באוגוסט לפני ארבע שנים החלטנו לטוס לסן פרנסיסקו לטיול משפחתי. כשגילינו את עלויות כרטיסי הטיסה, כ-1800 דולר לאדם, הבנו שהוצאה של כמעט 10 אלפים דולר על טיסות בלבד, לא תצדיק את עצמה אלא אם נבלה פרק זמן ארוך בארה"ב.

הבעיה הייתה שככל שמאריכים את החופשה, כך העלויות הנלוות - לינה וארוחות במסעדות - הופכות למכבידות יותר. אז מה עדיף? הוצאה גדולה על כרטיסי טיסה ושהות קצרה בארה"ב או שהות ארוכה בארה"ב כדי לנצל עד תום את ההוצאה על כרטיסי הטיסה, עם הכבדה משמעותית על התקציב מבחינת לינה ואוכל?

 

החלטנו למצוא משפחה ישראלית שגרה שם, ולהחליף איתה בתים לחודש. כן, זה השלב שבו אתם אומרים לעצמכם? אני ?! אני לא אתן לאנשים זרים לגור בבית שלי! גם אני הרגשתי בדיוק כך. אחרי התייעצויות וטיפים טובים שקיבלתי, החלטנו ללכת על זה. חיפשנו משפחה, ומצאנו. (איך? תיכף תקבלו את הטיפים הכי טובים).

 

לעוד טיפים מעולים לחסכון בחופשה - הזמינו כרטיסים להרצאה, מיוחד לגולשי און לייף

 

הבית היה יפהפה, גינה גדולה ומטופחת וחמישה חדרי שינה. לילדים היו צעצועים לשחק, אנחנו נהנינו מגישה חופשית לכל תכני נטפליקס. אם היינו צריכים לשלם על כל הטוב הזה, זה היה עולה לנו עשרות אלפי שקלים לחודש.  

 

(בית מקסים בדנמרק. צילום: איילה צורף)

 

החלפת הבתים הזו חסכה לנו כ-2000 שקל ביום: עלויות לינה + ארוחות במסעדות + עלות השכרת רכב. על פני שלושה שבועות מדובר בסכום אדיר, סכום שאיפשר לנו להאריך משמעותית את השהות בסן פרנסיסקו והסביבה.

 

לתופעה הזו, שבה אנשים משתפים רכוש או שירותים אחד עם השני, במקום לשלם עליו כסף לחברה מסחרית קוראים כלכלה שיתופית. אם לפני שנתיים/שלוש היא הייתה טפטוף, כיום היא כבר מבול של ממש.

 

האתגר הגדול של התחום הזה כיום הוא מימוש הפוטנציאל האדיר שטמון בו, תחום שנמצא בחיתוליו, וכיצד יכולות חברות מסחריות להשתלב במהלכי שיתוף בין צרכנים, בעיקר על ידי בניית פלטרפורמות דיגיטליות שיסייעו לצרכנים להוציא לפועל את מהלכי השיתוף שלהם.

 

1.     מצאו בפייסבוק קבוצה סגורה של ישראלים המתגוררים בעיר שאליה אתם מתכננים לנסוע ובקשו להצטרף לקבוצה

2.     פרסמו בה סטטוס המבקש בית להחלפה: ספרו מי אתם, באילו תאריכים אתם מתכננים להגיע.

3.     ערכו שיחות עם הפונים אליכם ובררו: האם התאריכים תואמים, כמה חדרים יש בביתם, האם יש מתקנים ייחודיים הדרושים לכם (מיטת תינוק, כיסא לפעוט לרכב וכו')

4.     קבעו "בליינד דייט" בסקייפ – עברו יחד על החדרים, המטבח וכו'.

5.     הכירו אחד את השני: ספרו מי אתם, מה אתם עושים למחייתכם, הפכו לחברים בפייסבוק – כך תוכלו ללמוד על המשפחה ולחפש חברים משותפים

6.     סכמו האם ההחלפה כוללת גם רכבים – ואם כן דאגו שהביטוח יכסה הדדית

7.     חתמו על חוזה שמציג את ההסכמות ביניכם, לרבות אחריות לשמירה על הבית, הרכב, מימון עלויות מחייה, תיקון תאונות וכו'.

8.     השאירו שם וטלפון של איש קשר מקומי לסיוע לאורחים בעת החלפת הבתים.

9.     סכמו השארת/קבלת מקרר מוכן לאירוח ליום הראשון (חלב, גבינה, ביצים, שתיה קלה) כדי להימנע מקניות אחרי טיסה ארוכה.

10.  השאירו/קבלו עצות וטיפים להיכרות עם השכונה: היכן מומלץ לערוך קניות, היכן לבלות עם הילדים, מהם הימים שבהם מותר להוציא אשפה לרחוב וכו'.

 

רוצים לקבל עוד טיפים מעולים שיחסכו לכם כסף?

הטבה מיוחדת לגולשות וגולשי און לייף: ביום ג' הקרוב, ה-27.9 תתקיים ההרצאה של איילה צורף בטוקהאוס שבנמל תל אביב, ואתם מקבלים הנחה!

לחצו על הלינק

בעת הזמנת כרטיס יחיד ייפתח חלון. הקישלו עליו את קוד ההטובה on life והמחיר יתעדכן ל-35 שקלים בלבד!

 

 

עוד השבוע בטוקהאוס:

 
26.10.16 - 21:00 - ד"ר נמרוד קוזלובסקי, מומחה בינלאומי לסייבר - טכנולוגיה ובינה מלאכותית בשירות אכיפת החוק 
 
 להזמנת כרטיסים https://www.goshow.co.il/show/3620/9365
 
28.10.16 בשעה 21:00 בטיפול הגרסא הבודהיסטית - סדרה בת 4 מפגשים על הדומה והשונה בין טיפול פסיכולוגי מערבי לבודהיזם בהשתתפות יובל אידו טל, נחי אלון ורחל קפלן 
 
להזמנת כרטיסים http://www.goshow.co.il/show/3731/9624