בפריז על כל שישה שבועות של לימודים, יש שבועיים של חופש, כך שבין ספטמבר ליולי, יש 8 שבועות של חופש (!) בהם חיפשנו אני ובעלי תעסוקות ושעשועים לילדים. חובה לציין שהעובד הממוצע בצרפת מקבל 37 ימי חופש בשנה, מה שהופך את השבועות האלה לזמן איכות משפחתי אמיתי.

לאחר שחקרנו לעומק את הפעילויות שהעיר מציעה לילדים, קבלו כמה טיפים לפעילות כיפית עם קטנטנים שהיא מעבר למסלול החובה המוכר והמאוס אייפל-דיסני-שאנז אליזה-שייט על הסיין:

מוזיאון הילדים הכי שווה

לה וילט -Parc de la Villette הוא מקום שלא רבים מגיעים אליו במסגרת טיול לפריז, אבל הוא בהחלט ירגש את הילדים שלכם ואפשר לבלות בו יום שלם. בפארק יש את עיר הילדים  LA CIT? DES ENFANTS שהיא מעין שילוב בין מרכז 'נא לגעת' למוזיאון המדע. המקום נחלק לשתי קבוצות גיל: 2-7 ו-5-12 (אין צורך לדעת צרפתית). בנוסף יש גם קולנוע איימקס, צוללת אמיתית שניתן לבקר בה וגנים ענקיים עם מתקנים מהממים לילדים. בחודשי הקיץ על גדות התעלה ישנן פעילויות רבות לילדים, מופעים ותערוכות מתחלפות. שווה להתעדכן באתר האיטנרנט לפי שבאים ולקנות בו כרטיסים מראש.

כתובת:  211 Avenue Jean Jaur?s, 75019

איך חוסכים אלפי שקלים בנסיעה משפחתית לחו"ל? לכתבה המלאה

מוזיאון לה וילט בפריז

מוזיאון לה וילט בפריז

הפארק שהקטנטנים הכי ייהנו בו:

פארק בוט שומון  (Parc des Buttes Chaumont) הוא סוג של סוד בקרב הפריזאים ומעטים התיירים שמגיעים אליו, משום שהוא נמצא הרחק מהאטרקציות המרכזיות של העיר. עם זאת, זהו פארק גדול יחסית שבנוי על אחת הגבעות הגבוהות של פריז ונשקף ממנו נוף נהדר. אז אם מתחשק לכם קצת ירוק בעיניים ובגני טולירי ולוקסמבורג כבר ביקרתם, פארק בוט שומון הוא אופציה מעולה לטיול עם ילדים. מומלץ להביא אתכם מצרכים לפיקניק, לתפוס פינה באחד המסדרונות המשקיפים אל הנוף ולשלוח את הקטנים להתרוצץ במרחבים ולהתגלגל במורדות הגבעות.

כתובת: 1 Rue Botzaris, 75019

פארק בוט שומון בפריז

חנות הצעצועים הכי מטריפה בפריז (וגם אופציה טובה ליום גשום)

La T?te Dans Les Nuages (הראש בעננים) הוא היכל משחקי וידאו שהילדים יוכלו להעביר בו שעות (כל עוד תפקידו בידם אסימונים למכביר), כך שאם צפוי לכם יום גשום ואתם רוצים שהילדים יפרקו אנרגיה, זה מקום מצוין למטרה זו. במקום תוכלו למצא את כל סוגי משחקי הוידאו שהילדים יכולים לחלום עליהם – מכוניות, אופנועים, ריקודים, לייזרים, כדוגל, מריו, קנדי קראש, ועוד ועוד.

חנות הצעצועים הכי מטריפה בפריז

במקרה, או שלא במקרה, ממש בצמוד, נמצאת חנות הצעצועים הכי שווה בפריז. האמת שזו לא ממש חנות, זה פסאז' שלם ויפיפה שנקרא Passage Des Princes, ובו יש חנות לכל נושא: חנות למשחקי חשיבה, חנות לבובות, חנות למשחקי קופסא ואפילו חנות למלחמת הכוכבים.

