אנא המתן/י מספר שניות

דלג

רחלי גפן
עורכת וידאו וכותבת במדור מוזיקה ב"עכבר העיר".
מתנדבת במרכז הסיוע לנפגעות אונס ותקיפה מינית.

לא רוצה להתחתן. נקודה

חוסר הרצון שלי להיכנס למוסד הנישואין המשפיל ומבזה נשים גורם לאנשים לרחם או לאיים עליי. הקונספט הזה כבר מזמן הוכרז ככושל, ולי אין גם שום כוונה או יכולת לממן לכם חבריי, את הפנטזיות הגרנדיוזיות שלכם בחתונה או את המסוק שמוריד אתכם לחופה

חתונה, מי לא מפנטז/ת על זה? מתישהו מישהו הכניס לנו לראש שזה החלום של כולנו, פסגת השאיפות שלנו והערב החשוב והמשמעותי ביותר בחיינו. ואם לא - משהו לא בסדר אצלנו. כשהייתי בת 20 ואמרתי שאני לא רוצה להתחתן ביטלו את הדברים שלי בטענה שאני עוד צעירה ויעבור לי עד שאגדל (תרגום: בקרוב תתחילי להילחץ). כשטענתי את אותו הדבר בגיל 30 ביטלו את הדברים בטענה שאני רווקה ממורמרת שבסתר לבה מתה להתחתן, ופשוט לא הצליחה לתפוס חתן בזמן, אז היא מוצאת צידוקים לעצמה.

 

עוד ב - Onlife:

 

האמת, לא לגמרי ברור לי למה זה כל כך מפריע לאנשים. אני בעד זוגיות ואהבה, ואני גם לא יוצאת נגד מחויבות בין בני זוג, יש לי בעיה רק עם מוסד הנישואין. אבל משום מה, חוסר הרצון שלי להיכנס למוסד הזה זה מוציא מאנשים תגובה רגשית שנעה בין רחמים מתנשאים לבין זעזוע וכעס, וזאת מלווה לרוב באיומים מרומזים, שהופכים קצת נבזיים עם הגיל: טיק טק טיק טק, גברת, שמעת את זה? המניה שלך צנחה עוד קצת, יחד עם התחת, עוד שניה אף אחד לא ירצה להתחתן איתך, איך תעבירי ככה עוד תקופת חגים?

 

איך שאני רואה את זה, מוסד הנישואין בתצורתו המסורתית, כמה שלא נעשה לו רומנטיזציה, הוא מוסד כלכלי במהותו. תכליתו של הטקס היא העברת בעלות על האישה מאביה לבעלה המיועד, כשהכלה הנרגשת עומדת בו במעמד של קניין, של מתנה עטופה היטב (ולרוב מדובר בעטיפה שעולה כמה אלפי שקלים). מדובר בחתימת חוזה עסקי לכל דבר ועניין, ועולם המושגים הכלכלי מוטמע בו היטב - יש חשיבות למחיר הטבעת, לנדוניה, לסכום הנקוב בכתובה.

 

בנוסף, החוזה הזה גם ממנה "מבוגר אחראי" למקרה שבני הזוג מחליטים לפרק את החבילה (והסטטיסטיקה מלמדת שזו אפשרות סבירה מאד), כאילו הם צריכים שמישהו אחר יגיד להם איך לעשות את זה כמו בני אדם. אני באופן אישי מוצאת שהרבנות היא לא המבוגר האחראי שהייתי רוצה שיטפל בענייני. מה המניעה לחתום על חוזה מסודר אצל עו"ד, בו בני הזוג מחליטים ביחד על התנאים מראש? שמעתי שזה עובד מצויין בתחומים אחרים.

 

מיזם כלכלי כושל עם בר אקטיבי

למה אנחנו נאמנים בכזאת קנאות למוסד שכבר מזמן לא מצליח להצדיק את קיומו? הלא כל קונספט אחר שהיה נכשל באחוזים גבוהים כל כך כבר היה נזנח. אבל לא חתונה, בזה אסור לגעת.

 

אנחנו לא רק נאחזים בציפורניים במוסד הזה, כולנו גם נהיים פתאום יהודים כשרים. כל אוכלי-החזיר-בחלב-אמו-ביום-כיפור נזכרים במסורת, ונורא חשוב להם להתחתן כדת משה וישראל עם רב, חופה, הינומה ובר אקטיבי. ובואו לא נשכח, בעלות ממוצעת של משהו כמו 200,000 ש"ח, אותה משקיעים בלי למצמץ גם באנשים שבקושי מצליחים להחזיק את הראש מעל המים.

