להקות רוק שממלאות איצטדיונים מתחילות בבייסמנט של שני ילדים מחוצ'קנים באמריקה, מותגי עוגיות מצליחים נוצרים במטבח של סבתא חביבה בת 92 עם מתכון מנצח, וחנויות אופנה מקוונות מתחילות בשתי אחיות שיושבות מול מסך מחשב ושואלות אחת את השניה: את בטוחה שזה מחובר? את בטוחה שזה מחובר?

 

עוד באון לייף:

 

- פרסומי -

יוקרתית, קומפקטית, היברידית הראשונה בעולם

ענבל בוסיבא נהגה על לקסוס CT - מכונית היוקרה הקומפקטית-היברידית הראשונה בעולם: מצוידת במערכת היברידית המשלבת בין מנוע בנזין למנוע חשמלי המעניקים חוויית נהיגה דינמית בשילוב נתוני תצרוכת דלק ורמת זיהום אוויר חסרי תקדים.

 

השילוב המושלם בין עיצוב מתוחכם לטכנולוגיה מתקדמת

 

 

על אתר האופנה שלנו Belle&Sue עדי (אחותי) ואני עבדנו במשך חודשים ארוכים לפני שהוא ראה פיקסל: פגישות עם מעצבים, מתכנתים, עורכי דין ומנהלי בנקים, חברות שליחויות, דואר ישראל (ז"ל) שלושה אחים חרדים חביבים בבני ברק שמייצרים קופסאות קרטון  ועוד שלל בעלי מקצוע שונים ומשונים.

 

ובאמת כשמשקיעים רואים תוצאות: כש-Belle&Sue עלה לאוויר הוא הפך להצלחה מסחררת באופן מיידי! מממ… בקרב בני המשפחה שלנו. 6 קניות נרשמו בשעה הראשונה של עליית האתר לאוויר:

 

הראשונה - אני. קניתי לאחותי עדי (שישבה לידי באותו זמן) נעליים. 

 

השניה - אחותי, שהתקמצנה וקנתה לי טי שירט. 

 

השלישית, הרביעית והחמישית היו קניות של אמא שלי, שהייתה המכורה הראשונה. 

הקנייה השישית הייתה של הבעל של אחותי שבדק אם המערכת עובדת, והוא היה גם הראשון שהחזיר מוצר ("מה, רק בדקתי שזה עובד").

 

ואז כלום. שתי אחיות שחייבות מלא כסף לבנק אוצר החייל יושבות מול מחשב ושואלות אחת את השניה: ?את בטוחה שזה מחובר?? ?את בטוחה? את בטוחה שאת בטוחה?? ?אז למה אף אחד לא קונה? אולי מרוב קונות המערכת קרסה?? ?למה פתחנו אתר? למה לא הלכנו ללמוד משפטים? את בטוחה שזה מחובר?? ?תדליקי ותכבי. לא! אם תכבי ומישהו בדיוק יקנה? תביאי קולה?. ?רגע, מה זאת ההודעה הזאת? אחיסמך? מה אחיסמך? איפה זה אחיסמך בכלל? יש לנו לקוחה! והיא גרה באחיסמך!?

 

ישבנו מול המסך וחיכינו שתגיע ההזמנה הראשונה. אתר האופנה המקוון Belle&Sue

 

זאת הייתה הקנייה הראשונה של מישהו שאנחנו לא חולקות איתו DNA באתר שלנו. ל' מאחיסמך. חובבת האופנה האמיצה שראתה באותו בוקר ידיעה קטנה במדור האופנה של גלריה, הצליחה להקליד את הכתובת Belle&Sue במחשב שלה ורכשה נעלי קטיפה ירוקות, שהגיעו אליה ביום שלמחרת. באותו רגע לא היה לנו מושג איפה זה אחיסמך, וגם לא היה לנו אכפת. כל מה שחשבנו עליו זה שכן, אפשר למכור בגדים באינטרנט בישראל, ושבניגוד למה שאמרו לנו, אנחנו לא הולכות להיות תופעה תל אביבית של 15 אנשים. 

 

עם התובנה הזאת הלכנו לישון באותו לילה אופטימיות ומאושרות, וקמנו למחרת בבוקר לעוד יום של חרדה, מתח ולחץ  - או בקיצור יום של להיות בעלות עסק אופנה ישראלי. לאורך החודשים הראשונים והקשים, בהם כמעט ולא היו אתרי אופנה ישראלים ברשת, אנשים היו שואלים אותנו:  "מה, ואנשים אשכרה קונים בגדים באינטרנט?" ואנחנו היינו עונות בשיא הרצינות: "בטח, יש לנו אפילו לקוחות באחיסמך". אבל למעשה אף פעם לא היינו שם. עד עכשיו.

 

נוסעת לראות איפה גרה האישה ששינתה את החיים שלי. ענבל בוסיבא במושב אחיסמך

 

הוויז סיים את הדרכתו המלטפת והמכונית שלנו גולשת חרישית אל שבילי מושב אחיסמך הציורי, שנמצא – כמו רוב המקומות שאין לנו מושג איפה הם -  בדרך לשדה התעופה בן גוריון. אנחנו נותנים לדרך ולהגה להוביל אותנו בעצמם, ואז זה קורה: בגינה מטופחת במרכז היישוב אנחנו פתאום מבחינים בה. אישה צעירה שנראית כמו שילוב בין רופאה לדוגמנית יושבת וקוראת ספר בצרפתית, ועל רגליה זוג נעלי קטיפה מושלמות, שנראות היום נפלא בדיוק כמו לפני חמש שנים, כשהיא קיבלה אותן מהשליח שלנו.  

 

אוקיי - זו הפסקה שכתבתי בראש בדרך לשם. המציאות הייתה מעט שונה: הגעתי אחרי פקק מוזר בכביש 1 למושב חביב שמשקיף על מפעל מלט. היום היה שרבי והרחובות היו שוממים מאדם למעט כמות לא סבירה של טרקטורים ומשאיות שהובילו חומרים חשודים מהמפעל לכיוון השדות. עשיתי סיבוב במושב השומם, ובדרך חזרה נסעתי לרמלה לאכול במסעדה הודית שכבר ידעה ימים טובים יותר, משם חזרתי למשרד.

 

התיישבתי מול המחשב וראיתי שכבר 6 דקות לא הייתה קנייה חדשה באתר. "את בטוחה שזה מחובר?!" צעקתי לאחותי, שישבה במשרד הסמוך.