בפרק מדהים של "יום בחיי" עם פנינה רוזנבלום המושלמת שאל אותה המראיין "את מכבסת?!" היא ענתה "לא". המראיין כנראה דפק לה פרצוף של 'יו יו אני הולך לחגוג על זה בעריכה, יצאת הכי פינוקי' ואז היא אמרה בשיא הסטייל "אני לא מכבסת, אמא שלי הייתה מכבסת, עם דוודים של מים וקרש כזה וסבון.. אני לא מכבסת, היום המכונה מכבסת. אני רק דוחפת את הבגדים מוסיפה אבקה ומפעילה." התאהבתי בה.

 

כמה היא צדקה וכמה זה שם לי עניינים בפרופורציות.. פתאום 'אין לי כוח לעשות כביסה' היה נראה לי משפט כל כך עלוב. יש מכונה. התקדמנו. אין מה להתעצל ולהתנצל קומי ותעשי כביסה. וכשהיא מסיימת? תעבירי למייבש ונגמר הסיפור.

 

 

כן. למייבש. הכל. טוב אולי לא את הבגד העדין הזה מבד המשי שעלה לי 900 שקל. אה בעצם אין לי כזה. אז הכל.אין לי זמן לתלות כביסה. אני בפייסבוק כל היום, אז איך ישאר לי זמן לתלות כביסה? ובעיקר, למה?! אמא של פנינה רוזנבלום כיבסה ותלתה. גם אבי קושניר בדמות המעולה מהניינטיז כיבסה ותלתה. אני לא.לסחוב סל כביסה רטובה ששוקל כמו כל הילדים מהגן של הקטן, לנער את הבגד כדי שיתיישר, אטבים, ואז להוריד ואז לקפל ואז להחזיר לארון?! פחחח

 

ספרתי פה איזה 4 פעולות שאני חוסכת אם אני מעמיסה הכל למייבש.וכיאה לאדם חסכן, מתאים לי בול.יש לי מייבש בדיוק מאותה השניה שיש לי מכונת כביסה.

 

בצבא, גרתי בדירה עם שותף, כיבסתי את המדים והכנסתי למייבש. הוצאתי בשניה שהוא סיים ותליתי על הקולב. בום. לא צריכה לגהץ. הופה! עוד פעולה שחסכתי!כשהגיעו הילדים? הכל למייבש. הבגדים יצאו יבשים באמת, רכים ממש ונעימיםםם. לתלות בגדי תינוקות? חחח לא. אין סיכוי. האטבים יותר גדולים מהם! 100 פריטים בכל מכונה ובעיקר, אין לי כוח. אני גם ככה נלחמת בכתמים של קקי-גב-צהוב, מניקה, עייפה ובאופן כללי, גמורה רצח.

 

ויש עוד משהו עם בגדי תינוקות/ ילדים. הם נהיים קטנים ממש מהר, אין סיכוי שאקנה 50 מכנסיים 50 בגדי גוף ו300 גרביים. קניתי הרבה פחות בגדים, כיבסתי וייבשתי במכונות כל יום. הבגדים היו נקיים ומוכנים ללבישה תיק תק. חסכון.

 

 

דודים שלי עזבו לארה"ב וחילקו לנו מלא ציוד שלא התכוונו לקחת איתם.אני קיבלתי מייבש כביסה! יותר טוב מההוא שהיה לי.כמעט חדש! רק בן 4 ! שבחיים של מייבשי הכביסה, שידוע שזה מכשיר שלא מתקלקל לעולם, זה כלום! היום, 10 שנים מאז שעזבו, הוא עדיין מייבש כל יום בגדים מלפחות 2 מכונות כביסה. אבל רועש!! מייבש מעולה!! וגם מייבש לי את המוח עם הרעש שהוא עושה.לא סובלת את הרעש הזה. אבל בשביל לחסוך את כל הפעולות ממקודם? מצדי שילד שהולך לחוג חצוצרה יבוא להתאמן כאן אצלנו בין 2 ל-4 בצהריים. בשבת.   

 

הוא גם מלכלך. חדר הכביסה מלא אבק. בכלל לא משנה כמה ננקה. אני לא רופאה, כן? אבל יש לי ממש הרגשה שהצינור שאמור להוביל את האוויר הלח מהמייבש אל האוויר הפתוח כבר ראה ימים טובים יותר, הוא התעייף. וגם המסנן. הם עייפים. הכל מלוכלך משאריות שיוצאות מהמסנן ואני לא רוצה לנקות שם כל יום יותר.

 

חברה שהגיעה לבקר אצלנו סיפרה לי שהיא קנתה לבת שלה מייבש כביסה חדש ושווה והשוויצה באוזניי "קניתי לה מייבש שווה של קריסטל. 8 ק"ג!לא כמו אצלך שהכל לכלוך כל היום, אני קניתי אחד עם מעבה!!!"

- מה זה מעבה?

- "מעבה!! נו, קונדנסור, אין, אני אומרת לך... הקריסטל האלה...משהו!"

- את רוצה שנמשיך לדבר סינית עוד הרבה זמן או שאת עומדת לגלות לי את הסוד?

"זה מייבש כביסה שהאדים מהלחות מתעבים (אה מעבה. הבנתי.) ונהפכים למים. המים נאספים למכל בתוך המייבש ואת מרוקנת אחרי ההפעלה." – ואין לכלוך?! "אין"

– אז אפשר גם לסגור את הדלת ויהיה פחות רעש?!

-"כן".

 

 

ביני לבין עצמי, חשבתי שגם אוכל לאסוף את המים שמצטברים במייבש ולהשקות איתם בגינה וגם לשטוף את הבית.. אבל לא גיליתי לה. היא לא צריכה לדעת הכל. טוב, הלכתי לחפש מייבש כביסה קונדנסור של קריסטל בגוגל. ביי