לתרד:  

200 גרם עלי תרד טריים (רצוי תרד טורקי או עלי בייבי תרד) ממוינים, שטופים ומיובשים במסננת

1/2 כפית מלח גס

 

לבצק:

250 גרםקמח רב-תכליתי

1 כף סוכר חום

1/2 כף מלח

כ-240 מ"ל (1 כוס) מים

100 גרםחמאה מומסת ומקוררת לקיפולי הבצק  

 

התרד

שמים את עלי התרד בקערה וזורים עליהם את המלח. "לשים" את התרד כדי לרכך אותו ולהגיר ממנו נוזלים. סוחטים את העלים היטב בין כפות הידיים, ושומרים את הנוזלים בנפרד. קוצצים דק את העלים ומניחים בצד.

 

הבצק

מנפים את הקמח לקערה. מוסיפים את הסוכר, המלח, מיץ התרד וחצי מכמות המים. מערבבים ולשים תוך הוספה של מים בכמות הדרושה ליצירת בצק רך למגע אבל לא דביק. לשים 2 דקות, עד שהבצק אחיד וחלק, ולא יותר. מחלקים את הבצק ל-4 חלקים ומניחים על מגש משומן בחמאה מומסת. מכסים וממתינים כ-15 דקות.

 

עיצוב ומנוחה

משמנים את משטח העבודה במעט מהחמאה. משמנים את אחד מחלקי הבצק בחמאה ומניחים על משטח העבודה. בעזרת הידיים משטחים את הבצק לעיגול בקוטר כ-20 ס"מ. מורחים חמאה על כל שטח העיגול ומפזרים עליו מעט מהתרד הקצוץ. מקפלים קצה אחד של העיגול לכיוון מרכז העיגול. מורחים מעט חמאה על השטח המקופל ואז מקפלים את הקצה המנוגד פנימה. מורחים שוב מעט חמאה על הקיפול. בהמשך מקפלים את שני הקצוות הנותרים של הבצק לכיוון המרכז, ומורחים כל קיפול שוב במעט חמאה. קיבלנו צורת ריבוע מקופל (או "גבינית"). מכניסים את 4 קצות הריבוע פנימה ויוצרים צורת כדור. חוזרים על כל הפעולות עם 3 חלקי הבצק הנותרים.

מניחים את הכדורים על נייר אפייה משומן בחמאה. מכסים בניילון נצמד ומכניסים למקרר ל-3 שעות לפחות ועד לילה שלם.

 

טיגון

 מוציאים את כדורי הבצק מהמקרר. על משטח משומן בחמאה משטחים כל כדור לעיגול דק בעזרת אצבעות ידיים משומנות במעט חמאה. משמנים מחבת בחמאה ומטגנים את המלאווחים זה אחר זה משני הצדדים, עד שהם זהובים.

 

מתוך ספר האפייה החדש של ארז קומרובסקי