בשעה טובה ומוצלחת, החל מהשבוע הבא, יהיה אפשר להדליק את הטלוויזיה בימי רביעי ובשבת מבלי לאחוז בשלט וללחוץ תדיר על כפתור המיוט. בשלושת החודשים האחרונים מתוקף תפקידי ככתבת טלוויזיה, מצאתי את עצמי לוחצת שוב ושוב על כפתור ההשתק, כי הגיעו מים עד נפש. העונה האחרונה של האח הגדול היתה ללא כל ספק העונה השנויה ביותר במחלוקת מכל העונות שהיו עד כה. כמות הפרישות בעונה הנוכחית היתה הגדולה ביותר, מה שדפק להפקה כמה משדרי הדחה מתוכננים היטב. גם הטריקים והמניפולציות שעשו, בעיקר עלינו הצופים, בניסיון לאושש את הרייטינג בשבועות האחרונים, לא ממש עבד. הגמר הגדול ביום רביעי יהיה כמו משחק ליגה משמים בין הפועל ג'לג'וליה ומכבי תל אביב. התוצאות ידועות מראש. אפשר לפרוש כבר עכשיו.

 

אור סיונוב מביאה פוליטיקה אחרת לבית האח הגדול

השיח שמביאה מתמודדת העונה השביעית ל"אח הגדול" הוא פוליטי, אינטיליגנטי וללא ססמאות ריקות מתוכן

אור סיונוב האח הגדול 7

לטור המלא

אז חשבתם שמנחם בן עיצבן אתכם? סער שיינפיין? דנית ואליאב? כל השמות הללו היו כאין וכאפס לעומת הפיאסקו שיצר שי חי וצבא האמת שלו, ולחילופין אור סיונוב וקהל מאמיניה שלא מפסיקים להעלות סרטונים פסבדו-פוליטיים בפייסבוק. הקרב בין צמד הצדקנים המרגיז ביותר שנראה אי פעם על המסכים, הלא הוא סיונוב את חי, היה יכול להיות אחד המרתקים בתולדות הריאליטי הטלוויזיוני, אילו מפיקי "האח הגדול" והעורך יורם זק היו משכילים לנתב את שני קצוות המתרס וליצור שיח באמת מעניין בין שני אנשים מרשימים, שבהחלט יש להם מה לומר. אלא ששיקולי רייטינג ובידור זול להמונים היו ככל הנראה מטרת העל בעונה הנוכחית. אחרת אי אפשר להבין איך אחת העונות, שבפרקיה הראשונים סומנה כהבטחה, הפכה לפספוס הגדול של הז'אנר. באופן אישי אינני לוקחת שום צד במשחק הזה. אני לא מסוגלת לשמוע יותר את אור או לשמוע ולראות את פרצופו של שי חי, רק מחמת מיאוס השיח סביבם.

 

שי חי האח הגדול 7

לא יכולה לשמוע יותר על שי חי או על אור. צילום מסך: ערוץ 26

 

ואם אי פעם חשבתי שהצווחות הבלתי נסבלות של נופר מור או של טהוניה היו דורשות וואליום או זריקת הרדמה, בעונה האחרונה אין כמעט דמות שלא התחשק לי שתרד מהמסך שלי. אולי מלבד שי מיקה. חייכנית, חמודה, מזכירה לי את עצמי לפני חמש עשרה שנה. מעדיפה לא להיכנס למריבות, חביבה על כולם. פרווה. "תהיי יפה ותשתקי" אמרו לי פעם כשהייתי ילדה ממש קטנה, וזה כנראה חלחל. והנה, ככל הנראה המיינסטרים שוב עשוי לנצח. איזה פחדנים.  

 

שי חי יצא מהבית, אבל צבא האמת לא

ביום חמישי האחרון חברה טובה הראתה לי סרטונים מבית "צבא האמת של שי חי", כדי שאפסיק לזלזל בסיפור הסכסוך המדובר בישראל מאז פרס ורבין. אלא שעם כל הכבוד, ויש כבוד, תולדות הסכסוך היהודי פלשתיני מעניינים הרבה יותר מהדיירים שירקו על הבגדים של שי חי. לקראת הגמר הגדול, ואחרי ההדחה המאוד לא מרגשת של קסניה היפה בשבת האחרונה, מסתמן ששי מיקה החמודה והחייכנית תהיה הזוכה הגדולה של האח. אתם יודעים מה, אין לי שום דבר נגדה, להיפך. אני חושבת שהיא בחורה צעירה ומקסימה שכל עתידה לפניה. אני מניחה שבחוץ יש לה חברים ותומכים רבים, ובצדק.

 

שי מיקה יפרח האח הגדול 7

היא חייכנית, מתוקה, מקסימה. אז מה הבעיה? צילום מסך: ערוץ 26

 

אבל אי אפשר להתעלם מניחוח ברירת המחדל שעולה באפי, ואני מניחה שגם יעלה באפם של צופים רבים אחרים בערב הגמר הגדול. העוקץ יצא מעקיצת הדבורה הכואבת שנקראת "האח הגדול" עונה 7, המשחק נגמר מזמן. באומן 17, כמה אירוני, עומדים לחגוג במקביל לשי חי את הניצחון ב"גמר האמיתי". צבא האמת ארגן אירוע גדול ופוסטרים עם תמונתו של חי, כאילו היה קים ג'ונג און רגע לפני הפיכה צבאית. אנשים, תמצאו לכם חיים.

 

האמת היא שאני לא יודעת אם אני מתביישת יותר שיש אנשים שלוקחים את מלחמת הצדק רחוק כל כך, כמו שאני עומדת בצד ומשקיפה על תעשיית הטלוויזיה ומאוכזבת מחוסר המחשבה היצירתי המשווע. הרי יכולתם להפוך את הגמר הזה לגמר של הגמרים. אבל העדפתם ללכת על הפתרון הקל, האלים, ללבות את השיח הקיצוני שמשקף בסופו של דבר במיקרוקוסמוס את העולם שבחוץ. כן, התבהמנו, כולנו, אין מה לומר. ובמקום להראות לדור המכור לערוץ 26 שגם אנשים עם דעות שאינן נוגעות במיינסטרים יכולים ליצור שיח זה עם זה, הוכחתם לכולם שהמשפט "תהיי יפה ותשתקי" הוא המוטו של העונה הזו.

 

שי מיקה יפרח האח הגדול 7

לא משנה מי ייקח, העונה הזו תיגמר בבאסה. צילום מסך: ערוץ 26

 

ארבעה דיירים נשארו בבית. כל אחד מהם מקסים ואנושי כבן אדם, אך לא מעניין כדמות טלוויזיונית. אם שי מיקה היא הזוכה הגדולה בסופו של דבר, אני אשמח עבורה באופן אישי, אבל תכלס, כולנו יודעים שהגמר הגדול יהיה בדיוק כמו לעמוד עם צלחת ריקה מול שלל קינוחי פרווה כשרים בחתונה. כולם נראים ממש יפה, אבל הטעם? לא משהו.