לא צריך אירועים מיוחדים כדי לציין את הרומנטיקה ולהפליג בשבחה, אבל לעיתים אין רגע מושלם כדי לקחת פסק זמן מטרדות החיים, להדליק נרות, להשיק גביעי יין ולהסתכל לאהוב\ה ישר לעיניים. להלן שש מסעדות רומנטיות שלא יקרעו לכם את הכיס ויצרו לכם את הרגע המושלם שחיפשתם.

 

1.      אדמה, זכרון יעקב

 

זכרון יעקב היא אחד המקומות הרומנטיים בארץ. תוסיפו לזה את סיפורי האהבים של פעילי ניל"י - אבשלום פיינברג, שרה ורבקה אהרונסון - ותקבלו יישוב שהרומנטיקה ספוגה בו. זה המקרה גם במסעדת אדמה: מבנה אבן עתיק, מוקף בגן פורח, הניצב בראש גבעת זמרין, הגרעין שממנו צמחה לימים זכרון יעקב.

 

יחצ

 

מבנה הרפת הישן הוסב למסעדה שנראית כמו פונדק דרכים נושן, אבל האוכל חדש ועדכני ומתבסס ברובו על תוצרת האזור. הדגים מגיעים מפורדיס השכנה, ומשמשים להכנת סביצ'ה עם פירות העונה, דג עטוף בעלי גפן, מרק דגים ופילה דג ים קלאסי. הירקות והפירות מגיעים מחלקות של מגדלים אזוריים, עשבי התבלין נקטפים הישר בגינת הירק ותפריט היינות מבוסס על יקבי האזור.

 

בתפריט אפשר למצוא מגוון מנות בשר, למשל אוסובוקו טלה וירקות שורש, אנטרקוט ברוטב יין אדום וגרטן, קלמרי צרוב ברוטב חמאה ויין לבן, מוסר ים לצד ניוקי, יש גם מגוון מנות נטולות גלוטן וצמחוניות למי שאהבתו תלויה בדבר. האווירה נעימה וחמימה גם אם יושבים בתוך המסעדה או במרפסת והאוכל אנין ומפנק.

בערבי חמישי נערכות במסעדה הופעות ג'ז, הפסקול של הרומנטיקה באשר היא.

 

טווח מחירים:

ראשונות: 46-36 שקל

ביניים: 68-52 שקל

עיקריות: 147-68 שקל

 

השף ממליץ: הזמינו את מנת הניוקי אדמה עם מגוון פטריות ושמן כמהין

 

כדאי לשבת: בשולחן פינתי בפנים

 

 אדמה – בקתה קולינרית מעלה הראשונים 8, גבעת זמרין, זכרון יעקב, טלפון: 04-6293183

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

2.      דרך הגפן, בית זית

 

הרי ירושלים, סוג של טוסקנה ישראלית, מספקים תמיד תפאורה מושלמת לזוגות אוהבים. היישוב בית זית בואך ירושלים הוא מקום מצוין לחגוג בו כל מאורע רומנטי, והזדמנות ליהנות מאוויר נעים ונטול לחות גם בערב של אמצע יולי.

 

 דרך הגפן, צילום: יחצ

 

מסעדת דרך הגפן עונה בדיוק על הקריטריון הרומנטי: אווירה כפרית, טבע מסביב, אוכל קליל אך מוקפד, תפריט יינות עשיר ומגוון ומגע מלטף של עיצוב.

 

3. רומנטיקה על הבוקר

במסעדת Medzzo, מול תרני היאכטות ובריזת הים במרינה הרצליה, אפשר להרגיש בחו"ל. נהנים ממגוון התפריט שיש לנו להציע לכם ונרגעים ממוסיקה מלטפת

 


 

לקוחות לאומי קארד נהנים, כל השנה, מפינוק 1+1 על ארוחת הבוקר ב-medzzo הרצליה:

 

יורדי ים 1, מרינה וילאג'

09-9510077

רוצים עוד פינוקים? לחצו כאן

לאחרונה הושק במסעדה תפריט קייצי, חלבי וכשר הכולל צזיקי, קרפצ'ו סלמון, סביצ'ה דג, דגים במגוון צורות עשייה, למשל צלויים בגריל, קצוצים להמבורגר, מטוגנים כשניצל וכך הלאה.

 

בתפריט גם מבחר סלטים עונתיים ומנות מהמטבח האיטלקי ים תיכוני – פיצות, ריזוטו ופסטות מקוריות. אפשר אפילו לרכוש הביתה מעדנים מהמעדנייה שמציעה המסעדה: יינות, זיתים, פסטות, עוגות ולחמים.

 

 

 

טווח מחירים:

פתיחה: 25-9 שקל

ראשונות: 48-35 שקל

עיקריות: דגים – 109-88 שקל, פסטה-ריזוטו-פיצה 75-42 שקל

השף ממליץ: פילה לברק בגריל בליווי ניוקי

כדאי לשבת: בגינה הפורחת

 

 

 

דרך הגפן, דרך הגפן 1 מושב בית זית, טלפון: 02-6502044, כשר

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

4.      הוטל מונטיפיורי

אין כמו אווירה אירופאית מתוחכמת כדי להעניק מנות גדושות של רומנטיקה. המסעדה של מלון מונטיפיורי בתל אביב נראית כאילו נתלשה מאחת מבירות אירופה הקלאסיות. מסעדת הוטל מונטיפיורי היא בראסרי טוב במלוא מובן המילה וכדי לתבל את התחושה האירופאית המוקפדת, התפריט כולל מנות בהשפעה אסיאתית. קורטוב של תשוקה וסקסיות, אם תרצו.

