הנה כמה המלצות שכדאי לכם לאמץ בפסח הקרוב:

 

פסטיבל הקרפיון

מזה 12 שנה מתקיים פסטיבל ייחודי לפסח ובמרכזו הדג הכי מזוהה עם החג – הקרפיון. הקרפיון ידידותי לדיג וגדל בבריכות דגים, בין היתר בפארק הדיג מעיין צבי. אמנם יש לו תדמית של דג שמן, אך בשנים האחרונות התזונה של הקרפיון מבוקרת והוא מכיל 6-6.5% שומן בלבד. במסגרת פסטיבל הקרפיון מציע פארק הדיג שלל פעילויות מהנות לכל המשפחה, בהן דיג בחכות של שלל דגים (הצלחה מובטחת לילדים שבחבורה), שיט בסירות, רכיבה על חמורים וסוסי פוני, פינות חי, מתקנים מתנפחים, גשר וסולם חבלים, אומגה, מגלשות מים, בריכות שכשוך ומתנפחים. בתשלום נוסף אפשר לשכור אופניים לטיול בין בריכות הדיג, לשוט בסאפ ולשכור ציוד לדיג. יש במקום עמדות פיקניק ומנגל בחיק הטבע ומזנון. אמנם עופר הבעלים וגרסיאלה המנהלת לא מדגישים את זה (וחבל) אבל פה תוכלו לאכול את הפיש אנד צ'יפס הכי טרי וטעים בסביבה. אפשר בקלות להעביר פה יום שלם ולחזור הביתה מרוצים.

 

 

איפה: פארק הדיג מעיין צבי

מתי: בתאריכים 23-30.4 בשעות 18:00-8:30

מחיר: 50 שקל למבוגר/ילד

לפרטים: 050-7566600, ובאתר

 

ברשות הטבע והגנים יש שלל פעילויות בימי החג, הנה רק כמה מהן -

"האימפריה חוזרת" בבית שאן: הקיסר מגיע לביקור לילי בסקיתופוליס (בית שאן) ומזמין אתכם לחגיגה רומית בלתי נשכחת. סיפורים מרתקים על אלים נשכחים, תהלוכה ברחבי העיר, התנסות במלאכות קדומות, הקמת הקארדו לתחייה ובמתחם השוק ובדוכניו ועוד.

 

 

איפה: גן לאומי בית שאן

מתי: חול המועד פסח, ראשון ושני 24-25.04 בשעות 24:00-17:00

מחיר:ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים

 

בעקבות הפיראט אדום השיער באפולוניה: משחק משימות למשפחות עם שחקנים ומדריכים. השמועה מספרת שבארסוף, עיר האבירים הנטושה, מסתתר פיראט אדום שיער מפחיד. האמיצים והאמיצות מוזמנים לחפש אותו בינות להריסות העיר ולגלות, האם הוא נורא כל כך? מה שמו? ואיך הוא הכיר את המלך? 

איפה: גן לאומי אפולוניה

מתי: חמישי, שישי ושבת 28-30.4 בשעות 15:00-11:00

מחיר: ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים

 

אשקלון במקורות היהודיים: תערוכה בבזיליקה – לב הגן הלאומי באשקלון. נציג את הפן היהודי של אשקלון העתיקה בעזרת טקסטים ממקורות יהודיים ואזכורים וסיפורים מהתנ"ך, מהמשנה וממקורות אחרים על אשקלון ועל תושביה, כל זה בליווי איורים רבי-רושם של המאייר והקריקטוריסט עמוס אלנבוגן. בנוסף ייערכו גם סיורים מודרכים עם מדריכי רשות הטבע והגנים כל שעה עגולה בשעות 14:00-11:00.

איפה: גן לאומי אשקלון

מתי: בימים ראשון עד שבת 24-30.4 בשעות 17:00-8:00

מחיר: ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים

 

יום כדור הארץ בירקון: לכבוד יום כדור הארץ יתארח "הקרקס הירוק" בהשתתפות חמישה אמני קרקס. הפעילות כוללת מופע אקולוגי מקורי וסדנאות להטוטנות עם חומרים ממוחזרים, סדנת להטוטי בועות סבון וסדנת "הולה הופה".

