אם אתם רוצים להשקיע, תכינו שני שוטים כפולים של אספרסו חזק. גם 2-3 כפות גדושות של קפה נמס טוב (תעשו לי טובה, רק לא את האבקה הדלוחה של עלית) ותערבבו עם חצי כוס מים רותחים. תנו לקפה להתקרר לטמפרטורת החדר לפני שמתחילים לעבוד.

השלב הראשון בהכנת האורמיסו, הוא שלב טבילת העוגיות בקפה וסידורם בתבנית. קחו את העוגיה (בלי לפרק אותה, כמו שהיא כפולה עם הקרם) וטיבלו קלות בקפה. טיבלו גם את הצד השני, נערו עודפי קפה וסדרו בתבנית. תתחילו לסדר את התבנית בטורים ותשאירו את הטור האחרון ריק. יכול להיות שלא יהיה מספיק מקום לטור האחרון (תלוי במידות התבנית שלכם) ולכן, רק אחרי שאתם מסדרים את שאר הטורים, העוגיות יהיו מספיק רכות מהקפה ואז אפשר יהיה לדחוף בעדינות את הטור האחרון.

 

 

למרות שזה לא טירמיסו קלאסי, את שכבת המילוי נכין כמו שצריך (ולא שושנה, אי אפשר להכין עם אינסטנט פודינג וניל ושמנת מתוקה. כבר בחרת להשקיע בעוגיות אוראו, אז תשקיעי בעוגה עד הסוף).

בקערת זכוכית או מתכת בינונית עד גדולה נפריד ארבעה חלמונים. נוסיף חצי כוס סוכר ובעזרת מטרפה ידנית נתחיל לטרוף את התערובת עד שמתקבל קרם בהיר ואוורירי (מיקסר ידני יעבוד פה נפלא). כאשר מתקבל קרם יציב, בהיר ואוורירי, נוסיף חצי כוס יין מרסלה (או יין קינוח מתוק אם אין יין מרסלה). ניקח את הקערה ונניח על הסיר עם המים הרותחים, כך שתחתית הקערה לא תבוא במגע ישיר עם המים הרותחים. בעזרת המטרפה, נטרוף את התערובת ללא הפסקה (מעולה לפיתוח השרירים) ונבשל כך את התערובת במשך עשר דקות לערך.  ככל שיעבור הזמן, התערובת תלך ותקבל מקרם קרמי, כשל קצפת רכה והמטרפה תתחיל להשאיר שובל בקרם. מזל טוב. נולד לכם זביון.

אם הצלחתם למצוא סתם ככה מסקרפונה באמצע השנה, הכניסו 500 גרם מהגבינה לתוך קערה מספיק גדולה ובעזרת מזלג, אווררו מעט את הגבינה על מנת שתהיה רכה יותר. לחילופין 250 גרם של גבינת שמנת טבעית (לא עם זיתים או שום שמיר) יחד עם 250 גרם ריקוטה יעשו נפלא את העבודה. לתוך הקערה נוסיף את הזביון ונערבב היטב ולכל נוסיף עוד 250 גרם קצפת רכה. נערבב הכל בעדינות על לקבלת תערובת הומוגנית וללא גושים.

ניקח עוד 8 עוגיות אוראו ונפתח אותן בעדינות. את העוגיות נעביר לצלחת אחת ואת הקרם שבין העוגיות נעביר לקערית קטנה. ניקח 2 כפות חלב ונוסיף לקערית עם הקרם (שהיה בין העוגיות) ובעזרת מזלג נעבד הכל לתערובת חלקה ואחידה שאותה נוסיף למילוי שהכנו.

את העוגיות שנשארו נכניס למעבד מזון ונטחן לאבקה.

ניצק בעדינות את הקרם על שכבת העוגיות שבתבנית ונכסה את האורמיסו ונכניס ללפחות 8 שעות במקרר.

לפני ההגשה נפזר באחידות את אבקת העוגיות על העוגה ונגיש.

העוגה תהיה במיטבה יום אחרי ההכנה.

בקרו בבלוג האוכל שלי

מה יש לאכול בפייסבוק