אני זוכרת את הפסח הראשון שלי כטבעונית. זה היה לפני ארבע שנים. באותה תקופה עוד לא היו מסעדות ידידותיות לטבעונים בכל מקום והיה קשה למצוא מתכונים טבעוניים ברשת. בעקבות צמצום הצריכה של מזון מן החי - הצטמצמה גם התזונה שלי. עיקר התזונה שלי התבססה על ירקות ובצקים שונים כמו פסטות, פיתות, בצק עלים וכו?. כשפסח הגיע עם מגבלות נוספות - מצאתי את עצמי מעט חסרת אונים. איך אסתדר בלי פסטה לארוחת צהריים או פיתות לארוחת ערב, תהיתי.

 

כשהחג הגיע, גיליתי את מה שאני מגלה כל הזמן מאז המעבר לטבעונות: כל צמצום והגבלה פותח דלת חדשה למאכלים שלא חשבתי לאכול ולמרכיבים שלא חשבתי להשתמש בהם. אין פסטה ופיתות? יש טופו, ירקות, וקטניות.

 

היום, אחרי ארבע שנים של טבעונות, אני יכולה להגיד שלטבעונים יש מה לאכול - גם בפסח. לקחתי שלושה מתכונים קלים שאני מכינה על בסיס קבוע במהלך השבוע והתאמתי אותם לפסח. מתכונים קלים ומהירים.

 

בתיאבון :)

 

קציצות כרובית כשרות לפסח (כ-18 קציצות בינונית)

מה צריך?

800 גרם תפרחות כרובית מבושלות (אני השתמשתי בחבילה קפואה)

1 כוס קמח מצה

1 כף אבקת מרק בצל*

1 כף אבקת מרק עוף*

3 כפות טחינה מעורבבות במעט מים - לערבב עד שתגיעו למרקם משחתי

1 כף שמן

 

*כמובן שאפשר לשים כתיבול תבלינים אחרים שאוהבים כמו: אבקת שום, כמון, מלח ופלפל וכד?

 

איך מכינים?

מפשירים את הכרובית בעזרת מים חמים. אחרי שהוא מפשירה מסננים את המים וחותכים את הכרובית קטן ככל האפשר, במיוחד את הגזעים. מניחים את הכרובית הקצוצה בקערה מוסיפים אליה את שאר המרכיבים ומערבבים היטב עד לתערובת אחידה. מניחים במקרר לכ-15 דקות (זה עוזר לתערובת להתייצב).

 

מרפדים תבנית בנייר אפיה ומשמנים אותה מעט. מוציאים את בלילת הקציצות מהמקרר ויוצרים קציצות בעזרת הידיים. אפשר להרטיב מעט את היידים במידה והבלילה מתחילה להידבק. מברישים את הקציצות במעט שמן ואופים אותן בתנור בחום בינוני של 180 מעלות כחצי שעה או עד שהן משחימות. במהלך האפיה הופכים את הקציצות שיחימו גם מהצד התחתון.

 

קציצות כרובית טבעוניות וכשרות לפסח

 

טופו עם פטריות ואפונה (2 מנות)

מה צריך?

כחצי חבילת טופו

1 קופסאת פטריות שמפניון

2 פטריות פורטבלו

1 צרור של פטריות יער

1 כוס אפונה קפואה

לרוטב

2 כפות מייפל או סילאן

2 כפות רוטב סויה

2 כפות קטשופ

3 שיני שום כתושות

 

איך מכינים?

קוצצים את הפטריות והטופו לחתיכות (לא קטנות מידי) ושמים בקערה. מערבבים בקערה אחרת את חומרי הרוטב עד שהם מתאחדים ושופכים את הרוטב על הפטריות והטופו, ומערבבים. מניחים בצד לכחצי שעה (אפשר גם פחות). בווק או מחבת גדולה (נון-סטיק) מחממים מעט שמן ושופכים את תערובת הפטריות והטופו. מקפצים כ 10 דק? עד שהנוזלים מצטמצמים. מפשירים את האפונה בעזרת מים חמים ומסננים. מחלקים את התערובת ל-2 צלחות ומפזרים מלמעלה את האפונה ומגישים.

 

טופו עם אפונה טבעוני וכשר לפסח

 

עוגת שוקולד בחושה כשרה לפסח

מה צריך?

¾ כוס שמן

1 מיכל שמנת סויה לבישול ולאפייה

2 כוסות סוכר

½ כוס קקאו

½1 כוס קמח מצה

½ כפית מלח

 

איך מכינים?

בקערה (עדיף מיקסר) מערבבים היטב את השמן, השמנת, והסוכר, עד שהתערובת אחידה. מוסיפים את הקקאו וממשיכים לערבב היטב עד שהתערובת מתאחדת. מוסיפים את קמח המצה והמלח ושוב מערבבים. את הבלילה שנוצרה מעבירים לתבנית מלבנית בינונית ואופים בחום של 180 מעלות בין חצי שעה לארבעים דקות או עד שקיסם יוצא יבש.

 

עוגת שוקולד טבעונית וכשרה לפסח

 

לאתר תאבון בריא- מתכונים שעושים טוב