נמאס לכם מהבצל הירוק הסטנדרטי? תכירו את הגוקו – הירק החדש שמגיע עכשיו לאירופה, במטרה לגרום לאורחים שלכם בארוחת ערב להזיל דמעה, ולא מהתרגשות. הגוקו גדול פי 3 מבצל ירוק, ומגיע הישר מהמזרח הרחוק כדי לתבל את הצלחות שלנו. בגודל הוא זהה לכרישה, אבל הטעם שלו דומה לטעמו של בצל ירוק, ומשתמשים בו לאותם צרכים כמעט. לארץ הוא לא יגיע בקרוב, שכן יבוא ירקות לישראל הוא כמעט אפסי, ולא מהווה נתח שוק משמעותי, אבל גם אם לא נזכה לטעום אותו – אנחנו עדיין יכולים לחוש את ההשפעה שלו על הבל הפה, על גודלו המסיבי.

 

עוד ב Onlife:

 

את הגוקו מגדלים באזורים מיוחדים, בעזרת טכניקות יפניות של חריצים באדמה – שעוזרים לחלק הלבן של הבצל, השורש, להיות לבן וגדול במיוחד. ביפן משתמשים בו במיוחד לתבשילי נודלס, אבל הוא ייכנס טוב גם למרק, ואפילו לסלט – ממש כמו הבצל הירוק שלנו. ניקולה וויליאמס, שמוכר את הגוקו ללקוחות, מעיד ש"הלקוחות אוהבים לבשל, ותמיד מחפשים מרכיבים מעניינים חדשים. הגוקו מושלם לחובבי המטבח האסיאתי".

 

מימין הגוקו, משמאל הבצל הירוק. חמודים, לא?

 

דל קלוריות, עשיר בסיבים: היתרונות הבריאותיים של הבצל הירוק

 

אבל אומרים שהגודל לא קובע, ולכן אנחנו נשארים עם הבצל הירוק – מה שגורם לנו לתהות: מדוע הוא כל כך חשוב לנו בצלחת? אז קיבצנו את מיטב היתרונות הבריאותיים של הגבעול החריף.

  • לבצל ירוק יש ערך קלורי נמוך מאוד. ב-100 גרם של בצל ירוק יש רק 31 קלוריות בהיותם ירוקים מכילים גבעולי הבצל הירוק כמות גבוהה יותר של סיבים תזונתיים מאחיהם הדומים בטעם: הבצל הלבן, הכרישה ובצלצלי השאלוט. ב-100 גרם של בצל ירוק יש 7% מכמות הסיבים הנדרשת ביום.
  • הבצל הירוק מכיל אליצין – שעשוי לסייע בהפחתת כולסטרול ולחץ דם, ובמלחמה נגד חיידקים. תהליך יצירת האליצין מתרחש כשאנחנו לועסים את הבצל, או חותכים אותו. בשילוב עם ויטמין סי הוא עשוי לעזור גם במקרה של שפעת קלה.
  • בבצל הירוק כמות גדולה של ויטמין Aוחומרים נוגדי חמצון שמסייעים להגן על הגוף מסרטן.
  • בבצל הירוק הוא מקור עשיר לויטמין K. ב-100 גרם בצל ירוק יש 172% מהצריכה היומית של הויטמין שמסייע למוח ולעצמות.
  • ויטמין נוסף שניתן למצוא בבצל הירוק הוא ויטמין B, כמו גם ברזל, מגנזיום וסידן. בחלק הירוק של הבצל יש חומצה פולית, המומלצת בעיקר לנשים בהריון.

תבשיל אסייאתי של אורז ועוף. הולך מעולה עם גוקו, וגם עם בצל