אתם משתדלים להקפיד על אכילת פירות וירקות מכל הצבעים והמינים, לא שוכחים לקבל כמות מספקת של סיבים תזונתיים, מדגנים מלאים וקטניות. שותים אלכוהול, אבל רק במידה. אין מה לדבר: מופת לבריאות ואריכות ימים. רק מה, מבלי לדעת, אתם תוקעים לעצמכם מקל בגלגלי התזונה הנכונה. לדברי הדיאטנית דנה ארידור, ישנם מקרים בהם "השלם הוא פחות מסך חלקיו".

 

עוד בonlife:

 

מה עושה הקפה לברזל?

"קחו לדוגמא את ארוחת הבוקר הישראלית שלנו: חביתה או מקושקשת בשילוב גבינה וכוס קפה", אומרת ארידור, ומונה את הבעיות: בקפה יש אנטיאוקסידנט (נוגד חמצון) חזק בשם פוליפנול המונע את ספיגת הברזל אשר בביצים ומפחית את רמת הסידן בעצמות.

וכשמזמינים מוזלי, שנחשב לארוחת בוקר בריאה במיוחד, כדאי לדעת: למרות ערכם הבריאותי, השילוב של גרנולה יחד עם יוגורט ופירות אינו מוצלח במיוחד. "ערכם של כל אחד ממרכיבים גדול אבל טוב יותר כשאוכלים אותם בנפרד", אומרת ארידור ומדגישה: ויטמינים ואנטיאוקסידנטים שיש בפירות בשפע נספגים ביעילות נמוכה ביותר כשהם משולבים עם מאכלים אחרים.

 

פירות מכילים חומצה הידרו-כלורית הגורמת להם לתסוס בקיבה ומאטה את העיכול של מזונות אחרים (בעיקר חלבון כגון יוגורט) ויוצרת אי נוחות, נפיחות וגזים. כמו כן, שילוב הקפה בארוחת בוקר שמכילה מוזלי עלולה לעכב את ספיגת הסידן מהיוגורט.