מועדון הקולוסיאום שהפך למועדון חשפנות יוקרתי,מפרסם השבוע את מודעת הדרושים הראשונה שלו, על פיה דרושות למועדון רקדניות וחשפניות שעשויות להרוויח עד כ-50 אלף שקלים בחודש, כולל מגורים.

 

עוד ב-onlife:

 

מודעת דרושות (צילום מסך מתוך אתר מועדון הקולוסיאום)

 

לדברי קובי מזרחי, בעליו של מועדון הקולוסיאום המחודש, המועדון אמור להיפתח בקרוב אולם אין עדיין תאריך מדויק לפתיחתו: "בימים אלו אנחנו מחפשים לפחות 40 רקדניות צעירות שנראות טוב ויודעות לרקוד אשר רוצות להופיע במועדון שכל מטרתו הוא show".

 

בתגובה לשאלה כיצד ניתן להרוויח 50 אלף שקל, ענה מזרחי ש"אנחנו לא מבטיחים לאף רקדנית שמגיעה אלינו 50 אלף שקל, 40 אלף או 30 אלף, כל בחורה שתגיע אלינו אנחנו נשלם לה. אגב, יש המון דרישה והמון רקדניות שרוצות לעבוד עם אנשי עסקים ותיירים שרוצות להגיע אלינו".

 

כזכור, לפני כחודש החל מאבק של ארגונים נשיים כנגד פתיחת המועדון. הארגונים השונים קידמו  עצומה שטענה כי מועדוני חשפנות הם תופעה חברתית של סחר בנשים שמתנהלת תחת מטריה חוקית. המאבק לא צלח ועיריית תל אביב לא מנעה את פתיחת המועדון משום שפתיחתו אינה עבירה על החוק.  

 

אתה מודע למאבק הפמיניסטי שמתחולל נגד המועדון ונגדך?

"אני לא מתערב במה שיש לאנשים להגיד וכל אחד מותר שתהיה לו את הדעה שלו. אותם ארגונים נשיים שכחו לציין שאנחנו מתכוונים להעסיק גם רקדנים גברים. לצורך העניין ממש עכשיו אני נמצא בפגישה בעניין הזה. אני לא רואה אף ארגון גברים יוצא נגד זה.  

 

"חשוב לי להבהיר" מוסיף מזרחי, "שלא מדובר במועדון חשפנות זול שאנחנו מעבירים מדרום תל אביב – ממש לא. אנחנו מעסיקים את האנשים הטובים ביותר בתעשייה עבור הפרויקט הזה. כך למשל העסקנו את קרן אורון שידועה ככוריאוגרפית ורקדנית בינלאומית שהופיעה על במות בכל העולם, ב-MTV ולצידם של אמנים גדולים. בנוסף אנחנו מעסיקים את שי טובול שתופר לכל האמנים הגדולים את התלבושות. אם זה היה מועדון חשפנות זול האנשים האלה בחיים לא היו מסכימים לעבוד איתנו".

 

מועדון הקולוסיאום (צילום: ויקיפדיה)

 

חשפנות – לגיטימי או לא?

לדברי תמר זנדברג, חברת מועצת עיריית תל אביב-יפו, יו"ר הוועדה למעמד האישה בעירייה ויוזמת המאבק כנגד מועדון הקולוסיאום, "מודעות דרושים מהסוג שהתפרסמו, משחקות על הוויכוח הציבורי שקיים בחברה הישראלית של האם בכלל החשפנות ותעשיית המין היא לגיטימית.

 

"מודעות כאלו מציגות את תעשיית המין כתעשייה של סטודנטיות צעירות, דעתניות וחופשיות שבוחרות לעבוד במקצוע הזה בגלל השכר הגבוה. המציאות, לעומת זאת, מראה לנו שבשטח המצב שונה לחלוטין. בפועל אנחנו רואים שנשים רבות מגיעות למקצועות מהסוג הזה לא מתוך בחירה ולעיתים אפילו מתוך מכפייה".

 

קרן אורון, כוריאוגרפית ראשית במועדון הקולוסיאום, מסבירה כי דווקא העמדה הפמיניסטית בעניין היא זו שפוגעת בנשים: "אותן פמיניסטיות מגזימות לפעמים ואפילו עושות עוול. אני בעצמי דוגלת בהעצמת נשים ומעבירה סדנאות בנושא. לדעתי אין שום דבר משפיל במועדון שמצהיר על עצמו כמועדון חשפנות יוקרתי ואיכותי אשר דוגל ברמה בינלאומית כזו שקיימת במועדוני הקברט באירופה.

 

אורון טוענת שלכל אישה יש את החופש לבחור בעיסוק כרצונה, ואין בעיה, לדעתה, עם רקדנית מקצועית שבוחרת לפנות לחשפנות כדי להרוויח כסף טוב. "אם המועדון הזה היה סליזי ומסרסר לזנות אני הראשונה שהייתי סוגרת אותו אבל זה לא המצב" היא מדייקת.

 

"אני חושבת שאותן פמיניסטיות צריכות למקד את המאבק שלהן במקומות אחרים. ישנם בארץ מועדוני חשפנות שלא אנקוב בשמם, בהם יש חדרים עם סרסורים של ממש. במועדונים בדרום תל אביב הנשים נדרשות לעסוק בזנות אמיתית".

 

אורון מסבירה כי המופע עליו היא עובדת הולך להיות "מופע מרהיב של נשים יפות, עם תאורה מושקעת ותלבושות מדהימות. יש במופע הזה עירום מרומז אבל אין פה מה להיתמם. כשאנחנו נוסעים לווגאס למופעים המפורסמים של cirque de soleil הנשים שם מופיעות חשופות חזה ובחוטיני ולאף אחד אין בעיה עם זה". אורון מאמינה שלמופע הפתיחה של המועדון יגיעו גם נשים שיהנו מהמופע האיכותי.

 

למה לצאת דווקא נגד מועדון הקולוסיאום?

זנדברג מציינת כי ההתנגדות של ארגוני הנשים היא התנגדות כללית לתעשיית המין. "אולם מה שמייחד את מועדון הקולוסיאום הוא שהמועדון יצא במסע יחסי ציבור חסר תקדים שמטרתו להפוך את התופעה למשהו מיינסטרימי וכאילו- לגיטימי. הניסיון ליצור לגיטימיות לתופעה הוא זה שפסול; מופעים מהסוג הזה מעוותים את התפישה של מהי אישה ומה אישה צריכה להיות על מנת שגבר יימשך אליה".

 

זנדברג טוענת שאילו המשטרה היתה מקדישה כוח אדם ומודיעין, היא היתה מוצאת שמאחורי מועדוני החשפנות חיה ומתקיימת רשת שלמה של פעולות לא חוקיות ועבירות פליליות.

 

"כשמודעת 'דרושים' מציעה סכום של 50 אלף שקל", מסבירה זנדברג, "מדובר בסכום דמיוני ואגדי שאפשר רק לדמיין מה צריכה אישה לעשות כדי להגיע אליו. בסופו של דבר לא באמת מדובר ב"הופעות אומן". להגיד שחשפנות היא אומנות זה בעצם לעצום עיניים".