שמי מירי אשכנזי ואני מנהלת פיתוח עיסקי של מערך ההיי טק בבנק הפועלים, שזה מערך שהוקם לפני כשנה במטרה לטפל בחברות היי טק בכל השלבים שלהם, מסטארט אפ מתחיל עד אקזיטים והנפקות. בתפקידי הקודם ניהלתי סניף של בנק הפועלים בהרצליה פיתוח. בארבע וחצי השנים שניהלתי אותו, ממש התמחנו בפיתוח עסקי משמעותי בטיפול בחברות היי טק בצורה מאוד נקודתית. זיהינו הזדמנות ופיתחנו את הייחודיות שבטיפול וליווי חברות היי טק בכל השלבים, מבחינה בנקאית כמובן. במהלך הזמן הזה ראינו הכל - מסטארט אפ מתחיל כלום ושום דבר, עד להנפקות מפוארות בנאסדק, אקזיטים מפוארי וכמובן כשלונות רבים.

 

עוד באון לייף:

 

אז בחמש, שש שנים האחרונות אני מלווה חברות היי טק. אבל אני הרבה מאוד שנים בבנק וליוויתי עסקים קטנים ובינוניים בתעשיות המסורתיות השונות.

 

 

כצופה מהצד על יזמים, אני יכולה להעביר לכם את התובנות שאני הגעתי אליהן רק מלהסתכל ולחוות הרבה מאוד חברות, עסקים קטנים, בינוניים ומיזמים. מעבר לתוכניות עסקיות, או ניהול כזה או אחר, יש דבר שצריך כדי להצליח: מודעות. והמודעות מגיעה בשלושה אופנים:  

 

1. אתם חייבים להכיר את עצמכם. אתם חייבים להכיר מה אתם יודעים, מה אתם לא יודעים, במה אתם טובים ובמה אתם לא טובים. ככה גם תדעו לקחת את האנשים המתאימים שימלאו את מה שחסר לכם.

2. תכירו את מי שאתם עומדים מולו. לדעתי בכל פגישה חשובה אתם צריכים לדעת מול מי אתם מתנהלים. לאו דווקא לקרוא באינטרנט ובפייסבוק, את זה כולם יודעים. אלא צריך לשבת אחד על אחד ולראות מה טוב לי ומה לא טוב לי עם זה שאני יושב איתו. את זה יודעים בעזרת כמה שאלות מפצחות, שלא קשורות בכלל לנושא שעליו נתבקשנו לשבת.

3. תכירו בעובדות ואל תתנו לאף אחד לבלבל אתכם. תהיו ממוקדים במאמר, בפנימיות, במה שיש לכם בפנים, במה שאתם יכולים לשנות, לא בגורמים החיצוניים.

 

ובסופו של דבר לא לשכוח ש- It’s all about people. בסוף זה הכל קשור באנשים, לכימיה, או לחוסר כימיה.

 

צפו בנאום המלא של מירי אשכנזי מתוך ועידת אינטרנט ומובייל של און לייף: