מהפכות צרכניות רבות מגיעות אלינו לאחרונה, והופכות את הסביבה שלנו ליקרה פחות. מהפכת הסלולאר היא המוכרת והידועה מכולן, אך מהפכה נוספת נחשבת בעיני רבים גדולה ומשמעותית עוד יותר: מהפכת טיסות הלואו קוסט. כי הזמנת טיסות לואו קוסט היא היום הדבר המשתלם ביותר, כנראה, בעולם התעופה והתיירות בכלל.

 

טיסות לואו קוסט מאפשרות לנו ליהנות ממחירים שבעבר הלא רחוק יכולנו רק לחלום עליהם: טיסה ללונדון שעולה פחות מ-400 דולרים; טיסה לרומא או לפריז שעולה פחות מ-300 דולרים; טיסה להונגריה או לטורקיה שעולה פחות מ-200 דולרים - וזוהי רק רשימה חלקית. השירות הייחודי הזה מציע לנו חיסכון גדול במיוחד, וכל גורם תיירותי נטול פניות ימליץ לכם לבחור באפשרות הזו.

 

ובכל זאת, גם טיסות לואו קוסט צריך לדעת איך להזמין. מומחי התיירות של אונלייף אספו עבורכם כמה טיפים חשובים בעניין.

 

1. הזמנת טיסות לואו קוסט - מספיק זמן מראש

זהו הכלל החשוב ביותר בעניין טיסות הלואו קוסט: המחירים הנמוכים ביותר יובטחו למי שמזמין את כרטיס הטיסה מספיק זמן מראש, כלומר שבועות ואף חודשים לפני הטיסה. מדובר בעניין משמעותי מאוד: מי שיזמין טיסה מחברת לואו קוסט בסמוך לתאריך ההמראה המיועד, יגלה כי מחירה עלה משמעותית - עד לרמת המחירים של הטיסות הסדירות והישירות, שנחשבות לרוב ליקרות ביותר בכל קו תעופה.

 

2. הזמנתם? אל תתחרטו!

אדם המזמין טיסות לואו קוסט צריך להיות החלטי וחסר רגשי חרטה. כל שינוי בפרטי הטיסה או ביטול שלה, גם אם ייעשה זמן רב מראש, יעלה לכם בחיוב נוסף - וחבל. בדקו היטב את התאריכים, החליטו מהו התאריך שבו בוודאות תוכלו לטוס, ורק אז בצעו את ההזמנה. שיניתם את תאריך הטיסה? החלטתם לבחור בשעה אחרת? החלטתם לבטל את ההזמנה? תיאלצו לשלם.

 

3. ללא פינוקים וללא שירותים מיוחדים: מחיר

אם החלטתם שעליכם להזמין טיסות לואו קוסט ויהי מה, חשוב שתבינו דבר אחד מראש: השירות הוא בסיסי ביותר, וכל פינוק או תוספת עולים כסף. כך, אם תרצו לשלוח מזוודה לבטן המטוס - לרוב תשלמו תוספת על כך; אם תרצו לזכות בארוחה - תיאלצו לשלם על כך; אם תרצו אוזניות - גם עליהן תתבקשו לשלם, כנראה, אף שמדובר בשימוש חד-פעמי. זה הזמן להבין: טיסות לואו קוסט לוקחות אתכם ממקום אחד למשנהו, ותו לא. אל תצפו להפתעות ולפינוקים באוויר, כי כאלו לרוב לא יגיעו.

 

4. חברות הלואו קוסט מציגות: חוסכים בזמנים

כדי לאפשר לכם ליהנות ממחירים נמוכים, חברות הלואו קוסט מחפשות כל העת דרכים לקיצוץ בעלויות. אחת הדרכים לעשות זאת היא לחסוך בזמן ולקצר את זמן ההמתנה לטיסה. לכן, בעת הזמנת טיסות לואו קוסט, זכרו כי לרוב תתבקשו לבצע את הצ'ק אין מהבית - אם תתעקשו לעשות זאת בשדה התעופה, בדרך 'המסורתית', תיאלצו לשלם עוד כסף. דבר נוסף שכדאי לזכור: בטיסות הלואו קוסט אין, בדרך כלל, מקומות מסומנים. מי שנכנס ראשון הוא שמתיישב ראשון, היכן שירצה.

 

5. שדה תעופה צדדי הוא שדה תעופה זול יותר

ולכן חברות לואו קוסט רבות יבחרו לנחות בשדה תעופה כזה, כאשר העניין מתאפשר להן - מה שמחייב אתכם לבדוק זאת מראש, כדי שלא תופתעו. לא מעט טיסות לואו קוסט לפריז, למשל, ינחתו בשדה התעופה אורלי, וטיסות רבות ללונדון ינחתו בלוטון, לדוגמה. ודאו זאת היטב ובררו מראש איך מגיעים משדות התעופה הללו אל העיר, כדי שלא 'תיתקעו' במקום שאינכם מכירים.

 

6. הזמנת טיסות לואו קוסט בשעות 'לא שגרתיות'

מכירים את השעות הסטנדרטיות, לכאורה, של הטיסות הבינלאומיות? המראה בשעות הקטנות של הלילה היא עניין נפוץ מאוד בענף. בעולם הלואו קוסט זה אחרת - ושוב מדובר בשיקול הקשור לחיסכון בעלויות. חברות אשר נוחתות בשעות שאינן שעות השיא, ישלמו פחות לשדה התעופה הקולט אותן, ולכן אל תופתעו אם תמריאו בשעה 'מוזרה' כמו שבע בערב או שעת צהריים ביום שישי, גם בדרככם ליעד וגם בחזרה ממנו. כאלו הן חברות הלואו קוסט: לא שגרתיות.

 

7. הזמנת טיסות לואו קוסט בצורה מקוונת בלבד

 

כן, כן. נגמרו הימים שבהם הרמתם טלפון אל מוקד השירות של החברה והזמנתם כרטיס. רוצים להזמין? פנו לאתר האינטרנט של החברה והזמינו את הטיסה שלכם בצורה הזו. מוקד שירות הלקוחות כבר לא קיים, בעולמן של חברות הלואו קוסט. אפשרות נוספת, אגב, היא גלישה לאתר טרווליסט, אשר מציע לכם מנוע חיפוש מהיר וקל למציאת כל טיסות הלואו קוסט שקיימות בתאריך המבוקש. מצאתם את הטיסה המתאימה לכם? בצעו את ההזמנה כולה דרך האתר וטוסו לשלום.