-כתבה פרסומית-

 

הפיצית שלי בת השנתיים, אלרגית לחלב. כשאנשים שומעים את המונח 'אלרגיה לחלב' הדבר הראשון שעולה להם לראש הוא פריחה קלה ואדמומיות. אז זהו, שלא. בואו נגיד ככה- אם הפיצית שלי נוגעת או רחמנא ליצלן טועמת מוצר חלבי היא מקבלת קוצר נשימה, מתנפחת ולא בא לי להמשיך בתיאור הזה, בסדר?

 

לעומת זאת, הבן הגדול שלי זללן חלב שאין שני לו. עכשיו תארו לכם את הסיטואציה הזו, במלוא הדרה, כאשר אנחנו מתיישבים סביב השולחן בארוחת הערב.

 

אז כן, הבן הגדול מאוד אוהב גבינה צהובה. אני לא מתה על הרעיון, אבל יחסית למה שבני גילו מנשנשים אני מצליחה להעלים עין. הבעיה מתחילה כשפיצית, בת שנתיים, עוברת את שלב התוכי בחייה, ורוצה כל מה שאח שלה מקבל.

 

מה לא עשינו? שברנו את הראש מה נוכל לתת לה בארוחת הערב;הכנו ארוחות בצורות, כריכים בפרצופים, ניסינו הכל. לא עבד.

 

הבנתי שדרך יצירתיות זה לא יעבוד, היא הרבה יותר מוכשרת ממני. אבל חבובה, את בת שנתיים ולי יש קילומטרז' של כמה שנים מעליך. אז עשיתי מה שכל הורה גאה היה עושה – פסיכולוגיה הפוכה. באחת הפעמים שהבן הגדול שלי היה בחוג, התיישבנו לארוחת צהריים, ובמקום ארוחה חמה הכנתי לה סנדוויץ' פסטרמה. מה תגידו על זה? הילדה טרפה את הכריך וכמעט את האצבעות. סופסוף פתרון קל ונוח.

 

 

רק לצערי, הבנתי שהפתרון שלי נותן מענה לחצי בעיה, כי כמו שאמרתי, אני לא מתה על הרעיון של ארוחות קבועות על בסיס גבינה צהובה. במיוחד כשגיליתי שהפסטרמה של זוגלובק היא בעלת אחוז שומן נמוך (רק 1%, הייתם מאמינים?), כמות חלבונים גבוהה ועשויה מנתח שלם. בקיצור – מי אמר שאין דבר כזה סנדוויץ' בריא?

 

טיפ מליאורה:

מתכון מצוין של ארוחה שלמה ומאוזנת המכילה חלבון (פסטרמה), פחמימות (פסטה), ויטמינים ומינרלים (ירקות, ואפשר לגוון כמובן בסוגים) ושומן (רוטב אלך האיים – אפשר לגוון עם טחינה)

 

 

* ליאורה חוברה היא דיאטנית קלינית ויועצת תזונה לקובצת זוגלובק

 

גיליתי כי ישנו מבחר גדול לסוגי הפסטרמה של זוגלובק, ובעדינות החדרתי לגדול טעמים שהוא מכיר ואוהב – בסנדוויץ' עם מגוון ממרחים וירקות, שהפכו את הפרוסה לחגיגה שלמה. אני מודה, על הגבינה צהובה הוא לא לגמרי ויתר, אבל לראות אותו הולך לבד למקרר כדי לנשנש פרוסת פסטרמה עם טחינה זו מבחינתי הצלחה, למרות שעכשיו יש בעיה חדשה – הם דורשים לגוון בטעמים.

 

אז כשטיפה נמאס להם מסנדוויצ'ים או כנשנוש מגולגל, אני מגוונת את הארוחה עם סלט פסטה קר ופסטרמה, לא תאמינו איך הם מסיימים מהצלחת.

 

לא מאמינים? קבלו את המתכון:

 - פסטה בצורת ביסלי או פפיונים

 - פסטרמה חתוכה לרצועות

 - גמבה אדומה וירוקה

 - זיתים חתוכים

 - תירס

מערבבים את הכל בקערה גדולה ומוזגים לצלחת. ניתן לשים מעל רוטב אלף האיים – הולך מצוין

בתיאבון! - למתכונים נוספים עם פסטרמה