כמה אנשים אתם מכירים ששותים יותר משתי כוסות קפה ביום? רבים מאיתנו חוצים את גבול הזה בלי בעיה. בכל זאת, הפיתרון המיידי ליום ראשון עייף במשרד או לשעות אחר הצהריים המייגעות אחרי לילה עם מעט מדי שינה הוא פשוט – קפה. לחלקנו גם זה לא ממש עוזר, מה שעלול להעיד על התמכרות קלה לקפאין, שבינינו, לא רבים חפים ממנה.

אבל כמה קפה זה "יותר מדי קפה"? מומחים ממליצים לאדם הבוגר הממוצע שלא לצרוך יותר מ-300 מ"ג קפאין ביום, בעוד שבכוס נס קפה יש בין 30-120 מ"ג קפאין (בהנחה שאתם שותים עם כפית קפה אחת), ובאספרסו קצר יש כ-42 מ"ג קפאין (בכפול כמות כפולה). כך שכל עוד מקפידים לשתות עד 3 כוסות קפה ביום, נראה שאנחנו בגבולות הסביר, לא? כך יטענו גם הרופאים, אולם מה שאנו לא לוקחים בחשבון הוא שבהמון דברים אחרים יש קפאין. תה (גם תה קר), משקאות מוגזים כמו קולה וספרייט, משקאות אנרגיה כמובן, אפילו בשוקו יש קצת קפאין. גם בכדורים משככי כאבים יש לרוב לא מעט קפאין – עד 120/130 מ"ג לכדור.

המסקנה הברורה היא שלמרות היתרונות הברורים והבריאותיים שיש לקפה, לרבים מאיתנו כדאי לנסות ולהוריד בכמויות. וכאן נכנסת לתמונה אלטרנטיבה חדשה, מרעננת ובלי טיפה של קפאין – ויטה קוקו.

ויטה קוקו

ויטה קוקו הוא למעשה משקה שאינו ממש מיץ, אבל גם לא ממש מים בטעמים, אלא משהו בין לבין – מי קוקוס. רשימת הרכיבים של המשקה הזה דלה בצורה מרשימה: למעשה מדובר רק במי קוקוס הישר מהפרי, ללא חומרים משמרים, עם 1% בלבד של סוכר, כאשר גם הוא מופק ממקורות פירותיים טבעיים. אין בו שומן, ויש בו רק 18 קלוריות ל-100 מ"ל (פחות מ-60 לקרטון משקה אישי). בנוסף, המשקה מהווה מקור טבעי לאשלגן, מכיל כמות רבה של מינרלים וסידן ומאיץ את ספיגת הנוזלים בגוף.

הרכיבים הבריאים, או בעיקר היעדרם של רכיבים מזיקים במשקה, הופכים אותו לאופציה נהדרת למשקה קיץ קליל שיירענן ויעלים את תחושות היובש הקשות והמעייפות. הוא מהווה אלטרנטיבה לכל המיצים והמשקאות המוגזים העתירים בסוכר ובחומרים שונים ופחות רצויים, וכן – גם לקפה. נשמע לכם מופרך? קחו את מילתה של מכורת קפאין מושבעת.

כן, גם אני מזכירה יותר זומבי מאשר בת אנוש לפני הקפה הראשון של הבוקר, עם כל המרירות וההתעפצות האומללה על האוטובוס שכרוכה בדבר. עם 4 וחצי שעות שינה בלילה ממוצע ולא מעט אלכוהול שזורם בכבד בקביעות, קשה להאשים את הגוף שמתקשה לסחוב את הבוקר, על אחת כמה וכמה בקיץ חסר הרחמים שבחוץ.

ובכל זאת, איכשהו, במשך שלושה שבועות השהיתי את הכוס הראשונה של הקפה עד לשעות הצהריים המוקדמים, ובמקום לגמתי מי קוקוס קרירים מבית ויטה קוקו. מעין אתגר כזה שבתור התחלה עורר בי לא מעט ספקות, אך כבר ביום הראשון הופתעתי לטובה. נוכחתי כי באמת מדובר במשקה עם איכות מחייה מיוחדת, לא כמו זו של קפה, אבל מרעננת וקלילה שמשאירה בך תחושה בריאה יותר. עייפות החומר התפוגגה ובמקומה נותרה חיוניות, כזו שעוזרת לך להיות מוכנה להתחיל את היום כמו שצריך.

כן, נשמע מבטיח – רעננות מיידית, תחושה עדינה של חיוניות בגוף וכל זה בלי להכניס לתוכו רעלים. אולם דבר אחד שבמהלך שלושת השבועות הללו התגלה כחיסרון היה הטעם, שבחלק קטן מהימים לא בהכרח ירד חלק בגרון והשאיר אחריו טעם לוואי מעט מריר. חברת המשקאות מצאה פיתרון לא רע גם לבעיה הזו: לצד משקה מי הקוקוס הטהורים, הם מציעים גם משקה מי קוקוס עם אננס, השומר על הקו נטול הסוכר והחומרים המשמרים ובכל זאת מצליח להפתיע במתיקות נפלאה.

מי קוקוס

הדבר הכי קרוב ללשתות מי קוקוס ישירות מהעץ. צילום: Shutterstock

אם עד כה לא השתכנעתם והמילה שלי לא מספקת אתכם (זה בסדר, לא נעלבתי), קחו את מילתם של מדונה, ריהאנה, דמי מור, אנתוני קידיס מהרד הוט צ'ילי פפרס ועוד שורה ארוכה של סלבריטאים שדובקים בסגולותיו של הוויטה קוקו ואף השקיעו בחברה המייצרת אותו. המשקה מומלץ בין השאר לאחר פעילות ספורטיבית ולהתמודדות עם האנגובר, בשל יכולתו להשיב נוזלים ומינרלים לגוף. תאמינו לי (וכנראה גם להם) שלפחות במקרה השני הוא הוכח כיעיל בהחלט.

את משקה הוויטה קוקו ניתן להשיג במגוון רשתות ברחבי הארץ - שופרסל, AM:PM, סופר-פארם, עדן טבע מרקט ועוד. אריזה אישית של 330 מ"ל עולה כ-10 שקלים (תלוי ברשת) ואריזה גדולה של ליטר עולה בין 18 ל-20 שקלים.