כמה פעמים מצאתם את עצמכם עושים חיפושים, טלפונים, בדיקות וקבלת המלצות – רק כי החלטתם סוף סוף לממש את התכנון המשפחתי הקבוע – בואו נצא כולנו לחופשה משותפת? בואו נוסיף על הקושי הזה גם את המיקום (כי אתם רוצים בצפון), את הקרבה לכינרת, את הצורך בהפרדה מתודית מדי פעם מהילדים/גיסתך/סבתא – והמשימה הופכת להיות קשה עוד יותר.

 

במסגרת הפרויקט המיוחד שלנו – בדקנו הפעם את ההיצע באזור עמק החולה (גבולות גיזרה – מזרחה מראש פינה – לא כולל רמת הגולן, כשהמורדות לכינרת הם הגבול הדרומי) – ומצאנו לא מעט אפשרויות משמחות בתקציבים שונים. מבין הצימרים שנבדקו, נבחרה אחוזת ליון – במושבה יסוד המעלה. 

 

מדובר במתחם נופש בן 5 יחידות דיור (המילה "יחידות דיור" לא ממש עושה צדק עם המקום). המתחם מזכיר באמת אחוזה עתיקה  ומאפשר חופשה משפחתית, רגועה וכיפית של קבוצות עד 30-35 אנשים, אם תרצו.

 

 

 

שקט ושלווה, אמרנו?

 

רגע, איפה זה יסוד המעלה?

יסןד המעלה היא מושבה בדרום עמק החולה (לפי החישוב שלנו, ק"מ הליכה מאגם החולה. הלכנו את זה. זה כלום), שהוקמה ב 1883, והיתה בין המושבות הראשונות של העלייה השניה. ראש פינה, למשל, הוקמה זמן קצר לפניה. כשמסתובבים במושבה אפשר בקלות להרגיש שחזרתם 100-150 שנה אחורה. הבתים היפהפיים הבנויים מאבן, החצרות, העצים העתיקים, והתחושה שאולי אתם ב-2015, אבל יש פה קסם של פעם.

 

בכניסה לאחוזת ליון תלוי שלט, שמסביר לכם מיד לאן הגעתם. האחוזה נבנתה על ידי נחום אשכנזי לאשתו טובה, שהיתה מבית בורגני בגרמניה, ולא הסכימה לחיות כאחד האיכרים בבית פשוט – לכן זכתה בבית דו קומתי – הראשון במושבה. על הבית הזה, מספר שלט מקסים התלוי בכניסה, נכתב הרומן המרגש "אוושת הרוח בברושים" על ידי יוכי, בתם של נחום וטובה. המשק עצמו, היה מבוסס בעיקר על רפת, והיה אחד מהמתקדמים בעמק.

 

 

לפני כתשע שנים נמכרה האחוזה, והיום, לאחר בנייה נוספת, שיפוץ מסיבי ועיצוב מהוקצע, האחוזה משמשת כאחוזת נופש למשפחות בעונת הקיץ ובחגים, ובין לבין מתארחים פה זוגות ומשפחות לסופי שבוע או מספר ימים באמצע השבוע.

 

המתחם סגור ובעל חצר פנימית ובו שני מבנים. האחד דו קומתי – מחולק לשתי יחידות דיור משפחתיות יפהפיות ומעוצבות, בכל אחת 3 חדרים, מטבח וססלון. המבנה השני, החד קומתי, מחולק לשלוש יחידות זוגיות המאפשרות בין העונות לשכן זוגות לנופש רומנטי. בכל סוויטה מחכה לכם ג'קוזי גדול ולשוכני הדירות מחכה ג'קוזי גדול חיצוני בצל העצים, משקיף לבריכת הדגים המקסימה. בריכה חיצונית (בעונה) תקרר אתכם, ואחת מקורה תתאים לחורף. "זה מקום שמאפשר למשפחה גדולה להיות ביחד וגם לחוד. יש מספיק פינות לברוח ולהיות לבד", אומר יוסי דרורי, בעל "אחוזת ליון".

