תקופת חיפוש העבודה יכולה להיות ארוכה ומתסכלת במיוחד כאשר במשך תקופה ממושכת לא מקבלים זימון לראיונות עבודה לאחר שליחת קורות החיים. אם זה המצב עבורכם חשוב שלא תוותרו, אבל תיקחו "פסק זמן" קצר בכדי לנתח את הסיבות שבגינן אינכם מצליחים לעבור לשלב הבא בתהליך מציאת העבודה.
 
ראשית, בחנו עד כמה אתם מתאימים למשרות שאליהן הצעתם את עצמכם. סקרו כמה מהצעות העבודה אליהן שלחתם קורות חיים ושאלו את עצמכם את השאלות הבאות:
 
  • האם אתם עומדים ברמת הניסיון המינימלית הנדרשת לתפקיד?
  • האם אתם עומדים ברמת ההשכלה המינימלית הנדרשת לתפקיד?
  • האם אתם ניחנים ברוב המיומנויות הנדרשות לתפקיד?
  • האם עברתם את ההסכמה הדרושה למילוי התפקיד? (אם ישנה כזו)
 
חשוב להיות מודעים למידת התאמתנו לתפקיד. צילום: shutterstock
 
לצד כל דרישה מצד המעביד רשמו האם אתם עומדים בה באופן מלא, חלקי או כלל לא. לאחר מכן הסתכלו על מה שכתבתם. האם אתם עומדים בדרישות? המשיכו בתהליך דרך כמה הצעות עבודה נוספות ובדקו האם אתם רואים דפוס מסוים. הסיבה הנפוצה ביותר לאי זימון לראיון אישי היא שישנם מועמדים אחרים שמתאימים (מוכשרים) יותר לתפקיד. מנהל הגיוס מחפש מועמדים העומדים לפחות ב-80% מדרישות התפקיד. אחת הסיבות לכך שאינכם מקבלים את הטלפון המיוחל יכולה להיות שמנהל הגיוס לא חושב שאתם מוסמכים מספיק עבור התפקיד.
 
אם אתם חושבים שזו הבעיה שלכם, חפשו דרכים בהם תוכלו להשיג את החינוך, ההסמכה, הכישורים או הניסיון הנדרש בכדי להיות מתאימים יותר בעתיד הקרוב. ואז, לפני שליחת קורות החיים למקומות העבודה, בצעו את אותו התרגיל של ניתוח הכישורים שלנו מול דרישות התפקיד בו אנו חושקים. העמידו פנים שאתם מנהלי הגיוס והעיפו מבט ביקורתי בקורות החיים שלכם - ואז ענו על השאלה האם הייתם שוכרים את המועמד לתפקיד?
 
ישנם אנשים בעלי נטייה להגיש קורות חיים לתפקידים ועמדות ברמה גבוהה יותר מהרמה לה הם כשירים וזו הסיבה שהם אינם מקבלים זימונים לראיונות. במצב זה, נסו לחפש תפקידים בדרגה נמוכה יותר שיהוו מקפצה לעבודה המיוחלת.
 
מלבד סיבות אלו ישנה בעיה נוספת בקרב מחפשי העבודה. לעיתים ישנם אנשים בעלי הכישורים הרלוונטים לתפקיד, אך הם לא מציינים את כל המיומנויות שלהם בקורות החיים. לכל דרישה בהצעת העבודה צריך להיות מענה בקורות החיים שלנו ועלינו להסביר כי יש לנו את המיומנות, הניסיון או ההשכלה המתאימה. אם לא נתאים את קורות החיים שלנו למידע הרלוונטי בהצעת העבודה, סביר להניח כי קורות החיים שלנו לא יקבלו את תשומת הלב הראויה ממנהלי הגיוס ולכן לא נזכה לקבל את שיחת הטלפון הרצויה.