מיתוג עצמי, או מיתוג אישי, ליתר דיוק, הוא מהלך שכל מנהל, בין אם עצמאי או שכיר, חייב להקדיש לו מחשבה. המנהל או המנהלת הם הפנים של החברה והגורם הכי מזוהה איתה. זו האסוציאציה הראשונה שמצטיירת כשחושבים על החברה או הארגון.

 

לרגל הכנס השנתי של איגוד השיווק הישראלי המתקיים ב-12 בינואר במרכז הירידים בתל אביב. נפגשנו עם תלמה בירו, מנכ"ל איגוד השיווק, כדי להבין קצת יותר, וללמוד.

 

עוד מכנס השיווק 2015:

 

מה זה בעצם, מיתוג אישי?

מיתווג אישי - Personal Branding- הוא כלל הפעולות שאדם עושה כדי להעצים את עצמו ואת הייחוד שלו. כל ארגון רוצה להיתפס כחדשני, מקצועני ופלורליסטי, ואלו בדיוק התכונות שכדאי שהמנהלים יאמצו: להיות אנשי חזון מקצוענים המכילים מגוון דעות ועמדות.

 

תלמה בירו (צילום: אייל יפרח)

 

יש לך עצה אחת יעילה למי שמחפש את המיתוג האישי בשבילו?

העצה הכי טובה שלי למי שממתג את עצמו היא להתמקד אך ורק בנושא אחד. לא להתפזר על נושאים אחרים ולא לקפוץ מרעיון לרעיון. במיוחד כדאי להימנע מלדבר על תחביבים אישיים, חופשות וחברים מפורסמים כי זה זועק "אני רוצה להרשים".

אני ממליצה לעשות הפרדה מוחלטת בין המיצוב המקצועי לחיים האישיים, גם כשמדובר במיתוג אישי. חשיפה בכל מחיר היא טעות שרבים נופלים בה בניסיון לבדל את עצמם. מנהלת שרוצה להיתפס כמקצוענית לא צריכה להתראיין ולפרט בדיוק אילו מותגים יש לה בארון, איך הבית שלה מעוצב ומי החברים שאכלו אצלה אתמול ארוחת ערב.

 

מה חשוב לעשות כדי למתג את עצמך?

בשלב הבנייה של המותג האישי כדאי להתמקד אך ורק במיצוב מקצועי – לכתוב מאמרים, להופיע בכנסים, להתראיין בחוכמה וברהיטות. את החלפת המתכונים על כוס קפה, התמונות מחופשת הסקי והראיון "בנעלי בית" תשאירו בצד בשלב זה. רוצים בכל זאת לשתף קצת מחייכם האישיים? יש לזה מקום בפייסבוק וברשתות החברתיות, וגם אז במינון מדוד. אחרי שכולם כבר מכירים את המנהלת המקצועית שאת בתחומך, יש מקום לחשוף קצת גם תחומים אחרים, שהם גם יותר אישיים.

 

אנשים שממותגים נכון לא מפסיקים ללמוד ולהתעדכן לרגע כדי להיות תמיד חלוצים בראש המחנה. אם אני מתבוננת על התפקיד שלי, אז אני חייבת להיות הכי מעודכנת בכל הקורה בעולם השיווק בארץ ובחו"ל, להתמקד בכל המגמות החדשניות, להביא את הבשורות ולהציגן בפני הארגון שבראשן אני עומדת.

 

יש משהו שאנחנו עושים לא נכון?

מי שחושב שהוא למד מספיק, כתב את המאמרים הנכונים ונאם בכנסים הרלוונטיים עלול להפוך לשאנן, אבל דווקא כאן יש חובה להמשיך בתנופה. מיתוג אישי הוא מהלך הדורש פעילות מתמדת, זו עבודה שלא נגמרת ואי אפשר בשום שלב לנוח על זרי הדפנה. במילים אחרות: לעמוד במקום זה בעצם לסגת אחורה בעולם של היום.

 

עצה חשובה נוספת היא לחלק הצלחות. אמנם המנהל או המנהלת הם הפנים של הארגון, אבל לא מומלץ לדבר ב"אני" ו"אני". חשוב לדבר ב"אנחנו", בייחוד סביב הצלחות. מה עוד? אל תהיו מה שאתם לא ואך תנסו לאמץ תכונות שלא זורמות לכם בדם, גם אם הן נורא נחשקות. אנשים מזהים מרחוק את הזיוף, את היעדר האותנטיות וגם את המאמץ העודף.

 

יש לך דוגמאות למיתוג אישי מצוין?

כשחושבים על חברת שטראוס למשל, מיד חושבים על עפרה שטראוס, וכשמדברים על קסטרו חושבים על אתי רוטר. שתיהן דוגמאות למיתוג אישי נכון ומדויק. פני החברה הם כפני מי שעומד בראשה. שתי נשים נוספות שאני חושבת שיכולות להיות דוגמה מצוינת הן ליאורה עופר, המצטיירת כמי שמביאה בשורה נדלני"ת מחו"ל לישראל וכמקצוענית בתחומה. כל ראיון איתה מדויק ומשרת אותה נאמנה. עוד דוגמה מוצלחת היא ד"ר קירה רדינסקי, עתידנית צעירה העוסקת בניבוי העתיד בעולם על ידי קריאת כמויות מידע. בלי הרבה רעש וצלצולים מיתגה את עצמה רדינסקי כמדענית ויזמית מבטיחה, רק על בסיס ההישגים שלה וערכים כמו מקצוענות וחדשנות. אפשר ללמוד מהן המון.

 

לכל התמונות מכנס השיווק 2015 - לחצו כאן

 

Presentation1