו לא מעט מנהלים בכירים מצהירים שיעדיפו לא לגייס נשים בגיל הפוריות כי "אולי העובדת תיכנס להריון", הניצחון של סרינה בחודש השני להריונה היא אמירה מוחצת.

ההודעה על ההריון בסנאפצ'אט. סרינה וויליאמס

הקשיים הספורטיביים על המגרש הם לא היחידים מולם מתמודדת וויליאמס. כספורטאית שחורה בענף שמזוהה עם ספורטאים לבנים, היא חוותה לא אחת הערות גזעניות ומיזוגניות. רק לפני כמה ימים, עם היוודע הריונה של וויליאמס (המאורסת לאחד ממייסדי אתר רדדיט - שהוא ממש במקרה גם לבן), התלוצץ במסיבת עיתונאים מנהל הטניס של נבחרת רומניה, בעצמו טניסאי עבר מוביל, כי 'צריך להמתין ולראות באיזה צבע יהיה הילד. אולי שוקולד עם פס חלב?". וויליאמס לא נשארה חייבת וכתבה בעמוד האינסטגרם שלה כי 'מצער אותי לגלות שאנחנו חיים בעולם בו אנשים כמו נטאש יכולים להגיד אמירות גזעניות שכאלה נגדי ונגד הילד שלי שלא נולד.... זה לא ירתיע אותי מלהמשיך ולהפיץ אהבה, אור וחיוביות לכל מקום שאהיה בו. אני אמשיך להיאבק ולהילחם על מה שנכון'.

כך או כך, וויליאמס הצהירה כי בכוונתה לשוב לסבב הטניס שיחל ב-2018, 4 חודשים לאחר שהיא צפויה ללדת. זאת, על אף ששורה ארוכה של טורי דעה ופרשנויות מנומקות, רובן ככולן נכתבו על ידי עיתונאי ספורט גברים, הגיעו לכלל מסקנה נחרצת שההיריון משמעו סיום הקריירה של סרינה וכי היא לא תצליח לשוב ולכבוש את פסגת הטניס העולמית. לטענתם, כיום וויליאמס בת ה-35 נחשבת לאחת מהטניסאיות המבוגרות ביותר בצמרת הטניס העולמית. יתרה מזאת, לדבריהם טניסאיות בודדות בלבד לאורך ההיסטוריה הצליחו לחזור לפסגת הטניס העולמית לאחר הלידה, והאחרונה שהצליחה לעשות זאת, קים קלייסטרס, עשתה זאת ב-2009. אחת הסיבות לכך היא העובדה שסבב הטניס המקצועני מתפרש על פני יבשות ומדינות רבות (5 טורנירי הגרנד סלאם למשל נערכים ב-5 מדינות שונות), מה שמקשה כמובן, לשלב אמהות במשרה מלאה וקריירה כטניסאית מקצוענית.

אלו טענות שקשה לשלול במחי יחד. אך יחד עם זאת, אם ונסה וויליאמס הוכיחה משהו אחד במהלך הקריירה המפוארת שלה זה שהיא לא מפחדת מאתגרים ומקשיים, ולכן לא כדאי להספיד אותה כל כך מהר.