אם אתם סובלים לעתים תכופות מגזים, אפשר לנסות כמה שיטות כדי להפסיק את התופעה. זאת, אחרי שנשללה האפשרות שמדובר במחלה קשה כלשהי. כל השיטות שיובאו בהמשך הן בטוחות, כך שלא כדאי להתייאש, אלא להמשיך לנסות, עד שמוצאים את השיטה המתאימה להפחית את הסבל מגזים במערכת העיכול, בצורה הדרגתית ויעילה.

 

עוד ב-Onlife:

 

                           

1. השתדלו לזהות מהם המאכלים שמשפיעים לרעה, ולהימנע מאלה. המאכלים השכיחים הגורמים לגזים הם: שעועית, בצל, ברוקולי, כרוב ניצנים, כרוב, כרובית, ארטישוק, אספרגוס, אפונה, שזיפים, סוכריות שמכילות  תחליפי סוכר, מסטיקים, לחם מחיטה מלאה, סובין, שתיה מוגזת, חלב, שמנת וגלידה.

 

2. נסו להמעיט באכילת מאכלים מטוגנים ושומניים. פעמים רבות תחושת הנפיחות תוקפת אחרי אכילת מאכלים שומניים. הסיבה לכך היא שמאכלים אלה גורם לעיכוב בהתרוקנות הקיבה, וזה מה שגורם להרגשת הנפיחות והמלאות.

 

3. כדאי להמעיט באכילת מאכלים עתירי סובין. אם משתמשים בסובין כתוסף מזון, יש מקום להפסיק זאת לפרק זמן מסוים, שלאחריו ניתן לחזור לשימוש בצורה הדרגתית, במשך מספר שבועות. בעת השימוש בסובין כתוסף מזון חייבים לשתות כוס גדולה של מים, ולהרבות בשתיה במשך היום. 

 

4. נסו להשתמש בתכשירים המקלים על העיכול.  בבתי המרקחת יש מגוון מוצרים שנמכרים ללא מרשם רופא. התכשירים יעילים כשנוטלים אותם עם האוכל, רצוי לאחר הביס הראשון, כשעדיין אין כמות גדולה של גזים במערכת העיכול.

 

5. כדאי לאכול מספר ארוחות קטנות, לאורך היום. עדיף לאכול 4-6 ארוחות קטנות, על פני 2-3 ארוחות עיקריות, גדולות וכבדות.

 

6. אכלו לאט ולעסו היטב. ולאחר שלעסתם היטב, בלעו כמות מזון קטנה בכל פעם. אם אתם מתקשים להאט את קצב האכילה, הניחו את המזלג על הצלחת, אחרי כל ביס.

 

7. ותרו על לעיסת מסטיקים ומציצת סוכריות קשות. אילו עשויים לגרום לבליעת אוויר.

 

8. איכלו בנחת. אל תאכלו כשאתם טרודים, ממהרים, מתוחים. נסו ליצור אווירה נעימה וחוויה של רוגע בזמן הארוחה. כי גם אכילה בזמן מתח עלולה להפריע למערכת העיכול.

 

9. היגמלו מעישון. לא רק שמדובר בהרגל מאוד לא בריא, עישון יכול לגרום להגברת בליעת אוויר - ולנפיחות.

 

10. שתו תה לאחר האוכל. תה עם מנתה או נענע עשוי להקל על הפרעות במערכת העיכול. שמן המנתה מרפה את השרירים החלקים (הבלתי רצוניים) של מערכת העיכול. כוס תה חם עם נענע יכולה להקל על גזים וכאבי גזים. אם לא רוצים לשתות תה, אפשר לנסות לבלוע כמוסות של שמן מנתה, אבל זהירות: מנתה עלולה להגביר את תחושת הצרבת.

 

11. נסו להיעזר בתכשירים המכילים סימתיקון. זו תערובת נוזלית המכילה סיליקון, ומשמשת לטיפול בגזים ובתחושת אי נוחות במערכת העיכול שנגרמת מעודף גזים. התכשירים נמכרים תחת שמות מסחריים שונים, ללא מרשם רופא. ניתן לרכוש את התכשירים בבתי המרקחת ובחנויות  הטבע.