לפני אי אלו שנים כתבת צעירה בת 23 מגיעה במונית על חשבון המערכת לווילה בהוד השרון כדי לראיין לכתבת שער במגזין צעירים נחשב דוגמנית מבטיחה בת 15 וחצי. בר רפאלי בדיוק חזרה מבית הספר, ואני חיכיתי לה בסלון יחד עם אימא ציפי, שבחנה אותי כל אותה העת ודרשה לראות את השאלות שהכנתי מראש. אחרי שעברתי את מבחן האמינות, זכיתי לשבת לבד עם בר ואז לבקר בחדר השינה הפרטי שלה ולהחליף רשמים בין נערה מתבגרת לנערה שכבר חצתה את גיל ההתבגרות, על אהבה, אופנה, שופינג ומה שביניהם. מאז חלפו מים רבים בנהר, ובר רפאלי, שהיתה ההבטחה הכי גדולה של עולם היופי הישראלי בתחילת שנות האלפיים, הפכה לכוכבת על ואשת עסקים בסדר גודל בינלאומי. שאלתי אותה פעם מה השאיפה הכי גדולה שלה בקריירה, והיא ענתה "לעשות הרבה כסף ולפרוש מהר כדי להקים משפחה ולגדל ילדים". הלוואי על כולנו. 

 

עוד באון לייף: 

 

כדי לנתח את סוד הקסם וההצלחה של בר, ואולי להבין מדוע היא מושכת בניגוד לכוכבות אחרות כל כך הרבה אש, צריך אולי לחזור לנקודת ההתחלה. רפאלי, בניגוד לנסיכות המגיעות למעמד הנסיכותי בדרך החתחתים של לכלוכית, נולדה עם כפית של זהב בפה. מה שמצליח ככל הנראה להרתיח אנשים רבים המסרבים להאמין כי מאחורי המותג העצום ששמו בר רפאלי, עומד מערך שלם ומתוכנן של קריירה מוקפדת, עבודה קשה ומאמץ. כן, מאמץ. לא בכדי בחר בה המגזין ELLE  כאחת מ- 35 נשים צעירות בעולם שפרצו דרך משמעותית עוד בטרם מלאו להן שלושים. תואר מכובד בהחלט, שגם מצקצקי הלשון לא יוכלו להתעלם ממנו.  

 

בשנים שחלפו, הוכיחה בר שהיא אכן נמצאת במקצוע הזה בעיקר בשביל הכסף ושהיא מצוידת לא רק בפנים יפות וגוף חטוב, אלא בעיקר בראייה עסקית וחכמה, שככל הנראה עברה לה בירושה מזוג ההורים שידעו מאז ומעולם להסתדר בחיים. והנה עוד נקודה שמעמידה אותה בנקודת פתיחה מוצלחת יותר מעל דוגמניות בינלאומיות אחרות: משפחת רפאלי מנהלת את המותג ששמו בר רפאלי ואין בו מקום לטעויות. עוד מתחילת הדרך ידעו השמועות לרכל על אימא ציפי שלא עוזבת את הילדה בכל צעד ושעל. ציפי רפאלי, שכבר חוותה על בשרה את נפלאות השואו ביזנס, ידעה טוב מאד לאן הבת שלה נכנסת, והיא עשתה ועודנה עושה הכל כדי למנוע סדקים לא רק בביזנס ושמו בר, אלא גם ביקר לה מכל.

 

תמונה: Shutterstock

 