 

על קניית דירה אנחנו לא מעיזים אפילו לחלום, אבל בהחלט מוכנים להשקיע מאות אלפי שקלים במסיבה של חמש שעות. אין מה להגיד, זה נשמע כמו סדר עדיפויות סביר מאד. בעצם, כיאה למוסד כלכלי, זה אולי רק מתבקש שהארוע הזה יהפוך, בסופו של חשבון, לעוד מוצר של תרבות הצריכה, מיושר עם תכתיבי השוק של הקפיטליזם.

 

 

למה אני צריכה לממן את כל הבחירות הפזרניות שלכם?

איפשהו לאורך הדרך, קונספט "הערב החשוב ביותר בחיים" עלה מדרגה והפך לערב האוסקר הפרטי של כל אחד ואחת, אפשרות להגשים את כל הפנטזיות הכי לא סבירות בתחרות החתונה הכי מיוחדת בתוך בליל של חתונות שבסופו של דבר - כולן פחות או יותר זהות.

 

גם כאורחת, אני כבר לא מתבקשת לפרגן לזוג הצעיר בסכום סמלי לתחילת דרכם המשותפת, אולי משהו שיעזור להם לרכוש דירה, למשל. מתישהו זה הפך לגיטימי לצפות (ולעיתים אף לדרוש) מהאורחים שהזמנתם לחגוג איתכם, לממן את כל הבחירות האקסטרווגנטיות והפזרניות שאולי עשיתם. יקיריי, אם דחוף לכם לרדת ממסוק לחופה - בכיף שלכם, אבל באמת שאני לא אמורה לכסות את ההוצאה הזאת.

 

אבל הבעיה היא שגם זוג צנוע שרוצה חתונה סבירה, נאלץ רק לקוות שאורחיו יכסו לו את ההוצאות - הסבירות שבני הזוג יוכלו להנות מהמתנות שהורעפו עליהם ביד נדיבה היא אפסית, מקסימום הם יוכלו לא לצאת בהפסד מהאירוע.

 

שמלה לבנה עולה 300 שקל, שמלת כלה עולה 5,000 שקל ליום בהשכרה. פן במספרה עולה משהו כמו 80 שקל, ביום חתונתך המחיר עולה אוטומטית לאלף. בעצם מדובר בשוד די אכזרי שעושים בנו כל הגופים המעורבים. ולמה? כי הם יכולים.

 

כי אנחנו ממשיכים וממשיכים, לא מעלים על דעתנו למצוא איזה תחליף, לא חושבים שקיימת בכלל אופציה כזאת, בונים על האורחים שיראו את האהבה שלהם עם כמה שיותר אפסים. ועכשיו לכי תריבי עם ההורים שלך, שפתחו את כל החסכונות שלהם, על כל אורח מיותר שלא פגשת מימיך.

 

אז לא מספיק שאני צריכה לממן טקס שבעיני מבזה נשים, אני גם צריכה להשלים עם כל המחירים הבלתי סבירים בעליל האלה. מין הכלאה מעוותת של תחלואי העולם הישן עם אלה של העולם החדש, שוביניזם דתי עם קפיטליזם חזירי. ובכן, צר לי, אבל אני מסרבת להמשיך ולקחת בזה חלק, גם כאורחת. לי, לצערי, אין את התקציב (והאמת? גם לא את הרצון) לממן את הפנטזיות הראוותניות האלה,

 

אני לא אהיה זאת שתעזור לכם להתעלם מהעובדה שאתם לא ביונסה וג'יי זי, אלא עוד זוג, יקר ואהוב, ממעמד הביניים השחוק שבקושי גומר את החודש. כי גם אני כזאת. חברים וחברות, אני אוהבת אתכם, אבל תצטרכו לחגוג בלעדי. וחבל, כיף איתי במסיבות.


אונלייף ובנק הזרע החדש "סופרם" מזמינים אותך לארוחת בוקר ושיחה אישית עם פרופ' משיח מלאו פרטים ואנחנו ניצור אתכם קשר





 



תגובות


סה"כ תגובות: 33

פרסום תגובה חדשה

ערך מאפיין זה ישאר פרטי ולא יוצג באופן ציבורי.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.

תגובות

בפעם הבאה נא לספק טיעונים
02:38 19.01.12 | רווקה מבחירה

בפעם הבאה נא לספק טיעונים מקוריים שעדיין לא שמענו.