כתובת: 5 Boulevard des Italiens, 75002

חנות הצעצועים הכי מטריפה בפריז

פארק השעשועים שהתיירים לא הגיעו אליו (עדיין):

ז'רדן דה אקלימטיסיון-  Jardin de Aclimatacion הוא סוג של לונה פארק לילדים קטנים עד גיל 8-9 בערך, עם מתקני לונה פארק, קליעה למטרה, גן שעשועים, מזרקות שמשפריצות מים ועוד, וכל זה בתוך פארק ירוק ומקסים. אם אתם  משלבים את זה עם מוזיאון לואי ויטון הנמצא ליד, הכניסה לפארק היא בחינם. במידה ותגיעו רק לפארק, תשלום הכניסה הוא סמלי. העלייה למתקנים היא באמצעות שוברים שקונים במכונות האוטומטיות בפארק.

כתובת:Bois de Boulogne, Rue du Bois de Boulogne

פארק שעשועים בפריז

מסעדה שהילדים שלכם הכי יאהבו (ויש סיכוי שגם אתם)

אוכל צרפתי וילדים ישראלים (או לפחות הילדים שלי), הם שני קווים מקבילים שלעולם לא יפגשו. מיני הבשרים המשונים, הבישול הארוך ותועפות החמאה (ובעיקר המחסור בשניצל) הפכו את הילדים שלי לסרבני ביסטרו ובראסרי, ומשפחתינו שוכנת תכופות בצילה של מסעדה איטלקית זו או אחרת. אם אתם מעוניינים ללכת על בטוח,  Schwartz's Deli (או בקיצור, שוורץ) זו המסעדה בשבילכם (והילדים שלכם יודו לכם על כך).

מסעדה לילדים בפריז

נתחיל בזה שזו לא מסעדה צרפתית, אלא דלי אמריקאי עם טאצ' צרפתי (למשל, האם שמעתם אי פעם על המבורגר בנדיקט? זו אחת מהמנות המתחלפות בספיישלים והיא שילוב של המבורגר עם אגס בנדיקט. מושחת). התפריט מגוון ויש אופציות גם לילדים (שניצל, המבורגר, צ'יפס, מילקשייק), גם לצמחונים (המבורגר צמחוני מקינואה, סלט גבינת עיזים, אגס פלורנטין) וגם לקרניבורים רציניים עם המבורגרים מטורפים, סטייקים ועוד. המנות גדולות וטעימות, האווירה קלילה ולא מחייבת, הצוות ידידותי וחביב ואל תוותרו על פאי הלימון בסוף – הוא מופלא.

לשוורץ שלושה סניפים: במארה, ברובע ה-16 וברובע ה-17. http://www.schwartzsdeli.fr/

המתוקים הכי שווים:

אם יש משהו שהילדים שלנו תמיד ישמחו לבדוק, אלו הבולנז'רי והפטיסרי למיניהן.

בבולנז'רי ניתן למצוא בעיקר לחמים, באגטים ומאפים (ולעיתים קרובות גם עוגות) ובפסטיסרי עוגות לכל סוגיהן. פריז עמוסה בבולנז'רי ובפטיסרי לרוב. יש כאלו המתמחות בסוג מאפה ספציפי ויש אחרות בהן ניתן לקנות הכל. אם הילדים שלכם חובבי מתוקים, יהיה קשה לנתק אותם מהוויטרינה ועוד יותר לבקש מהם לבחור...

פטיסרי לילדים בפריז

לכל אחד מבני המשפחה שלנו יש דעה אחרת לגבי איפה המקרון / אקלייר/ קרפ הכי טוב בפריז, אבל יש בינינו תמימות דעים אחת לגבי הקרואסון. בזכות שרון היינריך הגענו לבולנז'רי קטנה בשם Bl? Sucr? ששווה לעשות את המאמץ ולהגיע עד אליה. בעיקר בשביל הקרואסון אבל גם בשביל כל שאר המאפים והעוגות (הפיננסייר עם הצנוברים הורס). מומלץ לקחת ולשבת בגינה הקטנה ממול ולתת לילדים להתרוצץ בגינה בזמן שאתם מתענגים על השאריות.

כתובת: 7 Rue Antoine Vollon, 75012