השנים האחרונות לא היו קלות עבור דפנה ארמוני. תור הזהב של הזמרת הגיע לשיאו בשנות ה-80, במהלכן הופיעה עם שלום חנוך, אריק איינשטיין, קורין אלאל, חוה אלברשטיין ועוד רבים, וזכתה להצלחה רבה גם בקריירת הסולו שלה עם שירים כמו "אוהבת אותך, עוזבת אותך" והביצוע שלה ל"אלה" של חנוך. אחרי שאלבומה השני יצא בתחילת שנות ה-90, הקריירה המוזיקלית שלה דעכה – היא הופיעה מדי פעם, אפילו התחרתה בקדם האירוויזיון, ועד היום מלמדת פיתוח קול וקריינות, אך לא הוציאה שיר חדש מעל לעשרים שנה, עד שבשנה שעברה הכריזה על אלבומה השלישי עם שיר ראשון מתוכו בשם "סערה". לא ידעתם או שמעתם? זה לא מפתיע, וכנראה שזו גם הסיבה לכך שהזמרת, שתחגוג בחודש הבא את יום הולדתה ה-60, מגייסת את הכסף הנדרש להפקת האלבום מהמעריצים.

עוד באונלייף:

"אם שאלתם את עצמכם לאן נעלמתי, אם התגעגעתם, אם אתם סקרנים להכיר - אז אני דפנה ארמוני ואני מזמינה אתכם להיות שותפים להקלטת האלבום החדש שלי, להפקת 3 קליפים והעלאת סדרת מופעים בכל הארץ עם אומנים אורחים", כתבה הזמרת בתיאור הקמפיין שלה באתר מימון ההמונים הדסטארט, שמאפשר לאמנים וליזמים רבים לגייס כספים לפרויקטים מגוונים והתומכים בתמורה מקבלים תשורות שונות. "החלטתי לצאת לדרך מרתקת מן העבר אל ההווה ולהפיח חיים בשירים, שכתבתי בגיל 22 ועדיין מדברים אלי, להקליט אלבום חדש, לצלם קליפים וישר אל הבמה!". בין התשורות שארמוני מציעה כלולות כרטיסים להופעות, פגישות ושיעורים פרטיים בשירה ואיפור, הזמנה למסיבת יום הולדתה ואפילו דיוקנים אישיים פרי מכחולה.

התופעה של גיוס כספים ממעריצים למימון אלבומים חדשים זוכה להצלחה בשנים האחרונות, כשלרוב היא מאפיינת אמנים בתחילת דרכם שלא נתמכים על ידי חברות התקליטים, אולם גם אמנים מוכרים כמו ירמי קפלן, אחינועם ניני, גבע אלון וסי היימן לא בחלו בדרך זו. גבי שושן המנוח גייס 130 אלף שקלים לטובת אלבומו האחרון, "מקום לשינוי", במסגרתו שב אל הבמות עם שירים חדשים בהם סיפר בין השאר על הדיכאון והחרדה מהם סבל. "אני נרגש ומאושר לראות שיש לי עדיין קהל תומך ומחבק", הוא הודה בהופעותיו, "הקהל שמוכן להושיט יד בכזו נדיבות יוצאת דופן ולהיות שותף מלא לדרך שלי בהגשמת חלום".

התאבדותו הטראגית של שושן בתחילת החודש הציפה את מצבם הלא פשוט של מוזיקאים ותיקים בארץ. התעשייה שמינפה אותם ורכבה עליהם בשיאם לא מרבים להראות כלפיהם חסד כשהשיא כבר מאחוריהם, ונדיר למצוא מפיק או אמרגן שיסכים להשקיע בהם. תוסיפו לזה את הקצב חסר התקדים בו עולם המוזיקה משתנה בעידן הדיגיטליזציה ואת ההיצע הרחב מאוד של זמרים ומוזיקאים חדשים שרק הולך וגדל, ולמוזיקאים ש"עבר זמנם" כבר כמעט ולא נשאר סיכוי.

דפנה ארמוני

הקהל שוב ייחבק? דפנה ארמוני. צילום: אופיר הראל

זו לא הפעם הראשונה שארמוני מנסה לחזור לתודעה הציבורית. היא לקחה חלק בהפקת הריאליטי "הזמרים שנשכחו", הלוא היא "היכל התהילה", שעלתה לאוויר בערוץ 24 בשנת 2011. התוכנית כללה, בין היתר, אמנים כמו אריק סיני, אילנה אביטל, אביבה אבידן ואבי טולדנו. התכנית שעלתה כהבטחה גדולה להחזיר למרכז הבמה את אותם זמרים לא מימשה את הפוטנציאל, ואולי אף הציגה אותם באור נואש ומעציב, שהעלה כבר אז את שאלת מצבם של אמנים ותיקים בתרבות הישראלית.

"23 שנה שאלתי תלמידים שלי לפיתוח קול מה החלום שלהם", היא מעידה בפרויקט ההדסטארט, "ועכשיו סופסוף, לאחר פציעה מתאונה שעברתי ובמהלך השיקום הארוך, התפניתי לשאול גם את עצמי בדיוק את אותה השאלה! הגיע הרגע... וזה עכשיו - או אף פעם לא!". אנחנו מאחלים לה שזה בדיוק הרגע עבורה ושהקהל יחבק את הזמרת הנהדרת הזאת שוב.