0 points
גם אם לא תתחתני, לפחות תתבגרי
02:56 19.01.12 | הערה רצינית

ללא תוכן

0 points
לא חייבים לערוך חתונה יקרה
03:02 19.01.12 | אורן

נכון שיש לחצים וכו' אבל לא חייבים. מעבר לזה, אני מסכים שמוסד הנישואין דיי ארכאי ומיותר כיום - אבל הוא נועד בעיקר לאישה ולתחושת הביטחון שלה. אני יודע את זה מנסיון אישי - אשתי היא זו שבעצם דחפה לחתונה - ולא בגלל האירוע עצמו - אלא בגלל המשמעות וההתחייבות שמאחוריו. קצת מאבדים את החגיגיות של המעמד אם יושבים וחותמים חוזה אצל עורך דין, לא?
אז לא חייבים לערוך חתונה גדולה (אנחנו ערכנו אחת מאוד קטנה) - ואפשר להזמין שמלה בזול מהאינטרנט (כמה מאות דולרים), ועדיין יכול להראות מקסים ויפה וכיפי.
ושוב, אני מבין אותך, חוץ מההתמרמרות על הגישה של כולם סביבך - זו החברה וככה גדלנו, אין מה להתמרמר על זה. את לא תשני את החברה, ואם את מספיק עקשנית, החברה לא תשנה אותך.

0 points
גם אני חשבתי כמוך,התחתנתי בסוף בגיל39
05:47 19.01.12 | רן הרקדן

והיום אני נשוי עם ילד שלישי בדרך. אם יש זוגיות מוצלחת , אז את לא יודעת פשוט מה את מפסידה. מדהים להיות רווק , אבל מסתבר שלא פחות מדהים להיות נשוי .......נכון שלא לכולם כזה כיף , אבל עד שלא תהיי שם , ועד שיהיו לך ילדים.......לא תביני.

0 points
אל תתחתני, כן תתחתני, את מי ההגיגים שלך בכלל מעניינים?
06:48 19.01.12 | תעשי מה שבא לך וזהו

ללא תוכן

0 points
מחזקת את הכתוב ואת הטיעונים
11:09 19.01.12 | מחשבה חופשית

זוגיות היא דבר מבורך אבל חתונה, ועוד בישראל - תחת מחשכי הרבנות - היא מעשה הזוי. ולכל אלה שלא קראו או סובלים מבאג בהבנת הנקרא או סובלים מחוסר יכולת להתמודד עם האמת ולצאת נגד משהו שהם עשו ומתחרטים על כך - הכותבת אינה נגד אהבה וזוגיות אלא לא בעד מוסד הנישואין והרעות החולות הנגזרות ממנו.

0 points
גם אם תחיי בזוגיות יש לכך השלכה משפטית
12:07 19.01.12 | דרום אפריקני

מבחינה משפטית זה לא משנה אם התחתנת ברבנות או חיה בזוגיות, ואת זה כך נדמה לי אינך מבינה, במקרה פרידה יתחלק רכושכם בינכם גם אם לא תרצי בכך וממש כאילו את נשואה כדת וכדין לפי הרבנות אז אנא בחרי לך מה את עושה.
אם את חיה בזוגיות ואתם ידועים בציבור - התיעצי עם עו"ד.

0 points
לא הבנתי
12:13 19.01.12 | מגיבה

עדיין אין סתירה בין כל מה שאמרת לבין לקיים זוגיות טובה (ללא חתונה) עם בחיר ליבך ולהביא עימו ילדים.

0 points
הכותרת צ"ל: לא רוצה להתחתן ברבנות
12:45 19.01.12 | סתם אחת

שני טיעונים העלית:
1) לא ברור מה זוג חילוני הומניסטי שיוויוני מחפש ברבנות.
2) לא ברור למה טקס החתונה צ"ל כל כך יקר ובזבזני.

הטיעון שלא עלה - נגד זוגיות וילדים, וחבל שלא הדגשת שזוגיות וילדים אפשר לעשות בלי רבנות ובלי טקס ריקני ויקר. בקרוב אצלך.

0 points
נכון!
14:55 21.01.12 | חיה בחטא

ובנושא הזה הכותבת קלעה בול.
אבל בל ניתמם. עדיין מרימים גבה היום (כן, גם היום) על זוג שחי יחד שנים בלי להתחתן ומביא ילדים.

