המרכיבים:

לבצק

קילו קמח

200 גרם חמאה או מחמאה

4 כפות סוכר

3 שקיות סוכר וניל

1 שקית שמרית או 2 כפות שמרים יבשים

שני שליש כוס שמן

2 כוסות מים פושרים

3 ביצים

רבע כפית מלח

למילוי

חצי קילו סוכר

4 כפות קקאו

כפית קינמון

100 גרם אגוזי מלך קצוצים

לציפוי

ביצה

סוכר גבישי, אם רוצים

 

 

אופן ההכנה:

ממיסים בקערה בינונית במיקרוגל את החמאה, מוסיפים לקערה שמן, מים וביצים. בקערת המערבל מערבלים קמח, שמרים, סוכר וסוכר וניל. מוסיפים את תערובת הנוזלים לקערת המערבל ומערבלים ולשים חמש דקות. מוסיפים את המלח ולשים עוד דקה. משמנים מעט את הבצק, מכסים את הקערה בניילון נצמד ומעבירים למקרר למשך הלילה כדי שיתפח תפיחה איטית ויהיה נוח לעיבוד ולא דביק.

מחממים את התנור לחום של 170 מעלות לא טורבו.

מוציאים את הבצק למשטח העבודה, לשים אותו מעט ומחלקים אותו לשישה חלקים שווים. כדאי להיעזר בקלף אפייה כדי לחלק את הבצק ולא לקרוע אותו. מרדדים כל חלק למלבן ארוך בעובי של כחצי סנטימטר, מורחים את הבצק במעט שמן בעזרת מברשת אפיה ומפזרים בנדיבות מן המילוי על כל הבצק. מגלגלים את הבצק לרולדה. חותכים את נחש הבצק לחתיכות באורך 3 ס"מ בעזרת קלף אפייה או סכין, מסדרים את השושנים שנוצרו בתבנית מרופדת בנייר אפייה ברווחים של כסנטימטר וחצי זו מזו על מנת שיהיה להן מקום לתפוח.

ממשיכים למלא את כל שאר חלקי הבצק. את המילוי שנשפך ניתן לגרוף בעזרת הקלף ולהחזיר לקערה. מורחים את העוגות בביצה מהולה בכף מים ואם רוצים, מעטרים בסוכר גבישי. העוגות צריכות לתפוח ולהכפיל את נפחן, בקיץ זמן ההכנה מספיק כדי שהעוגה הראשונה תתפח, בחורף אולי יהיה צורך לחכות כשעה.

אופים במרכז התנור במשך כ-27 דקות עד שהעוגה שחומה ומכניסים לאפייה את התבנית הנוספת, אם חילקתם את הבצק לשתי תבניות.

 

בקרו בבלוג שלי 'איך להרשים את חמותך' 

לאתר הסטודיו של אפרת

וסתם אם בא לכם להיות חברים שלי בפייסבוק