ביום בהיר אחד הפך העיסוק בשירת נשים לנושא הכי בוער במדינת ישראל, כזה שיש למצוא לו פתרון מיידי ומעוגן בחוק. ממש דיני נפשות. דחוף יותר מדרישות המחאה החברתית הגדולה ביותר שנראתה כאן, מסכן את עתיד המדינה יותר מהטרוריסטים האלימים של "תג מחיר". 

 

עוד ב- Onlife:

 

זה היה רק ענין של זמן עד ש "קול באישה ערווה" יגיע לכנסת. והנה, בשבוע שעבר הונחה על שולחן הכנסת הצעת החוק לה חיכינו: "בשירות הביטחון לא תהיה פגיעה בחופש הדת של חייל, לא תינתן פקודה לחייל בניגוד לדתו ולא יודח חייל מתפקידו בשל אי מילוי פקודה המנוגדת להלכת דתו; הרבנות הצבאית מוסמכת לקבוע מהי ההלכה".

 

בהמשך מגיעים דברי הסבר מתפייטים על חוסנו של צה"ל ועל היהודים הנרדפים, בתוספת כמה ציטוטים סלקטיביים מהתנ"ך. בשביל האותנטיות. למרבה הצער, קשה לומר שטמונה כאן הפתעה גדולה, בתוך רוח הקיצוניות המנשבת במסדרונות הכנסת, מאז הואילו בטובם נבחרי העם לשוב מחופשתם.

 

את מועלת בתפקידך

ההפתעה היחידה כאן היא שאת הצעת החוק הזו הגישה לא אחרת מאשר ח"כ ציפי חוטובלי. כן, כן, אותה חוטובלי המכהנת כיושבת ראש הוועדה לקידום מעמד האישה. אז אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולפנות לח"כ חוטובלי:

 

מכיוון שאני מניחה שאת אישה אינטליגנטית, ומכיוון שידוע כי ניצלת היטב את זכותך להשכלה, זו שנקנתה עבורך בעזרת נשים רבות שהרימו את קולן, חשבתי שאולי אני זו שלא מבינה נכון את תפקיד הוועדה לקידום מעמד האישה.

 

אבל הנה, שחור על גבי תכלת באתר הכנסת, מוגדרים תחומי עיסוקה של הועדה: "קידום מעמד האשה לקראת שוויון בייצוג; בחינוך ובמעמד האישי, וכן למניעת אפליה בשל מין או נטייה מינית בכל התחומים; להקטנת פערים בכלכלה ובשוק העבודה ולמאבק באלימות כלפי נשים". ואת, ח"כ חוטובלי, יושבת בראש הועדה הזאת. אני מניחה שצריך לפחות לשמוח שלא יושב שם איזה רב מכובד. בינתיים.

 

לכן צר לי לבשר לך (ואני מקווה שזה לא יעלה לי 300 אלף שקלים, למרות שגם אם תעקלי לי את הכליות לא תגרדי ממני חצי מהסכום) שמבחינתי את בושה ואכזבה. איך שאני רואה את מצב הדברים, לא רק שאינך ממלאת את תפקידך, את בוגדת בו.

 

המחאה נגד הצעת החוק, כפי שהיא מתבטאת ברחבי הפייסבוק

 

ניתן היה לצפות ממך, כמי שעומדת בראש הועדה לקידום מעמד האישה שנושא מעמד האישה יעמוד לנגד עיניך. סתם, היקש כזה שעשיתי. ניתן לצפות שקולך ייצג בראש ובראשונה נשים, שתהיי הראשונה להזדעק כנגד ההשתקה הזאת.

 

את קולם של הגברים שומרי המצוות שמענו ונשמע כולנו גם ללא תמיכתך, הם מסתדרים יפה בלעדייך. בכל זאת, להם מותר להשמיע קולם וכולם דואגים לרגשותיהם ולכבודם. תפקידך, ח"כ חוטובלי, הוא להשמיע את קולן של הנשים, לדאוג לכבודן.