0 points
מתה על אלה שיודעים יותר טוב ממך מה טוב לך
13:46 19.01.12 | ויקטוריה

"בסוף זה יקרה גם לך, את עוד תראי". "זה בשביל הביטחון של האישה, אני יודע, כי זה מה שאישתי דרשה ממני". "את טועה, פשוט לא יודעת זאת עדיין, אנחנו צודקים, כי ככה זה בחיים, ככה זה תמיד היה, וככה זה תמיד יהיה". פחחח.

נשים שהפנימו את הרעל השוביניסטי שטפטפו להן למוח מגיל אפס מרגישות מאויימות מנשים שעושות בחירות משוחררות בחיים. הן מגינות על הסדר הישן בחירוף נפש של מוכה סנדרום שטוקהולם אחרת חייהן הסטנדרטיים יאבדו משמעות. שורה תחתונה, מי שלא רוצה להתחתן לא מתחתנת. המספרים של הנשים שעושות את הבחירה הזאת גדלים, וטוב שכך.

0 points
איתך. שאפו!
15:09 19.01.12 | תמרא

אני משועשעת ועצובה חלקית למקרא התגובות. נקרא לי שהרב לא הבין שאינך נגד זוגיות אלא נגד הצורך המסרס לבתיישר עם ציפיות/דרישות החברה והדת בכל הקשור למוסד הנישואין. אני רווקה (כן, גם מבחירה) בת 49. אשה שלמה ובשלה ולספקנים...נטולת מרמור.
כבר מזמן הבנתי והפנמתי שמה שחשוב הוא שאהיה מסוגלת לאהוב מה שמציץ אלי מהמראה כל בוקר. וכך הוא. לקחתי אחריות על חיי. יש לי בת מהממת מתרומת זרע. אני חיה חיים עצימים ופעילים ואינני תלויה באיש. אושרי הוא נגזרת של החלטותיי ומעשיי. הדברים שכתבת היו יכולים להוולד מפי כי כך גם אני חושבת וחיה. ולא, אין לי מאום נגד גברים. נהפוך הוא...

0 points
אז שלא תתחתן
19:44 19.01.12 | אורית הגפרורית

הכותבת מתקשה להבחיו בין זוגיות ממוסדת, קרי רישום נישואים במשרד הפנים, לבין טכס החתונה והמסיבה שבעקבותיו. מה רע בזוגיות ממוסדת לצורך הקמת קן בטוח לילדים שיבואו? ניתן להתחתן, בחו"ל בטכס אזרחי צנוע, וגם כשמתחתנים עם רב אין צורך בהשקעת מאות אלפי שקלים למסיבה.אז מה בעצם מפריע לכותבת, ומי דוחף אותה להתחתן?

0 points
מה קשור?
13:28 21.01.12 | קו וברבי

מה קשור מוסד הנישואין לקן בטוח לילדים???? גבר ואישה שלא התחתנו לא יכולים לספק קן בטוח לילדים??

0 points
את צודקת בהחלט
21:10 19.01.12 | בסוף זה יעלם

לא ברור איך אנשים משלמים סכומים דמיוניים על השכרה יומית של חתיכת בד, כאשר אין להם כסף לדלק וקוטג'. כולה שמלה. חתיכת בד שעוטפת אותך. והטבעת, והדיג'יי , והאולם, והצלמים, והאיפור...
מי צריך את כל הבולשיט הזה?

0 points
רחלי תעשי לי ילד!!!
01:20 20.01.12 | ניר העשיר

ללא תוכן

0 points
אהא.
02:13 20.01.12 | ברור.

בטח, בטח. ברור. אהא.

