אפשר לדבר ארוכות על ההשפעה שיש לים ולחופים על עיצוב ועל אדריכלות, אבל כששואלים את אילן פיבקו, שעיצב את מלון הרודס הרצליה החדש במרינה, מה הוא ראה לנגד עיניו התשובה מורכבת ומעניינת. "המלון אמנם יושב על המים ונמצא ממערב לחוף, על מעין אי מלאכותי במרינה, אולם לא מדור במלון חוף ולא יוצאים ממנו לשבת מולו בבגד ים על החול", מסביר פיבקו, "החוויה שניסינו לייצר היא תערובת של מלון עסקים, כי הרצליה פיתוח היא מרכז עסקים שוקק והיי-טקי ברובו, לבין ריזורט – אתר נופש".

בתור אדריכל ומעצב, מה היה חשוב לך בתכנון ועיצוב של המלון?

"כשאני מקבל פרויקט עיצוב אני עורך 'בירור מושגים' כדי לדעת מה יש לפני, למי הוא מיועד וכך הלאה, כדי להתאים בין הציפיות. במקרה הזה המאפיינים היו ברורים ואני מאמין שכולם יזכו בתחושה נעימה. אני רוצה שהאורח יהיה אפוף בנעימות, כשבן אדם שנכנס לכאן ירגיש התרוממות רוח. אני מרגיש שהצלחנו ליצור אווירה נעימה, נוחה ומעוררת לכל קהלי היעד של המלון".

 

 

כמו שציינת, מדובר במלון המשלב בתוכו אופי של מלון עסקים עם ריזורט נופש, האם מדובר בתערובת מקובלת בחוויה המלונאית?

"יש מקום רב לאנשי עסקים המגיעים להרצליה לצורך עבודתם. הצורך לשלב עבודה לבין נופש מייצר תערובת מאוד נעימה", אומר פיבקו.

איך המלון מעניק לאורחים את התחושה הזו, של ביזנס ופלז'ר גם יחד?

"המלון מעוצב באלגנטיות, בפורמליות ובאיפוק כיאה למלון עסקים, ובנוסף- העיצוב שואב השראה מהחופים ומגוון בתוכו חומרים כמו עץ טבעי, צדפים ובדים טבעיים. התחושה היא קצת כמו שהייה בבקתה על המים. זה מה שעמד לנגד עיני. זה ממש לא קלאב מד שבו איש עסקים יחוש במקום הלא נכון כי הוא עם עניבה וכולם סביבו בבגדי ים. מאידך, זה גם לא מלון עסקים רציני שבו כולם לבושים חליפות ואין מקום לנופשים בכפכפים. כולם מרגישים בנוח", אומר פיבקו.

 

 

מהיכן ההשראה לעיצוב?

"כשנהגתי בעבר לנסוע למיאמי בענייני עבודה, הייתי בוחר מלון שמעניק לי גם אפשרות לנפוש ולא רק ללון לצרכי עסקים. זהו היתרון הגדול של הרודס בהרצליה: אתה גם ממוקם 15 דקות ממרכז תל אביב במעין 'סיליקון ואלי' של ישראל, ומצד שני אתה מרגיש שיצאת לחופשה על כל המשתמע מכך- הנוף לים, הרוח, ריח המלח והאווירה. ביחס למלונות צפוניים יותר בעולם, הנמצאים במקומות אפרוריים יותר, הרודס הרצליה הוא אידיאלי לחופשה ועבודה", הוא מציין.