סבורים כי חופשה באילת היא עניין לימות הקיץ והחופש הגדול בלבד, עם הילדים והמשפחה? תעשו חושבים. כי אילת בחורף היא מקום אידיאלי לצאת קצת מהבית המחומם ולהתאוורר קצת במדבר. 
 
שלושה יתרונות משמעותיים יש לחופשה חורפית באילת על פני אחותה הקיצית: מזג האוויר נינוח ונעים, לא חם מדי אבל גם לא גשום וסגרירי כמו ברוב חלקי הארץ; המחירים צונחים בכ-25% בערך והדילים למלונות באילת נוחים למדי; והדוחק, הצפיפות והתורים הארוכים, שכה מאפיינים את העיר במהלך הקיץ, נעלמים ואינם בחורף.  
 
אבל מזג אויר נעים, מחירים נוחים וצפיפות אנושית סבירה הם רק תנאי פתיחה לחופשה, שאולי אינה כוללת בטן-גב ועבודה אינטנסיבית על השיזוף, אבל עתירה בתוכן. בחורף 2016 מתקיימים באילת פסטיבלים ואירועי תרבות וספורט רבים, והנה הבולטים והמומלצים שבהם.
 
פסטיבל ג'אז חורף בים האדום
מתי? 11-13 בפברואר (חמישי – מוצ"ש)
 
זו השנה השישית ברציפות שפסטיבל הג'אז באילת עולה במהדורה חורפית. להבדיל מהפסטיבל הקיצי, המתקיים באוויר הפתוח של נמל אילת, פסטיבל החורף נערך ב-3 אולמות סגורים במלונות בעיר. שלושה ימים של ג'אז משובח, מהארץ ומהעולם, כולל חיבורים אמנותיים מיוחדים, אשר "נתפרו במיוחד לפסטיבל זה. בנוסף למופעים, כוללת תכנית הפסטיבל גם כיתות אמן, בר ג'אז וג'ם סשן לילי.
 
 
בין משתתפי הפסטיבל: 
שלישיית האורגן האמריקאית: הפסנתרן ואורגניסט ההמונד לארי גולדינג, פיטר ברנסטיין בגיטרה והמתופף ביל סטיוארט. 
הפסנתרן הקובני אלפרדו רודריגז
הסקסופוניסט הניו יורקי ז'אק שוורץ-בארט במופע וודו ג'אז החוקר את מקורות הזרם המוזיקלי 
שישיית הא-קפלה המוערכת "סליקס" מגרמניה: 5 גברים ואישה אחת על הבמה – וזהו.
 
בין המוזיקאים הישראלים שישתפו בפסטיבל: שלמה גרוניך במופע ג'אז משיריו, הפסנתרן רוסלן סירוטה אשר זכה בפרס הגראמי ב-2010 כשניגן באלבומו של סטנלי קלארק ומופע משותף לנגן כלי ההקשה יינון מועלם והפסנתרן גיא מינטוס.
 
 
סדרת המופעים האינטימיים מציעה מופעים של יוצרים ישראלים: להקת הפולק ג'יין בורדו, שיתוף פעולה בין האמנים והיוצרים דניאלה ספקטור וגבע אלון, והזמרת הישראלית דידה הפועלת בניו יורק.
 
כרטיסים 
לאמנים מחו"ל: 130-150 שקלים. 
לאמנים מקומיים: 70-110 שקלים
בטל':  *9066 או 03-5111777
 
פסטיבל אילת למוזיקה קאמרית
מתי? 3-6 בפברואר (רביעי - שישי)
זו השנה ה-11 לפסטיבל איכותי זה, שייערך במלון דן באילת. 17 קונצרטים ינוגנו בימי הפסטיבל, של יוצרים קלאסיים כמו בטהובן, מוצארט וברהמס וכולל סגנונות נוספים כמו ג'אז, מוזיקה בלקנית וטנגו. 
 
שתי תזמורות בינלאומיות תתארחנה בפסטיבל: תזמורת הדיסוננסים מצרפת, עם הכנר והמנצח דוד גרימאל, שתנגן את "ארבע העונות" של ויוואלדי ואת "ארבע העונות לבואנוס איירס" מאת פיאצולה, וכן "חגיגת מוצארט" – תכנית המוקדשת למלחין האוסטרי המחונן. תזמורת קונצ'רטו קלן תגיע מגרמניה עם הזמרת ההולנדית רוזאן ואן סנדוויק ותבצע אריות נבחרות והמיטב של מוזיקת הבארוק.
 
עוד בתכנית: הקפריסים של פגאניני, הקונצ'רטי הברנדבורגי של באך, רסיטל כינור (יוסיף איוונוב ואלכסנדר גורינג).
 
כרטיסים
מחירי כרטיס למופע בודד נעים בין 140 ל-300 שקלים. חבילה ל-6 קונצרטים תעלה 1,000 שקלים, כניסה לכל המופעים – 1,800 שקלים.
טל': 08-6444816; 08-6377036
 
 
פסטיבל אילת הבינלאומי למחול מזרחי
מתי? 10-13 בפברואר (רביעי – מוצ"ש)
 
למשך ארבעה ימים הופך מלון קלאב הוטל באילת לבזאר מזרחי / מאהל בדואי / הרמון עות'מני. פסטיבל ייחודי זה חוגג בת מצווש ומציין 12 שנים להיווסדו. במהלך ארבעת ימי הפסטיבל ניתן לשכוח מהקור החורפי בחוץ, לחמם את הגוף ולסלסל בגרון במקצב מזרחי למהדרין. 
 