 

אני לא חושבת שיש, וגם לא אמורה להיות, מלחמה אמיתית בין המינים. אני כן חושבת שיש, וחייבת להיות, מלחמה בין חושך לאור. בין דיכוי וכפייה לסובלנות וקבלה, בין היררכיה על בסיס דת/גזע/מין לבין ערכים של שיוויון. ובמלחמה הזאת נשים כמוך, ח"כ חוטובלי, הן גיס חמישי.

 

ניצול זכות הדיבור כדי להשתיק נשים 

שנאת נשים שמגיעה מנשים היא, באופן כללי, תופעה עצובה ולעיתים גם פתטית. אבל ניצול זכות הדיבור והכוח להשפיע, זכות שנקנתה באמת בדם, כדי להשתיק נשים - זה לא רק לא מוסרי, זה כבר ממש נבזי. איזה חוק יש להעביר על מנת שתלמדי צניעות מהי?

 

לא יתכן שאת לא רואה כיצד את סוללת את הדרך להשתקה של עצמך, כיצד את מניחה את היסודות לחוקים שבעוד מספר שנים יאפשרו להעיף אותך מהכנסת. כיצד את מנצלת את הזכות הגדולה להציע בכלל הצעת חוק כדי לפתוח את הפתח שימנע את זה ממך בעתיד. כמה זמן, להערכתך, ייקח לדורשים להשתיק שירת נשים עד שידרשו להשתיק דברי ח"כיות?

 

 על פניו, הצעד הזה לא מעיד על המון חכמה, אבל העובדה היא שאין לזה קשר לאינטליגנציה שלך. את, ממש כמו כולנו, תוצר של החברה שאת חיה בה. חברה שמנסה להשתיק נשים, להדיר אותן מהמרחב הציבורי, חברה שנוטה לזלזל באינטליגנציה של נשים בטיעון שהן קלות דעת. ובתוך חברה כזאת, נשים רבות מיישרות קו. ממש כמו הנשים הסיניות שקשרו במו ידיהן את הרגליים של בנותיהן הקטנות. כמו תינוקות שנשבו בתוך קונספציה שמגדירה אותן כנחותות.

 

אבל את, ח"כ חוטובלי, את נמצאת בתפקיד שאמור לשנות בדיוק את זה.

 

מכשירה את הקרקע להפליות נוספות וחמורות

ואנא, אין צורך בהסבר המרגיע שמציין כי החוק לא אוסר במפורש על שירת נשים. אל תעליבי לי את האינטליגנציה, אפילו שאני אישה. כולנו יודעים בדיוק איזו דלת החוק הזה פותח, כמה חושך יכול לעבור דרכה וכמה קשה לסגור דלתות שנפתחו וסכרים שנפרצו.

 

אני מניחה שקל לבטל את דברי כדרמטיים, אבל העובדה היא שההחמרות האלה, שאינן מעוגנות בהלכה, מרגישות שרירותיות מדי. כאילו מישהו בודק עד כמה אפשר למתוח את הגבול, כמה עוד נסכים לספוג.

 

וכשנסכים להחמרה אחת, ונעגן אותה בחוק, נקצר את הדרך לבאות אחריה, נכשיר את הקרקע לגרועות ומסוכנות ממנה.

 

אני יכולה לשער את הקולות של מי את מנסה לקנות. אבל לא יכול להיות שאינך יודעת כי אלו הם בדיוק האנשים שאם זה היה תלוי בהם - לא היית יודעת בכלל לכתוב, לא כל שכן לשבת בכנסת ולנסות להעביר הצעות חוק. לא יכול להיות שאת לא מבינה עד הסוף את הנזק הטמון בחנפנות הזולה והפופוליסטית הזאת.

 

חובת הגילוי הנאות חלה עליך. חובת השקיפות חלה עליך. חשפי את האג'נדה האמיתית שלך והתפטרי מתפקידך כיושבת ראש הוועדה לקידום מעמד האישה. פני את המקום לטובת אישה שהנושא בנפשה, שמוכנה לפעול ולהילחם למענו. ולמעננו.