המרכיבים ל-12 רולים:

חבילת דפי אורז
2כוסות אורז לסושי
לתיבול האורז – רבע כוס חומץ אורז ושתי כפות סוכר
חבילת סלמון מעושן או 150 גרם סלמון טרי
12מקלות גזר חתוך דק/ מלפפון/ עירית/ בצל ירוק/ עלי נענע/ אבוקדו
אפשר להחליף ולגוון עם: רצועות טופו/ חביתה/ רצועות עוף/ חסה עגולה וקראנצ'ית/ כוסברה/ רצועות פלפל

 

אופן ההכנה:

מביאים לרתיחה 2 כוסות אורז דביק ועגול מהסוג המיועד לסושי, ביחד עם 4 כוסות מים. מנמיכים את האש ומבשלים את האורז רבע שעה עם מכסה.
מערבבים בכוס את חומץ האורז עם הסוכר, מוסיפים לאורז החם ומערבבים בכף עץ את החומץ כך שייספג באורז. מניחים לאורז להתקרר, אפשר גם לשמור במקרר לשבת ובכל מקרה האורז הוא לא הכרחי אבל מומלץ.

חותכים לרצועות דקות באורך של כ-8 ס"מ תוספות שאתם אוהבים: סלמון טרי או מעושן, טונה טרייה, חביתה שהכנו מראש, רצועות טופו שהושרו במרינדה טעימה, רצועות עוף צלוי.

 

מתכון לספרינג רול

חותכים גם ירקות צבעוניים לפי טעמכם ומכינים את כל התוספות בצלחות או במגש.

ממלאים מגש עגול במעט מים פושרים בגובה שני ס"מ, מניחים בו דף אורז אחד בכל פעם למשך דקה אחת. מוציאים את דף האורז שהתרכך ונעשה גמיש ומניחים אותו על קרש חיתוך, עורמים במרכזו את התוספות שאתם בוחרים, שימו לב שמה שתניחו בתחתית יראה לעין ויעניק דוגמא וחן למנה. מקפלים את דף האורז מצד ימין פנימה, מקפלים גם את הצד השמאלי פנימה תוך הידוק התכולה ומסיימים בקיפול מלמעלה ומלמטה. בזמן שמכינים את הרול הבא מניחים עוד עלה אורז לריכוך בתוך המים וחוזר חלילה.

 

אם אתם משפחה מגניבה ויצירתית אז כל אחד מבני הבית ירכיב לעצמו רול אישי לפי טעמו, ואם אתם כמוני, לא השקעתם בחינוך לעצמאות וכולם מבקשים "אמא תכיני לי", אז תאכלו את מה שבישלתם,
אבל זה טעים ממש, במיוחד עם קצת רוטב סויה ליד.