אין כמו להתחיל את היום מול הים. נתניה משתרעת לאורך חופי הים התיכון ונהנית מאחד המיקומים הכי שווים בארץ. העיר בנויה על שפת מצוק הכורכר ולמרגלות המצוק נמצאים החופים בין היפים ביותר בארץ.

 

בוקר

את הבוקר מומלץ להתחיל בארוחה שווה בבית קפה קטן בניחוח צרפתי בשדרות ניצה בעיר. שדרות ניצה הנושקות לים בקצה הצפוני של העיר הן קצת כמו גיחה לחו"ל או לאתר חופש מפנק. מצד אחד בניינים חדשים ומעבר לכביש פארק ירוק בשם גן המלך וכמובן נוף מלוא העין לעבר הים (יש ירידה לחוף למי שרוצה). אבל עוד לפני שיורדים לחוף ניגשים לקפה ניצה בשדרות ניצה 8. בבית הקפה מגישים ארוחות בוקר מ-9 בבוקר. מה בתפריט? מגוון ארוחות בוקר וכריכים מלווים בסלט טרי ומאפים בניחוח צרפתי. גולת הכותרת היא וטרינת קינוחים מפתה. זכרו, תמיד אפשר לחלוק קינוח עם חברה וכך גם לחלוק את הקלוריות.

 

הו, הויטרינה המפתה. קפה ניצה

 

אחרי ארוחת הבוקר אפשר לצאת להליכה בטיילת שבגן המלך או לרדת להליכה בחוף הצפוני של נתניה.

 

לפני הצהריים

אחרי הים אפשר ללכת לקצת קניות. חוץ מכמה קניונים שווים שפועלים בעיר (עיר ימים החדש והנוצץ וקניון השרון הוותיק והאיכותי) יש את מדרחוב קראוזה ומדרחוב תל חי. בשניהם, הסמוכים זה לזה, פועלים בוטיקים קטנים, חלקם של בגדי מעצבים, והמון חנויות נעליים. מדי יום חמישי פועל במדרחוב קראוזה שוק עתיקות ואוספים (בשעות 20:00-8:00). מוכרים כאן תכשיטים, תמונות, כלי קריסטל ופורצלן, כלי בית מעוצבים, תיקים, מפות והרבה חפצי וינטג' נפלאים.

 

בגדי מעצבים והמון חנויות נעליים. רחוב קראוזה

 

אם מיציתם את הקניות אפשר להגיע לגן השקמה המפורסם. מול בניין מספר 8 ברחוב מינץ נמצאת הכניסה לגן שבמרכזו ניצב עץ הפיקוס (שקמה בעברית) הוותיק והעצום. מעריכים את גילו בין 600 ל-1,200 שנים. צריך כ-30 צעדים כדי להקיף את הגזע העבה!

 

30 צעדים בשביל להקיף את העץ. גן השקמה

 

מגן השקמה אפשר להגיע תוך כמה דקות לקניון השרון או לשוק העירוני, מה שמבטיח עוד שופינג (או בגדים או ירקות, פירות ודליקטסים), אבל הכי כדאי להגיע לשמורת אירוס הארגמן ולתפוס את שאריות הפריחה של הפרח האציל הזה בסגול-שחור. קרוב לים, בחלק הדרומי של העיר, משתרעת שמורת טבע מקסימה שגם ממנה נשקף יופי של נוף לים. הכניסה חופשית והאירוסים מהממים.

 

האירוסים המהממים. צילום: עדו ניב

 

צהריים

אם הטיולים בטבע פתחו לכן את התיאבון זה הזמן לארוחת צהריים ופה יש דילמה לא פשוטה. אם חשקתן בתפריט איטלקי מעודן במסעדה עדכנית, סעו לקיטשן בר באזור התעשייה פולג (שדרות גיבורי ישראל 7). בתפריט מנות מסוגננות בסגנון ים תיכוני. אם אתן יותר בכיוון של הארד קור, סעו לאזור התעשייה הישן, למסעדת אלבמה (דוד פנקס 47). טוב, ליתר דיוק מדובר במעשנה של בשרים, שהעיצוב הוא ממנה והלאה, אבל הטעם - גן עדן. לא תטעמו בשרים נפלאים מאלו, אבל תשכחו מגינונים כי אפילו את השתייה מביאים מהבית (או רוכשים בפיצוציה הצמודה).

 

איטלקי מעודן. קיטשן בר

 

אחר הצהריים

איך גורמים ליום מהמם להיות עוד יותר חווייתי ומוצלח? מרחפים. לא, הכוונה היא לא לעוף על עצמכן (זה תמיד מומלץ), אלא באמת לרחף בין שמים וארץ. לא רבים יודעים שנתניה נהנית ממיקום מדהים בכל הנוגע לתעופה בזכות מצוק הכורכר הנושק לים. משטר הרוחות הייחודי הוא כר פורה למצנחי רחיפה, טרקטורונים מעופפים, ושאר ציפורים עם מנוע. המדריכים המנוסים של חברת דביר מצנחי רחיפה מאפשרים לאנשים לחוות רחיפה באוויר, חוויה מדהימה ונדירה. זה הזמן להגשים את החלום, ועוד עם חברה טובה. יוצאים בליווי מדריך לרחיפת טנדם מאתר הרחיפה "עוד יאיר השחר" בטיילת של מלון כרמל בנתניה (כ-200 מטר דרומית למלון כרמל). זו חוויה בלתי נשכחת.

 

חוויה בלתי נשכחת. מצנחי רחיפה בנתניה

 

אחרי התרוממות הרוח והנפש ברחיפה, כדאי לבקר בחנות המעוצבת wolf&segal במרכז הקניות בשכונת פולג (אמנון ותמר 6). בחנות החמודה תמצאו מסגרות ומראות מעוצבות, תיקים, כריות נוי, מפות PVC, צעיפים, תכשיטים מבית ANKA ויהודית אגסי, גלביות הורסות של קרן שביט, מגבות חמאם ססגוניות, נרות ריחניים ועוד.

 

ערב

רגע לפני שהיום מסתיים, דרך נפלאה לרענן את הגרון היא בילוי בפאב האירי שמרוק באזור התעשייה (רחוב אריה רגב 2) מדובר בפאב מקומי פופולרי עם אווירה כיפית. זה המקום לשתות בירה מתוך המגוון ולהשיק כוסות (או בקבוקים) לחיי החברות.
 

לילה

דרך מושלמת לסיום של היום – להניח את הראש באחת הסוויטות המפנקות של לאונרדו פלאזה. המלון, שמשקיף אל הים משדר יוקרתיות ואקסלוסיביות עם חדרים עוצרי נשימה, הכל במרחק הליכה מהחוף.