נבחרת הנשים של אליצור רמלה זכתה ביורוקאפ. אירוע משמח ללא ספק. זכינו לראות תמונות של ספורטאיות נפלאות, נשים שמרגישות שהן נגעו בשמיים, נשים שעבדו קשה למען מטרה וגם השיגו אותה. בעיני זאת הההזדמנות לפנות להורים של בנות הדור הנוכחי ולבקש: שילחו את בנותיכם לעסוק בספורט! תראו באילו פסגות הן יכולות אולי יום אחד לגעת, באיזו תחושת סיפוק הן תוכלנה להתמלא ואיזה חוויות חזקות הן יעברו.

 

הפניה שלי להורים נובעת מכך שהם הגורם המשמעותי ביותר שבגללו יש לנו פחות נשים מגברים העוסקים בפעילות גופנית. מחקרים מוכיחים כי לאמהות אפילו תפקיד מרכזי יותר מהאבות בהחלטה לגבי הפעילות בה עוסקים הילדים בשעות הפנאי.

 

הורים רבים עדיין מחזיקים בתפיסות עולם שגויות לגבי בנות וספורט. לפי מחקרי הם עדיין מאמינים שבנות העוסקות בפעילות גופנית עלולות להיתפס כגבריות, אלא אם מדובר בענפי ספורט נשיים מובהקים כמו התעמלות אומנותית, או כאלה הנתפסים כנשיים כמו טניס.

 

 

הרווח של כל ילדה שתעסוק בפעילות גופנית מכל סוג שהוא, כולל כדורגל וקראטה, הוא עצום: החל מבריאות טובה יותר, דרך בניית הביטחון העצמי והדימוי הגופני, היכולת להציב מטרה ולעבוד עבורה, יכולת התמדה, התמודדות עם קשיים בונים ועם חוויות הצלחה וכלה באפשרות להיות יום אחד יעל ארד, שחר פאר או בנות אליצור רמלה שעשו ועושות קריירות מדהימות.

 

אמנם אתם ההורים אינכם היחידים השוגים בתפיסת העולם. גם התקשורת חוטאת בנושא. בעידן שבו הרייטינג הוא חזות הכל קשה לכל ענפי הספורט להתמודד מול הכדורגל, וקשה למצוא אמצעי תקשורת מכל סוג שהוא שייקח על עצמו את המשימה לשנות סדרי עולם. אבל ככל שיהיה לנשים יותר משקל בעולם הספורט, כך ישתנו גם הדברים האלה.

 

התפקיד שלכם, הורים יקרים, הוא לפתוח את השער לעולם הספורט בפני הבנות שלכם. הייתי ספורטאית מקצוענית בעצמי, ואני יכולה להעיד ממקור ראשון ששנותיי כספורטאית היוו שנים מעצבות שהטביעו את חותמן על התנהלותי בחיים עד עצם היום הזה, וגם היו טובות באופן בלתי רגיל. ההורים שלי נתנו לי את המתנה הזאת,  תנו אתם את המתנה הזאת לבנות שלכם.