הצלחתם לצאת מהטרנינג, מהספה או מהמשרד ולהגיע לאימון כושר טוב? מעולה. אבל לא פחות חשוב מהאימון הוא מה מכניסים לגוף אחרי האימון. אוכל הוא הדלק של הגוף, אחת כמה וכמה למי שעוסק בספורט ומקפיד על אורח חיים בריא ומאוזן.

 

עוד באון לייף:

 

"העיקרון אומר שאחרי אימון ספורט נוצר חלון הזדמנויות של שעה לאכול, כי בזמן הזה הגוף ממשיך לשרוף פחמימות", אומרת ליאורה חוברה, דיאטנית קלינית, "לכן בניגוד למיתוס לא כדאי לאכול רק חלבונים, אלא לצרוך שילוב של פחמימות וחלבונים ואז תרוויחו מכל העולמות - את הפחמימות הגוף ישרוף מיד ובחלבונים ישתמש הגוף לבניית שריר".

 

לדברי חוברה, יש מתאמנים שאוכלים רק חלבונים אחרי אימון (כן, אתם שממהרים לאכול קופסת טונה  במים או גביע קוטג', אנחנו מדברות עליכם) ומפספסים את העניין. "הגוף לוקח את החלבונים שנאכלים מיד בתום האימון ושורף אותם במקום להשתמש בהם לבניית שריר ולשריפת פחמימות", מוסיפה חוברה.

 

כלל אצבע ראשון אומר שילוב של פחמימות וחלבונים (עדיף ביחס של 1:4 לטובת הפחמימות למי שממש מקפיד). הכלל השני אומר ללכת על ארוחות קלות להכנה. אם תתחילו להסתבך עם בישולים מורכבים, תתייאשו מהר ותפספסו את חלון ההזדמנויות הנמשך שעה אחת בלבד.

 

הנה כמה הצעות של חוברה לארוחות שאחרי האימון:

 

כריך

אין כמו כריך כדי להתמודד בכל זמן, מקום ומצב. אפשר לקחת את הכריך בתיק ולשלוף מיד בתום האימון בלי הכנות מיותרות. מומלץ לשלב לחם מלא ומזין (חיטה מלאה, שיפון, שאור, כוסמין) עם פסטרמת ברביקיו מנתח הודו שלם. מדובר בבשר רזה עם 1% שומן בלבד, שעשיר בחלבון. אפשר למרוח בכריך חרדל ולמלא אותו בירקות, דוגמת עגבנייה, מלפפון, חסה, גמבה, גפרורי גזר, נבטים או מה שאוהבים.

 

 

מוזלי 

יוגורט בשילוב גרנולה ואם אפשר אז להוסיף גם פרי, ויש לכם ביד ארוחה כייפית המשלבת חלבון ופחמימות בתוך דקות.

 

 

ארוחה חמה ומבושלת

אם אתם מתאמנים לפני הצהריים אפשר להכין מראש מנה חמה ומבושלת המכילה שילוב טוב של פחמימה וחלבון, למשל חזה עוף או כרע עוף עם אורז או תפוחי אדמה, ולצידם ירקות מבושלים או טריים. בחורף אפשר להוסיף מרק ירקות מזין וכך תרוויחו גם נוזלים, החשובים אחרי כל אימון.

 

 

סלט גדול עם טונה ותירס

סלט ירקות עשיר עם כל הירקות שאוהבים, בשילוב טונה שהיא חלבון וגרעיני תירס שהם הפחמימה. עדיף לבחור בתירס טרי או קפוא שהופשר, ולא בתירס משומר שלו מוסיפים סוכר.

 

 

מוקפץ

עוד מנה חמה, אבל כזו שמוכנה בכמה דקות. קונים מראש נתח שלם של חזה בקר הנמכר במעדניות בסופרמרקטים, מקפיצים כמה דקות בווק עם אטריות נודלס וירקות (כרוב, גזר, נבטים, בצל, כרובית וכדומה) ועם תבלינים ורטבים בסגנון אסייתי. הבשר בעצם מבושל כבר וזמן ההכנה קצר מאוד ויש לכם מוקפץ טעים ומהר.