נשים וגם גברים, מהארץ ומחו"ל, מגיעים לפסטיבל להשתתף בסדנאות, הניתנות בידי מורים מרחבי העולם – החל מהודו, צרפת וארה"ב ועד ארגנטינה, קוריאה, אוקראינה ואפילו פולין.. בסדנאות נלמדים אלמנטים הקשורים במחול מזרחי כמו פולקלור, טכניקה, שימוש באביזרים, ריקוד לפי מקצבים שונים, כוריאוגרפיה, מוסיקה, וכן סוגי מחול קרובים כמו פלמנקו. 
 
זהו ללא ספק כנס המחול המזרחי החשוב והמרכזי שנערך בארץ.
 
 
פטאל רוק
מתי? 17-19.3 (חמישי עד שבת)
 
הקיץ היא העונה הרשמית של פסטיבלי הרוק בארץ, אבל באילת מחממים את הקנה כבר במרץ, עם סופ"ש הופעות רוק במלונות פתאל בעיר. 
 
בחמישי בערב יארח ברי סחרוף מארח את רמי פורטיס, ומוניקה סקס תמשיך את ההפגזה הרועשת. 
בשישי בצהריים תארח מירי מסיקה את ריקי גל, והופעה של יובל דיין תשלים ערב רוק נשי איכותי.
בערב שבת יארחו אביב גפן והתעויוט את יהודה פוליקר, לצד הופעה של התקווה 6.
ולקינוח, אברהם טל בשבת בצהריים, לפני שעולים על האוטובוס (או הטרמפ) צפונה. 
 
לפרטים וכרטיסים: http://www.fattal.co.il/fattal-rock-festival
 
פסטיבל הצפרות
מתי? 20-27 במרץ (ראשון עד ראשון)
 
נהוג לשייך את נדידת הציפורים לעונת הסתיו, אז חולפות בשמי הארץ להקות של עופות וציפורים בדרכן מאירופה הקרירה שעל סף החורף לאפריקה החמימה. ובאביב, כפי שנאמר בשיר, הן ישובו חזרה. 
פסטיבל ייחודי זה מציין עשור להיווסדו ומציע סיורי צפרות באזור אילת, הערבה, ים המלח והנגב, בליווי מומחים. בין הפעילויות: צפייה בנדידת דורסים, טיבוע ציפורים בפארק הציפורים באילת, סיור בעקבות ציפורי מדבר, מעקב אחרי ציפורי שיר, ועוד ועוד. 
 
צפרים מחו"ל מגיעים במיוחד לפסטיבל זה. מה, לא תבואו גם?
 
 
ישראמן אילת 2016
מתי? 27-30.1 (רביעי-מוצ"ש)
 
הטריאתלון הישראלי המרכזי למרחקים של איש הברזל וחצי איש ברזל. אחרי התחלה מקרטעת וביטול התחרות למשך כמה שנים, עלה ישראמן אילת על מפת הטריאתלונים בעולם והוא נחשב לאחד המסלולים הקשים והמאתגרים. 
 
מסלול ישראמן המלא מזמין את הספורטאים ל-3.8 ק"מ שחייה בים סוף, 180 ק"מ רכיבה על אופניים בכביש 12 העולה להרי אילת (מאתגר, כן?), וריצת מרתון מלאה (42.2 ק"מ). משתתפי חצי איש הברזל יסתפקו בחצי מנה: 1.9 ק"מ שחייה, 90 ק"מ רכיבה, 21.1 ק"מ ריצה.
 
ואתם מוזמנים לעודד!
 
 
גביע הפדרציה בטניס
מתי? 3-6.2 (רביעי-מוצ"ש)
 
משחקי גביע הפדרציה, המקבילה הנשית לגביע דיוויס, התקיימו באילת בין 2011 ל-2013, וכעת חוזרים לסיבוב רביעי. 14 נבחרות מהבית האזורי האירופי/אפריקאי מס' 1 תתמודדנה על הזכות לעלות לפלייאוף העלייה לבית העליון, ושתי המנצחות תעפלנה אליו.
 
מלבד ישראל, מתמודדות נבחרות בריטניה, קרואטיה, גאורגיה, הונגריה, טורקיה, בלגיה, אוקראינה, בולגריה, פורטוגל, לטביה, שוודיה, אסטוניה ודרום אפריקה. 
 
את ישראל תובלנה הטניסאיות שחר פאר ויוליה גלושקו. בין המתחרות ניתן למצוא טניסאיות כמו אלינה סביטולינה מאוקראינה המדורגת 19 בעולם, הת'ר ווטסון הבריטית (55), ג?ואנה לארסון משבדיה (56) וקירסטן פליפקנס הבלגית(85).
 
לפרטים וכרטיסים: https://ticks.co.il/event.php?i=gNHfkrC4Y01
 
 
הכתבה באדיבות חברת אשת טורס, המציעה טיסות לאילת במחירים מפתיעים