0 points
כיף איתך במסיבות?את מחמיאה לעצמך
04:35 20.01.12 | יקיר

האמת שאת זורמת...יפה לך

0 points
אנחנו נחגוג בלעדייך מותק.זה בסדר.
04:36 20.01.12 | aaa

אני בטוח שנתגבר על חסרונך

0 points
הכל נכון חוץ מ...
09:28 20.01.12 | עמית

למה את חושבת שהחתונה הופכת את האישה לחפץ ומשפילה אותה? ומה עם הגבר? מדוע עליו להתחייב לפרנסה לכל חייו? ומדוע בגירושין הוא נדרש פעמים רבות להמשיך לפרנסה כי היא לא טרחה לפתח לעצמה מקצוע וקריירה והעדיפה לעסוק במלאכת הבית הקשה אך ההרבה יותר פשוטה "מלעשות קריירה"? אז בואי נצא בתיקו...:) זה עניין משפיל ומטומטם לכולם (חוץ מלדתיים על אמת שבאמת מאמינים בזה).
חוץ מזה, בתי המשפט האזרחיים עוד מקצינים את כל הנושא, הרבה יותר מהרבנות (הפתעה, הפתעה) ומחליטים עבור זוגות שרק בחרו לחיות ביחד כי הם בעצם "נשואים" כלומר ידועים בציבור ובית המשפט מתערב בחייהם ופוסק מי ומה.
כלומר לא מהזרם החילוני הנוכחי תבוא ישועתנו, בתי המשפט הללו מתערבים במיטה ובארנק שלנו הרבה יותר מהרבנות, ופולשים לכל חלקה פרטית. הכל שפיט, גם הסקס שלנו.

0 points
אחחח איזה שטויות.
11:22 20.01.12 | מאושרת, בא' בעיקר.

בכל פעם אני נדהמת מחדש, מתחתנים כי אוהבים אחד את השני ומי שירצה להתסכל על זה כניצול ציני של התמסדות זוגות שיהייה לו לבריאות.
אנשים שכחו כבר למה מתמסדים ומה זאת אהבה, כל אחד מנסה להמציא את הגלגל, שיהייה לכולם בכייף עם התירוצים בחוץ והמרמור מבפנים.

0 points
חתונה -מוסד עתיק
13:03 21.01.12 | כיףבלבד

אם מתאים מבלים כמה שנים טובות ביחד,א חייבים גם לגור ביחד אגב. כשנגמר נגמר וזהו.אולי עוברים לזוגיות חדשה אולי לא.
ילדים? אם זה הקיק שלכם? בכיף
אני יותר מתחברת לכלבים :)

כיף לראות יותר ויותר כתבות על נשים שמביעות את דעתן,שמראות שנישואין הם לא פיסגת השאיפות שלהן.
יש יותר בחיים מאשר להתמסד .מי שמתאים לו בכיף,אבל יש כאלו שלא מתאים להם וזה גם בסדר.

כיף שיש גיוון ולא כולם כמו בעדר
יש יותר מדי אנשים בעולם גם ככה,בקושי נשארו משאבים והתחרותיות גוברת מדור לדור.

אנשים כמונו מספקים איזון לכדור הארץ וזה הכרחי שסגנון חיים אלטרנטיבי יהיה גם לגיטימי.

0 points
ההיפך הוא הנכון
22:28 21.01.12 | c.p

ההיפך הוא הנכון, מוסד הנישואין דואג דווקא לאינטרסים של האישה, הוא דואג שלאישה ולצאצאייה יהיה בעל שתומך ומפרנס ודואג לכל צרכיהם, ולא כפי שרואים היום שנשים נאלצות לגדל את ילדהן לבד, וגם לפרנס ולעבוד כמו סוס.

זה מזכיר את המושג יזיז, שלכאורה מדבר על שיחרור, אבל האמת היא שיזיזות זה טוב רק לגברים ששמחים לספק את צרכיהם ללא מחוייבות , ואילו נשים שמעוניינות בקשר אמיתי נשארות ללא כלום.

0 points
אבל אם האישה רוצה להשתחרר מהנישואים האלה...
11:23 22.01.12 | נוית

הגבר יכול להחזיק אותה בת ערובה "עגונה" בזמן שהוא יכול לחיות עם נשים אחרות, להביא ילדים ולהתחתן איתן אחר כך, בעוד היא מזדקנת, "אסורה על בעלה ובועלה" וכמובן שאם תביא ילדים (ולה יש שעון ביולוגי מתקתק) הם יהיו "ממזרים".

0 points
יש עוד שתי נקודות חשובות.
11:19 22.01.12 | xuxa141

ראשית - אף אחד לא "מכסה" את ההוצאות מכיוון שגם אם הזוג מקבל כסף עכשיו, הוא יצטרך "להחזיר" את זה באירועים של חבריו שהביאו כסף לחתונתו, כך שבפועל הכסף רק זז מאחד לשני, והיחידים שמרוויחים הם התקליטן, בעל האולם, מעצבת השימלה וכו'.
שנית - לעבור את "כדת משה וישראל" יכול לגרום למצב שבו האישה תהיה עגונה בידי בעלה אם תרצה להפרד, ונתונה לסחטנות ברשות הרבנות, שבה או שתוותר על כל מה ששייך לה לטובת הגבר או שאין גט.