 

 

 

 

 

דרורי הוא סיפור בפני עצמו. "פנסיונר של צבא קבע" הוא מגדיר את עצמו. בגיל 44 ארז את אשתו ושלושת ילדיו, ועברו ממודיעין למושב יסוד המעלה, כדי להגשים חלום – להיות בעל משק. היום, הוא אומר, זאת היתה ההחלטה הכי טובה של חייו. וכשגרים בנוף כזה – אפשר להאמין לו.

 

 

אז מה היה לנו:

 

מדד הנוחות: 5

קשה למצוא צימרים שיש בהם כל כך הרבה שקט ורוגע, בלב ישוב פעיל. היתרון הגדול הוא כשבאים בקבוצה , כי אפשר ללכת פה לאיבוד גם עם כל המשפחה לידכם.

 

מדד העיצוב: 4.5

היינו חותמים על עיצוב דירה כזה גם לדירה המצ'וקמקת שלנו במרכז.

 

 

 

 

מדד השקט: 4.5

ברוב ימות השבוע תחשבו שאתם לבד, גם אם באתם בקבוצה גדולה. בשבת אפשר לראות קצת יותר אקשן תיירותי (מטיילים / נופשים שעוברים ביישוב) וגם מהבתים הסמוכים תוכלו לשמוע אותות חיים.

 

מדד האוכל: 4.5

באירוח אמנם לא כלולה ארוחת הבוקר, אבל אם תרצו להזמין, יוסי דרורי יארגן לכם ארוחת בוקר של מלכים באדיבותו של מאיר דמבוביץ' - עם כמה הפתעות מעולות - ביניהן החצילים במרינדה ומאפה התפוחים. כמובן שהשגנו לכם את המתכונים - קבלו.

 

 

מדד הנוף: 4

ממערב – צפת והרי הגליל העליון, ממזרח, רמת הגולן (ביום עם ראות), ומדרום הכנרת. היתרון של הישיבה בעמק היא שאנחנו אמנם בצפון, אבל לא כל כך קר כמו ברמת הגולן עצמה או בהרים. מצד שני – בקיץ חם ויש חברים  - קצת יתושים. כמו בכל הארץ.

 

מדד הטיולים:4.5

 יסוד המעלה היא נקודת יציאה מצוינת לכל מקום, כמעט, בצפון. היא סמוכה לירדן (מדדנו, ק"מ וחצי בהליכה איטית עד לנחל עצמו), 30 דקות לחרמון, נחל הדישון עובר בסמוך לישוב, ומפל הג'ילבון גם הוא מחייך ממול. בקיצור, לאן שלא תרצו, תוך זמן קצר, אתם שם.

השוס, כמובן, הוא הקרבה לשמורת החולה. אפשר ללכת ברגל בקלות מהאחוזה לאגם החולה. ברגע שהגעתם לשם – ההנאה מובטחת. בכל עונה כמעט.

 

 

מדד המחיר: 3.5

ההמלצה הכי טובה שלנו – תזמינו מראש. האחוזה מבוקשת מאוד בתקופות הקיץ והחגים – לאירוח משפחתי. אז אם תכננתם משהו לפסח – עכשיו תתקשרו.

המחיר – לא זול, אבל שווה את היתרונות הגדולים. היחידה המשפחתית תעלה לכם כ-2000 שקל לאמצע השבוע, 2500 בסופש.  (המחירים לעונה)

סוויטה זוגית – 600 שקל ללילה באמצע השבוע. 850 בסוף השבוע.

 

בקטנה:

טיפ אחרון לחובבי ההליכה והריצה. אם תעברו ברחוב הפרדסים (הרחוב בו נמצא הצימר) ותמשיכו עד סופו (לכיוון מזרח), אתם עשויים לפגוש בכלב ג'ינג'י גדול ושמח. הוא ישמח ללוות אתכם בטיול או בריצה שלכם. הוא מכיר כל דרך וכל שביל וכל דרך עיקוף, ובכל שעה משעות היום הוא זמין לארח לכם לחברה. חינם. כי ככה בא לו. אין לנו מושג מה שמו או באיזה בית בדיוק הוא גר – אבל שמחנו מאוד על הליווי האמיץ שקיבלנו במשך שני הבקרים בהם רצנו מהאחוזה עד לירדן ובחזרה. תודה, אם שכחנו להגיד.