איפה:גן לאומי ירקון

מתי:שבת 30.4 בשעות 15:00-11:00

מחיר:ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים

עוד המון אירועים של רשות הטבע הגנים באתר ובטלפון 3639*

 

עין כובשים - בריכת שכשוך ביער חניתה: המים של עין כובשים נובעים מתוך סלעי הגיר בשטחו של יער חניתה. בשנת 2012 בנתה הקרן הקיימת לישראל שלוש בריכות קטנות, האוגרות את מי המעיין לבריכות רדודות. הבריכה העליונה מתאימה לשכשוך רגליים, ואילו השתיים האחרות משמשות לנוי. מדובר במסלול מעולה למשפחות. שביל מדרגות צר ומוצל מחבר בין הבריכות לבין חניון פיקניק קטן ומסודר. כל אלה הופכים את עין כובשים למקום מקסים, המתאים לבילוי ולפיקניק משפחתי. כדי להגיע ליער חניתה עולים משלומי צפונה בכביש 8990. כ-200 מטר אחרי הפנייה לאתר "חומה ומגדל", פונים ימינה בדרך מסומנת בצבע ירוק המובילה לעין כובשים. לפרטים נוספים על עין הכובשים, שביל נחל הבאר ועוד באתר.

משלומי אפשר להמשיך ולנסוע לכיוון הים, לנסוע לאורך החוף יש מפרצונים יפהפיים ומי שמחפש חוף מוסדר – מוזמן לעצור להתרעננות בבננה ביץ'. אפשר לעלות עד ראש הנקרה. פעילויות ואתרים נוספים בגליל המערבי באתר

 

מוזיאון המוזיקה בירושלים

בירושלים נפתח מוזיאון המוזיקה העברי הראשון. כל מבקר יקבל טאבלט ויסייר עמו בשבעה חללים שונים המעוצבים בסגנון אופייני לתרבות אותה הם מייצגים, כולל כלי נגינה וכתבי יד עתיקים מתקופות שונות בהיסטוריה. את האורחים יקבל "סבא לוי", דמות אנימטיבית בתלת מימד שתדריך את הקהל, דרך התפוצות השונות שעבר בהם עם ישראל, באמצעות משחקים אינטראקטיביים, כלי נגינה עתיקים ועיצוב המיוחד לכל חלל. גולת הכותרת של המוזיאון - המשחק הראשון בהיסטוריה בתלת מימד ובמציאות עכשווית דרך משקפי אוקולוס. המדמים סיור עצמאי בתוך 'בית המקדש' המלווה במוסזיקה וסרטי תלת מימד.

לפרטים: 02-5406505 מדרחוב יואל משה סלומון 12, נחלת שבעה ירושלים

 

"אני ירושלים"

אטרקציה חדשה נוספת העושה שימוש באמצעים טכנולוגיים: מופע מולטימדיה מיוחד המחבר כל אחד לירושלים הפרטית שלו. במסע, שאורכו כ-25 דקות, יפגוש המבקר עולם שלם של תרבות, מחול, מדיה, תפילה, קדושה ורגש באמצעים טכנולוגיים חדשניים ופורצי דרך, בהם במות הנעות על שישה צירים, 250 מ"ר של מסכי לד היקפיים הנעים בצידי ומעל הקהל, מערכות שמע ותאורה מתקדמות, מסכים היקפיים הזזים קדימה ואחורה, ולהשלמת החוייה גם ניחוחות ריח ומשבי רוח.

לפרטים: מתחם ממילא ירושלים, 02-5835580, www.iamjerusalem.co.il

 

מפגשים עם בעלי החיים בגן החיות התנ"כי

במהלך החג יוכלו המבקרים להשתתף במפגשים מרתקים עם מטפלי גן החיות, ולשמוע את הסיפורים על כל מה שקורה מאחורי הקלעים בגן בסדרת פעילויות, בהן "לוחשים לאריות" - מפגשים אישיים עם המטפלים של האריות, הפילים, הג'ירפות והקופים; "יוצאים אל הטבע" - סדנאות עם החיות המפחידות ביותר, העכבישים והחולדות; "מאחורי הקלעים – עולם מרתק בגובה העיניים" - סיורי שקיעה אל מאחורי הקלעים של גן החיות וגם האכלות מודרכות, צפייה באימון פילים ועוד.

תוכלו למשל ללמוד איך עושים פדיקור לפילים, איך מאכילים את האריות, איך עוזרים לג'ירפה בצרה, איך מאכילים טיגריס רעב ואיך מלמדים את השימפנזים לקבל זריקה.