אפשר בכנות לומר כי גם אלמלא היתה רפאלי אוחזת בבני זוג נוצצים ועתירי פרסום, כגון ליאונרדו דיקפריו, היא עדיין היתה מגיעה למעמד הרם בו היא נמצאת בעולם הזוהר האמריקאי. 1.8 מיליון עוקבים בחשבון אינסטגרם אישי, נטול פילטרים, נטול מסחרה ויחסי ציבור גסים הצליחו לגרום לנערה מהוד השרון להיות חביבת הקהל, למרות כל הציניות שמסביב, כי כמו שכבר כתבתי – אנשים אוהבים סינדרלות, וכשנדמה שהסינדרלה הגיעה לעולם בתוך אריזת ברבי נוצצת, היא לנצח תצטרך לעבוד קשה מאוד כדי להוכיח כי בתוך תוכה היא עודנה נערה מלאה חום אנושי ולב ענק. אלא שבר, להבדיל מכוכבות אחרות, לא זקוקה לעיתונאים ובכלל לתקשורת כדי שיחשפו את אופייה האמיתי, היא פשוט מצליחה לעשות זאת לבד. היא מסוגלת להכניס את מתמודדי ה"אקס פקטור" לביתה, לחבק ולנשק ולהיות מה שישראלים אוהבים בנסיכות שלהן: "עממיות".   

 

את יום הולדתה האחרון, רפאלי חגגה כרגיל עם כל חבריה מהביצה הנוצצת במסיבת יום הולדת שהקונספט שלה היה: "בר רפאלי חיה בסרט". זו היתה אולי התרסה כנגד כל ציבור הטוקבקיסטים הרעילים שאוהבים לרכל על ילדת השמנת "שלא עשתה צבא" ושוכחים שהיא השגרירה הכי טובה שהיתה לנו אי פעם. ומנגד, אם מנתחים את הבחירה שלה לעומק, מגלים כי רפאלי יודעת לצחוק על עצמה, ולא רק זאת אלא כי היא יודעת בתוך תוכה שהעבודה הקשה שעשתה משתלמת, היא ראויה לכך ומוכיחה שהיא כאן כדי להישאר.

 

תמונה: Shutterstock

 

לאחרונה נחשף כי רפאלי בנתה לעצמה קבוצת חברות מעצימה בה שותפות נועה בן ארצי, סנדרה רינגלר, אשת העסקים אורנה אלוביץ' ועוד נשים חזקות ועצמאיות, כולן נשות קריירה המנהלות משפחה למופת. יש להן קבוצת וואטצאפ שוקקת והן נפגשות באופן קבוע למפגשי נשים, כייף ובעיקר כדי לשמש השראה לנשים אחרות ששואפות לצאת ממעגל התסכול היומיומי. את מסיבת הרווקות מעוררת הקנאה שתועדה בדפי האינסטגרם של כל קבוצת הבנות הנוצצת, ראה כל העולם ואשתו. ראה וקינא. והאמת היא שאף אחת לא צריכה להתנצל, בוודאי לא בר.

 

על אף שהיא עומדת להתחתן בחתונה מלכותית עם נסיך (והרי לא היה ספק כי בסופו של דבר היא תינשא בחתונה מהאגדות), היא ככל הנראה לא תסתפק בלהיות אשת איש ולגדל ילדים בבית. אולי היא בכל זאת תעשה זאת, כשברקע המניות שלה והעסק המשגשג כבר עובדים לבדם, אחרי הכל רפאלי שותפה במותג קרולינה למקה ו -5 אחוזים ממניות החברה כולל רשת "הודיז" הן בבעלותה, ולאחרונה אף נכנסה יחד עם הוריה לשותפות ברשת "אורבניקה".  

 

בבית המלון ביערות הכרמל, שם נערכת החתונה המלכותית, נערכים מזה שבועות רבים כדי למנוע הדלפות וצילומים אסורים. רפאלי החליטה למכור באופן בלעדי לרשתות התקשורת שירבו במחיר תמונות מהחתונה, ואת סכומי הכסף הגדולים לתרום כמובן. ובינתיים, עדר הגולשים ממשיכים לצחוק על תמונתה של רפאלי בכותל, על הכמעט החלטה לסגור את המרחב האווירי מעל לאזור החתונה ולשגר חיצי רעל וקנאה ולהמשיך להתבוסס ברחמים עצמיים, בשעה שבר רפאלי אינה מאבדת את הפוקוס לרגע. בסופו של דבר היא ראויה לכל הטוב שהעולם מציע, כי היא הרוויחה אותו ביושר. וכן, היא יודעת את זה.