עוד מסוף התיכון עשיתי לי מנהג קבוע בכל ביקור בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב - אני מנקה את דוכני הדת מפרסומים של אגודת "אפרת". בטקס חביב ומספק אני קורע את העלונים - פעם לאורך ופעם לרוחב - ומשליך אותם אחר כבוד לפח האשפה הקרוב.

 

עוד ב - Onlife:





ערמה של מניפולציות ותעתוע

אגודת "אפרת" היא עמותה דו פרצופית. מן הצד האחד היא מציגה פנים נאורות, כמעט פמיניסטיות - של מי ששם לעצמו למטרה להציג בפני נשים את מלוא המידע הנחוץ להן בשעה שהן שוקלות להפיל עובר לא רצוי, או ליתר דיוק בזמן שהן שוקלות שלא להפיל אותו. לטענתם הם מספקים את המידע שהממסד האטום מעלים מן האישה ההרה והמתלבטת.

 

מהצד השני, זוהי עמותה שעמדתה ומטרותיה ברורות, שקופות ובהירות כשמש - "עידוד הילודה בעם היהודי" כפי שמעיד שמה המלא של אגודת "אפרת". במילים אחרות, מדובר בעמותה שוביניסטית במובן הישן של המילה - לאומנית, שמטרותיה פוליטיקה דמוגרפית, ואשר עושה שימוש ציני ברחמן של נשים כבכלי נשק. 





ה"מידע" המובא בעלוניהם הוא מידע פסאודו-מדעי, המוגש בלוויית צילומי עוברים "מדובבים" בקומיקס המספרים על חווית ההיריון שלהם "בצל הפחד הנורא מהבחירה של אמא".

 

לטענתי - לא רק שמדובר בשקרים גסים, או לכל הפחות חצאי אמיתות- אלא שההגשה המתקתקה מכוונת בעליל לבנות נעורים ולנשים לא בגירות, שהן קרקע נוחה יותר למניפולציה ותעתוע.

 

נשים זקוקות למידע אוביקטיבי ונטול מניעים חיצוניים

אני גבר ומתקשה אפילו לדמיין את הפחד וההשלכות של כניסה להריון בלתי רצוי, והלחצים הפועלים על נערה או אישה שנקלעו למצב שכזה. באופן כללי אני ממליץ ומיישם שימוש באמצעי מניעה ביחסי מין ודוגל באחריות משותפת של הפרטנרים. אני חושב ששימוש באמצעי מניעה הוא בריא יותר, ומוסרי יותר, ובעיקר - חוסך את כל החוויה הנוראית של הריון בלתי רצוי.

 

ארגון פמיניסטי היה מקדם שימוש נבון מושכל ואחראי באמצעי מניעה. אבל היה ואחת מהנשים החשובות בחיי - אחות, חברה, ידידה או חניכה, ובייחוד הצעירות מביניהן, היתה נקלעת להריון בלתי צפוי, ואין זה משנה כיצד ומדוע - הייתי מקווה שסביבתה תאפשר לה קבלת מידע אובייקטיבי: מידע נטול מניעים חיצוניים על האפשרויות העומדות בפניה, על השלכות הצעד של הפלה כמו גם על השלכות האמהות הצעירה.

 

את המידע הזה כדאי שהיא תקבל מאנשי מקצוע תומכים, רופאים, עובדים סוציאליים ופסיכולוגיה, בלווית התמיכה של אנשי שלומה, משפחתה וידידיה.

 

צריך להגביל את התוכן של "אפרת" מעל גיל 18

החדירה של פרסומי אגודת "אפרת" - החל מפרסומים מחתרתיים בדמות פליירים וכלה בשלטי חוצות, פרסומות על אוטובוסים ושלטי פרסום ברכבת ישראל- היא תופעה מסוכנת. לא רק "לא נעימה" או "פוגעת ברגשות הציבור" (והיא בהחלט פוגעת ברגשות הציבור) - אלא מסוכנת.

 

ולמה? משום שהיא מסיתה נערות לקבלת החלטה דרמטית בחייהן, באמצעים שיקריים ונבזיים. משום שהתוכן של אגודת "אפרת" צריך לכל הפחות להיות מוגבל לנשים מעל גיל 18. אין סיבה שהציבור השפוי במדינה ישקוט בשעה שהמרחב הציבורי שלו מתמלא במסרים שונאי נשים דוגמת המסרים של אגודת "אפרת" - כבר הוכחנו לעצמנו כציבור שאנחנו מסוגלים לעשות שינוי.



לכן כשנתקלתי בשלט של אגודת "אפרת" בתחנת הרכבת בהרצליה - מצאתי לנכון לשלוח מכתב בנדון לרכבת ישראל למדור פניות הציבור:  pniyot@rail.co.il, ולחברת הפרסום "ברעם" : baram@baram.co.il, ולציין בפניהם כי התוכן של אגודת אפרת הוא פוגעני בעיניי ויש להסירו.

 

אני מזמין גם אתכן לכתוב להם מה דעתכן בנדון.