 

 

איפה: גם החיות התנ"כי; למגיעים עם רכב, גן החיות יעמיד לרשות המבקרים בחוה"מ פסח (27-24 באפריל) שרות הסעות בחינם מחניון הגן הטכנולוגי בשכונת מלחה, ירושלים, שם ניתן יהיה לחנות ללא תשלום

מתי:21-13.4 בימים ראשון-חמישי בשעות 18:00-9:00, ביום שישי עד 16:30 ובשבת 18:00-10:00

מחיר:ילד (גיל 18-3) 42 שקל, מבוגר 55 שקל, סיורי מאחורי הקלעים בתוספת של 8 שקלים לילד ו-5 שקלים למבוגר, בתיאום מראש בלבד

לפרטים:הזמנות לסיורים מאחורי הקלעים בטלפון 02-6750116 ובאתר

 

הפסטיבל הבינלאומי לפיסול באגם מונפורט

השנה ייערך הפסטיבל  הבינלאומי לפיסול "אבן בגליל" בפעם ה-26 ובסימן LIBERTY, המייצג את רעיון החופש, החירות והשוויון. בין היתר, ייערך מיצג בלונים ענק בדמות יונה עשוי 30,000 בלונים של האמן הבינלאומי גידו, יהיו מתחמי ענק, מגוון פעילויות לכל המשפחה, מופעי קוסמים, סדנאות יצירה, הצגות ילדים, אטרקציות על שפת אגם מונפורט, יריד דוכנים ואוכל, תיאטרון רחוב ועוד. בקרוב יחלו 11 הפסלים הנבחרים מגרמניה, אוקראינה, לטביה, סין, בולגריה, גיאורגיה, ספרד, ישראל ובפעם הראשונה מווייטנאם, לעבוד על יצירותיהם. במהלך הפסטיבל יוכל הקהל להתרשם מעבודת הפסלים שיפסלו בשטח. בתום הפסטיבל יוצבו הפסלים החדשים ברחבי מעלות-תרשיחא. פסלים אלה יצטרפו לכ-360 פסלים נוספים הפזורים ברחבי העיר, פרי היצירה של 25 פסטיבלים קודמים.

בנוסף יפעלו שאטלים לנחל כזיב ללא תשלום ולאורך כל היום. בנחל, הנחשב לגדול ביותר בגליל המערבי, זורמים מים כל השנה. בשמורת הטבע נכללים מבנים צלבניים, בהם מבצר המונפורט המפורסם. השאטלים ייצאו מהיכל התרבות שבעיר ויורידו את המבקרים בסמוך לנקודות הרחצה בנחל.

 

איפה: מתחם אגם מונפורט, מעלות-תרשיחא

מתי:26-24.4

 

פסח ברמת הנדיב

לרגל יום כדור הארץ הבינלאומי תוכלו לגלות את עולמם המופלא של הפרפרים בפעילות חווייתית ויצירתית המפגישה בין עולמם של הפרפרים לעולמם של הילדים. ברחבי הגנים הפורחים תיערך פעילות בנושא "איך פרפר נולד", כולל מפגש עם שחקנים מחופשים, ביקור בגן פרפרים, סדנת איפור פנים ויצירת פרפרים מחומרים ממוחזרים.

איפה:גני רמת הנדיב, מדרום לזכרון יעקב.

מתי:25-26.4 בשעות 16:00-11:00

מחיר: הכניסה והפעילות ללא תשלום, למעט סדנת האיפור

לפרטים:04-6298111 ובאתר

 

מי קדם בפארק אלונה

בילוי רטוב והרפתקני בתוך נקבת מים קדומה מהתקופה הרומאית. הנקבה ששימשה להובלת מים מרמות מנשה לעיר הפאר והתענוגות קיסריה, מציעה כיום בילוי מרענן הכולל הליכה במים קרים עם פנסים. ההליכה בנקבה בקומה זקופה ובליווי מדריך. גובה המים עד 70 ס"מ. יש להצטייד בפנס, בגדים ונעלים להליכה במים ובגדים להחלפה.  

