השבוע חזרתי מניו-יורק, התפוח הגדול, לאחר סטאז' של שבועיים במסעדת קאזה לבר. לא ויתרתי על שוטטות במנהטן על מנת להתרשם מהטרנדים החדשים בתחום הקולינריה, מה קורה בשווקים, במעדניות, בחנויות המתמחות ובכלל. הייתי גם קצת תייר בעיר הגדולה.

 

עוד ב- Onlife

 

מסעדת קאזה לבר מצויה בקומה הקרקע של בניין לבר (Lever House), בניין זכוכית מרשים על שדרות פארק (Park Avenue) פינת רחוב 54.

 

הבניין נבנה בשנת 1952 עבור עובדי המטה של חברת הסבונים הבריטית האחים לבר (Lever Brothers). זהו גורד השחקים הראשון של מנהטן שבו נעשה שימוש בקיר מסך ('קיר וילון') מזכוכית.

 

איכותו האדריכלית המיוחדת הביאה להכרזתו כבנין לשימור והוא עבר שיפוץ כללי בסוף שנות התשעים. אם המבנה נראה לכם מוכר, ייתכן שזה בגללשבשנות הששים הוא הועתק אחד לאחד מהמקור לטרמינל הדרומי של נמל התעופה אורלי שבפריז ולאירופה סנטר שבברלין.

 

בכניסה לבניין שבו נמצאת המסעדה, עוברים דרך מסדרון לבן ומגיעים למה שנדמה כגוף של חללית שנחתה במנהטן ועוגנת כאן לתקופה לא ידועה. מדפים של יינות אדומים (הרבה בקבוקי ברולו, ברונלי, ברברסקו ועוד) ומבחר מרשים של יצירות אנדי וורהול (מקוריות!) מקשטים את קירות החללית.

 

הארכיטקטורה והעיצוב המיוחדים של המסעדה משתלבים היטב עם אוסף האמנות המודרנית הגדול שמוצג בבניין לבר (Lever House Collection). אם יש לכם מזל או כסף (ושניהם זה הכי טוב), תוכלו להזמין מקום באחד מחללי האירוח הפרטיים הקטנים שבצידה המערבי של המסעדה ולהתחכך עם סלבריטאים ואנשי העשירון העליון.

 

וגם אם לא, עדיין תזכו לשבת בחלל המרכזי ולחוות חוויה אסתטית יוצאת דופן באווירת מדע בדיוני. אהה, ויש גם אוכל איטלקי משובח.

 

צוות המטבח קיבל אותי בזרועות פתוחות וסבל את הישראלי הזה שמצלם כל הזמן באייפון "בשביל אוהדי האיטלקיה בתחנה בפייסבוק") כולל 2 שפים איטלקיים [מריו דניאלי (Mario Danielli) ואלסנדרו קאפורלה (Alessandro Caporale)], סו שף, 16 טבחים (חלקם איטלקיים מאזור מילאנו), 2 אנשי מטבח הכנות ו- 2 שוטפי כלים.

 

בנוסף, ישנם 4 מוציאי מנות, 8 מלצרים, 2 ברמנים, אחראי משמרת, מנהל מסעדה, 2 מארחות ו- 2 פקידות. וכל אלה מארחים ומאכילים כ- 140 סועדים בצהרים ו- 160 סועדים בערב.

קאזה לבר היא מסעדה שמתמחה באוכל איטלקי מילאנזי קלאסי עם נגיעות חדשניות ושימוש במוצרים מקומיים, עונתיים ולעתים גם אורגניים.

 

המנות הטובות, לטעמי, הן המנות הפשוטות, כמו עגל בסגנון מילאנו (Milanese), שמוכן באופן ששומר על טעמו של הבשר. או דג דובר סול מאודה ברוטב חרדל דיז'ון: שילוב נהדר בין טעמו העדין והחמאתי של הדג עם החריפות והאגוזיות שבחרדל.

 

הפתעה מעניינת היתה הפתיח האמאקי (Hamachi), שמורכב מקוביות דג הילוטייל וגרעיני רימונים ברוטב לימוני. הדגש במטבח ובתפריט של קאזה לבר הוא על דגים ופירות ים בטכניקות בישול איטלקיות (זו גם הסיבה שבחרתי להגיע אליה לסטאז'): ריזוטו לנגוסטין (Risotto Scampi), לינגוויני לובסטר ופטריות, רביולי שרימפס וריקוטה וכדורי ריקוטה ותרד חלוטים ברוטב עגבניות (Gnudi Di Spinaci).

 

 

בוקר: החל מ- 14$.

צהריים: עסקיות החל מ- 41$.

ערב: מנות ראשונות $16-21; פסטה וריזוטו $14-20; דגים $38-39; בשר $39-52.

לקראת חג ההודיה, שיחול בסוף שבוע זה, מציעים השפים דניאלי וקאפורלה תפריט חגיגי ומיוחד בן ארבע מנות (לבחירה) ב- $95.

 

Casa Lever

390 Park Avenue at 54th Street

New York, NY 10022

212-888-2700