רוני דלומי מתחתנת. כשראיתי את הידיעה על החתונה הקרבה עם בן זוגה מזה שנים רבות חשבתי לעצמי שהיא צעירה מדי, ואיך ייתכן שהילדה בעלת העיניים הכחולות והתלתלים הקופצניים, זו שגל אוחובסקי לא הפסיק להעליב בעונה השביעית של "כוכב נולד", כבר נכנסת מתחת לחופה? אני לא פולניה, בחיי, אבל דלומי תמיד נראתה לי כברבור שברירי וצעיר שטרם גדל, אז הופתעתי. אחר כך בדקתי בדוקטור גוגל, וגיליתי שאכן אותה ילדה היא כבר לא סתם ילדה, אלא אמנית מוצלחת בת 24. זמרת, שחקנית ויוצרת שהצליחה להישאר בתודעה כזמרת ומוזיקאית יוצרת, אולי כנגד כל הסיכויים שנובאו לה על ידי התעשייה הלא נחמדה הזו, בלשון המעטה.

 

עוד באון לייף:

 

רוני דלומי

כבר לא ילדה ולא סתם פליטת כוכב נולד. צילום: אוהד רומנו, יח"צ

 

הכל החל כשגל אוחובסקי, שהיה שופט בעונה השביעית של כוכב נולד, סימן את דלומי ככישרון סתמי וחסר כריזמה. עליו, עיניה התכולות לא עשו רושם, וגם לא הקול הצלול שלא הגיע לעוצמות שנצפו אצל נינט. מה שאוחובסקי לא ידע באותו הזמן הוא שקהל המסמסים, כדרכו של קהל, אוהב תמיד לתפוס את הצד החלש והמפסיד. זה שכבוד השופט נהנה לכתוש משבוע לשבוע. ומאותו הרגע בדיוק דלומי, שניצלה מהדחות על גבי הדחות, הפכה לכוכבת. אמנם היא לא ניצחה בנוק אאוט את המקום השני שהיה לצידה – ולדי בלייברג, אך הביצוע שנתנה בגמר שנערך באילת ל"ככלות הכל והתמונה" – שירו המופלא של דני בסן, היה קאבר מקסים שזכור לטובה ממופעי הגמר של כוכב נולד לאורך השנים. ביצוע מיוחד לשיר אלמותי שאני, באופן אישי, נהנית להאזין לו עד עצם היום הזה.

 

 

כן, לרוני דלומי יש קול פעמונים נפלא. על פניו, היא ילדונת מתוקה שעמדה להיכנס כמו אלה שהגיעו לפניה ואלו שהגיעו אחריה לפס הייצור הסכמתי של טדי הפקות, זה שהופך עד במהרה כל פליט תכנית ריאליטי למוצר פופי מתקתק. אולם נראה שלצידה עמד לא רק ניהול נכון, אלא גם אופי קשוח של נערה צעירה שידעה היכן היא לא רוצה להתפשר בדרך. הבחירה בכיוון הדרום אמריקאי באלבומה הראשון, "קצת אחרת", התבררה כבחירה מוצלחת ביותר שייתכן שהשליכה לדלומי על כל הקריירה. במקום בלדות פופ מתוקות עם תלתלים קופצים, דלומי הוכיחה באלבום הזה שיש לה קול ענק, ושלא רק זבי חוטם או מסמסים לתוכניות ריאליטי יכולים להתחבר לשיריה, אלא גם מבוגרים. את הבמות היא חרכה, בין אם במופעים למבוגרים ובין אם מופעים לקהל הרחב.

 

 

בספטמבר 2010, עוד בטרם יצא האלבום המלא, זכתה דלומי בתואר זמרת השנה והחזיקה בו במשך כשלוש שנים. לאלבומה השני היא כבר גייסה את הכותב המופלא מאיר גולדברג ואף הלחינה שני שירים מתוך האלבום בעצמה. ובשנת 2013 יצא האלבום "תחזיקו", שאם תצליחו להסיר מעליכם את מעטה הציניות, תוכלו לגלות בו פנינים מוסיקליות שלא כדאי לפספס.

 

 

סוד ההצלחה של דלומי היא היכולת לשלב בין עולם המבוגרים לבין עולם הילדים: "פסטיגל" והשתתפות בסדרה המדוברת "גאליס", וכמובן שלל מחזות זמר ודיבובי סרטים מצוירים. האמת היא שלאיש לא היה ספק שרוני דלומי תהיה כוכבת ילדים. עוד בזמן "כוכב נולד", אם אינני טועה, זה מה שייעדו לה חלק מחבר השופטים שלא ממש התרשמו מיכולותיה כזמרת. אלא שבשורה התחתונה, מה שמחזיק בעיני את רוני דלומי בתודעה התרבותית הן דווקא יכולות השירה שלה. בעונה האחרונה של התכנית "בית ספר למוזיקה" היא שימשה כשופטת וכמנטורית מוזיקלית לא רעה בכלל, ונחשפה בפעם הראשונה מאז כוכב נולד שוב בפריים טיים – הפעם כיוצרת וכמוזיקאית מוערכת. שימו לב שזה לא קורה לבוגרים רבים של תכניות ריאליטי מוזיקליות, שמוציאים סינגל או שניים ואז נעלמים לתהום הנשייה של הופעות על במות פתוחות, או נבלעים בתוך ערוץ הילדים הידוע כמשולש ברמודה של האמנים. רוני דלומי היא בין הבודדות שהצליחו להינצל מגורל אכזר של הנחיה וקפיצות עם כיתות בששטוס או איך שלא יקראו לתכנית הזאת.

 

לפני כחודש וקצת יצא אלבומה השלישי של דלומי "תסתכל עליי". השיר המופלא מתוכו "איש של לילה", שנכתב על ידה והולחן יחד איתה ועם אביב קורן, נכנס מיד לפלייליסט של גלגלצ – ובצדק.

 

 

ביום ראשון הקרוב (1.5) דלומי מתחתנת עם בחיר ליבה, הסטודנט לרפואה אלון וייסמן. השניים עיצבו הזמנה מתוקה להפליא עם תמונותיהם כילדים קטנים ומתכננים חתונה סולידית וקטנה. וחרף העובדה שאני טיפוס מאד ציני, במיוחד בכל הנוגע לחתונות, יש משהו בסיפור הזה שלה שמצליח להוציא ממני אפילו מזל טוב אחד גדול ורגשני מכל הלב.