איפה:פארק אלונה (צפונית לגבעת עדה)

מתי:מדי יום בשעות 17:00-9:00, סגור בערב פסח

מחיר:24 שקל למבוגר, 18 שקל לילד מגיל 5

לפרטים:04-6388622; פרטים נוספים על פעילויות באזור כרמלים באתר

 

הגן הבוטני – הפורח בשיאו בעונה הזו של השנה מזמין אתכם לבוא למשחקים בטבע ולהתחבר לילדות של פעם. 'שביל התגליות', הפרוייקט החדש בגן נותן אפשרות ראשונה למבקרים בו להתנסות בחלק מהפעילויות. במסגרת זו יוכלו הילדים ליהנות מחווייה אמיתית באמצעות מתקני משחק ופעילות באיזורי המים, האדמה, הצמרות והשורשים וללמוד מה הקשר ביניהם ובין הצמחים שגדלים בגן.
כניסה חינם. סדנאות בתשלום. לפרטים נוספים בטל 02-6794012 או באתר: www.botanic.co.il
ימבקרח – בסינמה סיטי, הזדמנות אחרונה למי שעדיין לא הספיק. מתחם ההחלקה על הקרח יפעל עד סוף אפריל. הילדים יוכלו להנות מסדנאות באוירת החג.
 
מוזיאון המוסיקה העברי הראשון בישראל שנפתח לראשונה בסוף השבוע שעבר, יקח אתכם למסע מרגש ורב-חושי בין תרבויות שונות שעיצבו את ההיסטוריה של השירה והמוסיקה העברית. כל מבקר יקבל טאבלט עימו יסייר בשבעה חללים שונים המעוצבים בסגנון אופייני לתרבות אותה הם מייצגים, כולל כלי נגינה וכתבי יד עתיקים מתקופות שונות בהיסטוריה של העם היהודי. את האורחים יקבל "סבא לוי", דמות אנימטיבית בתלת מימד שתדריך את הקהל, דרך התפוצות השונות שעבר בהם עם ישראל, באמצעות משחקים אינטראקטיביים, כלי נגינה עתיקים ועיצוב המיוחד לכל חלל. גולת הכותרת של המוזיאון - המשחק הראשון בהיסטוריה בתלת מימד ובמציאות עכשווית דרך משקפי אוקולוס. המדמים סיור עצמאי בתוך 'בית המקדש' המלווה במוסיקה וסרטי תלת מימד.
לתיאום והזמנת כרטיסים: טל' 02-5406505 מדרחוב יואל משה סלומון 12, נחלת שבעה ירושלים
'אני ירושלים'  -  אטרקציה חדשה נוספת העושה שימוש באמצעים טכנולוגיים. 'אני ירושלים' הוא מופע מולטימדיה מיוחד המחבר כל אחד לירושלים הפרטית שלו. במסע, שאורכו כ - 25 דקות, יפגוש המבקר עולם שלם של תרבות, מחול, מדיה, תפילה, קדושה ורגש באמצעים טכנולוגיים חדשניים ופורצי דרך: במות הנעות על שישה צירים, 250 מ"ר של מסכי לד היקפיים הנעים בצידי ומעל הקהל, מערכות שמע ותאורה מתקדמות, מסכים היקפיים הזזים קדימה ואחורה, ולהשלמת החוייה גם ניחוחות ריח ומשבי רוח.
מחיר פתיחה מיוחד לתקופת ההרצה: 25 ? מתחם ממילא ירושלים טל. 02-5835580 לפרטים והזמנת כרטיסים: www.iamjerusalem.co.il
הגן הבוטני – הפורח בשיאו בעונה הזו של השנה מזמין אתכם לבוא למשחקים בטבע ולהתחבר לילדות של פעם. 'שביל התגליות', הפרוייקט החדש בגן נותן אפשרות ראשונה למבקרים בו להתנסות בחלק מהפעילויות. במסגרת זו יוכלו הילדים ליהנות מחווייה אמיתית באמצעות מתקני משחק ופעילות באיזורי המים, האדמה, הצמרות והשורשים וללמוד מה הקשר ביניהם ובין הצמחים שגדלים בגן.
כניסה חינם. סדנאות בתשלום. לפרטים נוספים בטל 02-6794012 או באתר: www.botanic.co.il
ימבקרח – בסינמה סיטי, הזדמנות אחרונה למי שעדיין לא הספיק. מתחם ההחלקה על הקרח יפעל עד סוף אפריל. הילדים יוכלו להנות מסדנאות באוירת החג.