 

 

העיצוב מהמם, השולחנות ערוכים לעילא, המלצרים והמלצריות קשובים, השירות מוקפד והאוכל, הסיבה העיקרית להגעה, מצוין. אפשר למצוא בין היתר: נאמס, מעין אגרולים קטנים וטעימים, טרטר דג, מולים, שרימפס במגוון צורות עשייה, קדירת פירות ים, סטייק סינטה קלאסי, מבחר דגים משובחים, פסטות, ובגזרה האסיאתית – צ'יקן טיקה, ספייר ריבס מתובלים היטב, קריספי צ'יקן בסגנון ויאטנמי ועוד.

 

http://images.mouse.co.il/storage/b/d/ggg-220103524_6250000_0..jpg

יחצ

 

לכו תדעו, אם הערב יתנהל כמצופה, אולי יהיה עבורכם חדר פנוי במלון הבוטיק שמעל המסעדה.

 

טווח מחירים:

ראשונות: 54-28 שקל

עיקריות: 160-42 שקל

 

השף ממליץ: 100 גרם קוויאר ב-560 שקל... סתם, לכו על סטייק סינטה קצוץ עם מח עצם

 

כדאי לשבת: בחדר הפנימי, משמאל לכניסה

 

הוטל מונטיפיורי, מונטיפיורי 36 תל אביב, טלפון: 03-5646100

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

5.  סודפה, נצרת

סודפה פירושו בערבית מקרה או גורל במובן המיסטי של המילה. אם אתם חשים שהקשר הרומנטי שלכם הוא סוג של גורל (לצד מזל ועבודה מאומצת כמובן), אז אולי מסעדת סודפה, ביסטרו מודרני ושוקק במבנה עתיק ומרשים, היא המקום לציין זאת. במסעדה נמתח בר ארוך ומולו קיר עשיר במשקאות משמחי לבב, האוכל מעודכן ומוקפד ומאחורי המיזם עומדת אישה אחת שלא נתנה רק לגורל לנווט אותה, שמה מארי אבו ג'אבר.

 

 

מארי ראתה לפני כמה שנים את המבנה העתיק אך המוזנח בכיכר המעיין, שנבנה אי שם בראשית המאה ה-19. המבנה שופץ והוא נראה מדהים, בייחוד קשתות האבן, הקירות העבים והתקרות הבוהות המעטרות אותו. המסעדה נמצאת במעין סמטה חביבה קרוב למרכז העיר, מה שמוסיף לא מעט קסם למקום.

 

התפריט אקלקטי במובן החיובי של המילה, יש מנות בינלאומיות לצד מנות מסורתיות מהמטבח הגלילי ערבי. לצד מנות שרימפס, קלאמרי, אנטרקוט ופאייה מוגשים תבולה, סלט עם כדורי לבנה, צלעות בתיבול מקומי ופילה עגל במעטפת בצק.

 

טווח מחירים:

ראשונות: 50-30 שקל

עיקריות: 120-62 שקל

 

השף ממליץ: פילה עגל טרי במעטפת בצק פריכה ברוטב רוקפור / פלפל / חרדל

 

כדאי לשבת: באחד השולחנות הצדדיים במבנה המרשים

 

סודפה, כיכר המעיין 35\6083 נצרת, טלפון: 04-6566611

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

6.      גזיבו, הרצליה

רחש הגלים, בריזה שפורעת את השיער, ריח של ים כלולים באווירה הרומנטית והבלתי מחויטת לה תזכו במסעדת החוף (ומועדון הגלישה והשיט) גזיבו בחוף השרון (הקשתות) בהרצליה. אחרי הליכה בשביל צר חולי ומואר תרגישו שהגעתם לחוף במקסיקו או בתאילנד: אווירה נינוחה, תחושה משוחררת ומיני טאפסים קטנים וטעימים עם נגיעות אקזוטיות כבר יעשו את העבודה.

 

גזיבו, צילום: ינאי דיטש

 

התפריט מגוון מאוד ונראה שיש ייצוג כמעט לכל תרבות קולינרית: פרגיות אסיאתיות, סלט יווני, איקרה המתכתבת עם המטבח המזרח אירופאי, סשימי מדרום אמריקה, ארטישוק בפסטו ופסטות מהכיוון האיטלקי, עלי גפן, חציל חרוך בטחינה ולבנה מהמטבח הערבי-מזרח תיכוני, והשפעות רבות אחרות. אבל התמחור הוגן והתפאורה מנצחת.

 

טווח מחירים:

מזטים וראשונות: 58-18 שקל

עיקריות: 130-44 שקל

 

השף ממליץ: ברבוניות סקרסט כורכום ואיולי לימון

 

כדאי לשבת: קו ראשון לים

גזיבו, חוף השרון (הקשתות), הרצליה, טלפון: 09-9502000