0 points
חתונה וילדים
12:57 22.01.12 | אחת

חתונה היא הגשמת פנטזיה נשית. להיות סינדרלה, או נסיכה ליום אחד באישור ובתמיכת החברה. ואכן ביום הזה יש מימוש הפנטזיה. כמה פנטזיות אישה יכולה לממש בחייה? מעט מאוד. אם היא נשואה ואם לילדים, אין לה את הזמן והמשאבים הנפשיים הדרושים למימוש. אז היא מעבירה את הפנטזיות שלה לילדיה שהם אולי יממשו אותם עבורה. אישה שהחליטה לוותר על החתונה, כנראה אין לה צורך להיות סינדרלה או נסיכה. מימוש פנטזיות לא משפיל אישה. יש נשים שדווקא מוסד הנישואים קידם אותן יפה בתהליך מימוש החלומות. זה תלוי בבן הזוג. אם הוא תומך ומדרבן. היא תצליח, אם הוא יקנא בה ויהיה נגדה היא לא תצליח בכלום. אם היא עדיין רוצה להצליח והוא לא מאפשר, היא תתגרש ממנו, אבל אז רוב העבודה בגידול הילדים ייפול עליה, ושוב לא יהי לה הזמן והכוחות הנפשיים למימוש עצמי.
נישואים הוא מוסד מצוין לגברים, ומוסד רע לנשים. ועדין לא דיברנו על מדוע בכלל צריך ילדים? באירופה ובארה"ב לנשים יש זכות חברתית לא להינשא ולא ללדת ילדים. הן מכובדות באותה מידה כמו אישה נשואה עם ילדים. מתייחסים שם לאישה כאל יצור אוטונומי ללא הנלווים שלה.

0 points
הניצול מתחיל אחרי החתונה
16:14 22.01.12 | נשואה ומנוצלת

על מה את מדברת? על עלות החתונה ניתן לשלוט, אח"כ זו העבדות והניצול האמיתי, גם אמא, גם עובדת, גם מרוויחה פחות , אבל חייבת לעבוד.

0 points
ללא תוכן
10:27 25.01.12 | דר

ללא תוכן

0 points
כל הכבוד- כל מילה בסלע!!
10:47 25.01.12 | שמילקט

כמו שאומרים, כל אחד הוא אור קטן, ואם כולנו נתאחד- נהיה אור איתן. אני מאמינה שבסוף אנשים יבינו שהם לא יכולים לממן לחברים שלהם את החתונה הגרנדיוזית שהם עושים לעצמם, וזו הבעיה של החברים שהם בחרו בזה- אבל לא על חשבוני.
אני התחתנתי אזרחי והתגרשתי רבנות כי החוק כאן מחייב. הטקס המשפיל ברבנות לא פחות משפיל מהסכם המכר של הכתובה, שלא היתה לי ולא תהיה לי לעולם.
לכל אחת יש את הזכות לבחור אם היא רוצה להתחתן ו/או להביא ילדים לעולם, ושאנשים יתעסקו בענייניהם שלהם במקום לנהל לי את החיים. כל הכבוד לך.

0 points
כול מילה באבן
12:28 25.01.12 | גרוש

" מה המניעה לחתום על חוזה מסודר אצל עו"ד, בו בני הזוג מחליטים ביחד על התנאים מראש? שמעתי שזה עובד מצויין בתחומים אחרים".
בהחלט נכון, כדאי להגיע להסכמה איך יראו חיי הנשואין והגרושין לפני שנכנסים לזה ולא לכלכל אחר כך עוד עו"ד אוכלי חינם בהמשך לצלמים, די גי ועוד, מעבר לזה שזה ימנע את מצב הריב בו רוב הזוגות מסיימים כי הכול כבר ידוע מראש..

0 points
בואי
21:47 25.01.12 | דורון רז

בואי לא נתחתן ביחד......

0 points
יו בחורה שלא רוצה להתחתן.הבחורה המושלמת!!!!
20:45 27.01.12 | שי בן חיים

ללא תוכן

0 points
תכל'ס
06:04 28.01.12 | רווק עם ניסיון (גרוש בלי ילדים)

בתור אחד שהתנסה, אני אשתמש במילותיה של זוגתי, לשעבר:
אין לי בעיה עם נישואים - אבל למה, לעזאזל, זה חייב להיות במוסד???

0 points

רוצים להמשיך לדבר בנושא בפורומים?