 

 
מוזיאון המוסיקה העברי הראשון בישראל שנפתח לראשונה בסוף השבוע שעבר, יקח אתכם למסע מרגש ורב-חושי בין תרבויות שונות שעיצבו את ההיסטוריה של השירה והמוסיקה העברית. כל מבקר יקבל טאבלט עימו יסייר בשבעה חללים שונים המעוצבים בסגנון אופייני לתרבות אותה הם מייצגים, כולל כלי נגינה וכתבי יד עתיקים מתקופות שונות בהיסטוריה של העם היהודי. את האורחים יקבל "סבא לוי", דמות אנימטיבית בתלת מימד שתדריך את הקהל, דרך התפוצות השונות שעבר בהם עם ישראל, באמצעות משחקים אינטראקטיביים, כלי נגינה עתיקים ועיצוב המיוחד לכל חלל. גולת הכותרת של המוזיאון - המשחק הראשון בהיסטוריה בתלת מימד ובמציאות עכשווית דרך משקפי אוקולוס. המדמים סיור עצמאי בתוך 'בית המקדש' המלווה במוסיקה וסרטי תלת מימד.
לתיאום והזמנת כרטיסים: טל' 02-5406505 מדרחוב יואל משה סלומון 12, נחלת שבעה ירושלים
'אני ירושלים'  -  אטרקציה חדשה נוספת העושה שימוש באמצעים טכנולוגיים. 'אני ירושלים' הוא מופע מולטימדיה מיוחד המחבר כל אחד לירושלים הפרטית שלו. במסע, שאורכו כ - 25 דקות, יפגוש המבקר עולם שלם של תרבות, מחול, מדיה, תפילה, קדושה ורגש באמצעים טכנולוגיים חדשניים ופורצי דרך: במות הנעות על שישה צירים, 250 מ"ר של מסכי לד היקפיים הנעים בצידי ומעל הקהל, מערכות שמע ותאורה מתקדמות, מסכים היקפיים הזזים קדימה ואחורה, ולהשלמת החוייה גם ניחוחות ריח ומשבי רוח.
מחיר פתיחה מיוחד לתקופת ההרצה: 25 ? מתחם ממילא ירושלים טל. 02-5835580 לפרטים והזמנת כרטיסים: www.iamjerusalem.co.il
הגן הבוטני – הפורח בשיאו בעונה הזו של השנה מזמין אתכם לבוא למשחקים בטבע ולהתחבר לילדות של פעם. 'שביל התגליות', הפרוייקט החדש בגן נותן אפשרות ראשונה למבקרים בו להתנסות בחלק מהפעילויות. במסגרת זו יוכלו הילדים ליהנות מחווייה אמיתית באמצעות מתקני משחק ופעילות באיזורי המים, האדמה, הצמרות והשורשים וללמוד מה הקשר ביניהם ובין הצמחים שגדלים בגן.
כניסה חינם. סדנאות בתשלום. לפרטים נוספים בטל 02-6794012 או באתר: www.botanic.co.il
ימבקרח – בסינמה סיטי, הזדמנות אחרונה למי שעדיין לא הספיק. מתחם ההחלקה על הקרח יפעל עד סוף אפריל. הילדים יוכלו להנות מסדנאות באוירת החג.
 

צריף בן-גוריון המחודש

פעילות בניה בבוץ על גבי מפת ענק של הנגב, הופעה של סבא טוביה ועוד פעילויות בצריף בן גוריון המחודש בקיבוץ שדה בוקר. זה המקום שבו מגשימים את חזונו של דוד בן-גוריון ומזמינים את המבקרים להצטרף למימוש החזון. במהלך הביקור יחשפו המבקרים לסיפורים מימי ראשית הנגב – איך הוא החל ולאן התפתח ועד כמה חזה דוד בן גוריון את העתיד. בנוסף, ביום שלישי, ה-26.4 בשעה 15:00 תתקיים ללא תשלום ההופעה של טוביה צפיר: "סבא טוביה – סיפורה של מדינה".

 

איפה: קיבוץ שדה בוקר

מתי:ראשון-רביעי 17:00-8:30, שישי וערבי חג 14:00-8:30, שבת וחג 16:00-10:00

מחיר: 24-25.4 - 15 שקל לילד (עד גיל 18), 20 שקל למבוגר, הפעילויות כלולות במחיר הכניסה; בתאריכים 26-27.4 – הכניסה וכל הפעילויות ללא תשלום

לפרטים: 08-6560469 ובאתר