לפני שלושה חודשים אמבר הרד הגיעה לבית המשפט עם חבלות על פניה, עם בקשה להגיש מסמכי גירושין ולהוציא צו הרחקה מבעלה שבקרוב יהיה בעלה לשעבר – ג'וני דפ. ובעוד שקשה היה להישאר אדיש או להטיל ספק בתמונות הכואבות שצפו עם הידיעה הזו, בהן הרד מתועדת עם חבלות קשות בעיניה, התפתחויות שהתרחשו בשבועות העוקבים הצליחו לעורר ספק באמינותה של הרד בקרב חלק מהציבור, ולפתוח דיון ציבורי חשוב על נתינת אמון בקורבן בפרשות מסוג זה. סרטון חדש שדלף בשעות האחרונות לרשת מוכיח שאין שום מקום לספק: ג'וני דפ הוא אדם אלים ומסוכן לסביבה.

 

ג'וני דפ ואמבר הרד: הפרשייה שמפלגת את הוליווד

לא כולם ממהרים לגנות את ג'וני דפ - גרושתו, בתו, חבריו הקרובים וגם עדר של מעריצים ומעריצות טוענים שהרד המציאה הכל. כבר מזמן שהוליווד לא התפלגה בצורה כה נחרצת

אמבר הרד וג'וני דפ

לכתבה המלאה

בסרטון, שהודלף על ידי מגזין הרכילות המוביל TMZ, רואים תקרית אלימה בין בני הזוג במה שנראה כמו ביתם. ניתן לראות בבירור שהסרטון צולם בידי הרד כשבעלה החל להשתכר ולהיכנס להתקף עצבים – ובזהירות ניתן להניח כי זו לא היתה הפעם הראשונה שזה קורה ושהיא ידעה מה הולך לקרות (מקורבים לשניהם מעידים שהתקריות האלימות שפורסמו לא היו חד פעמיות).

דפ מתועד כשהוא טורק דלתות במטבח באלימות, בועט וממלמל קללות, כשהרד פונה אליו בקול חרישי ושואלת "מה קרה?". בשלב זה דפ שולח ידו לכוס יין וממלא אותה יתר על המידה. היא מתנצלת על תקרית כלשהי, מה שגורם לו רק להגביר את הטונים שלו כלפיה. "את רוצה לראות 'משוגע'? אני אראה לך מה זה משוגע". אז היא שואלת אותו, "שתית את כל זה הבוקר?", ובשלב זה הוא שם לב למצלמה, מקלל וחוטף אותה. הסרטון נחתם בצליל טריקה.

בשבוע שעבר פורסם כי אמבר הרד לא הסכימה להעיד כנגד דפ בבית המשפט, אחרי שזו איחרה בשעתיים לפגישה בציווי בית המשפט לשם תצהיר על טענותיה לאלימות במשפחה ולשם הארכת צו ההרחקה שלו ממנה. התצהיר לא התרחש, ולדברי מקורביו של דפ, אמבר הרד נכנסה להתקף זעם לפני הפגישה וסירבה להיכנס לחדר כדי למסור את הצהרתה. מהמחנה שלה נשמע סיפור אחר, לפיו היא הגיעה לשימוע מוכנה להמשיך עם התצהיר, אך עורכת הדין של דפ לא הסכימה לגבות אותו ממנה. "היא חיכתה שם 10 שעות", אמר עורך דינה.

הכותרות האלו גרמו לרבים להרים גבות במקרה הטוב ולהפנות אצבע מאשימה כנגדה במקרה הרע. בשבועות שחלפו מאז פרסום הפרשה, הרד זכתה אינספור פעמים לכינוי "גולד דיגרית" רודפת בצע, והואשמה גם בחוסר רגישות בתזמון כיוון שאימו של דפ מתה שלושה ימים לפני תחילת הפרשה. התיעוד הזה מגיע כמעין תשובה להאשמות האלו, אולם שעות ספורות אחרי פרסום הסרטון דובריה של הרד הודיעו כי אין לה או למקורביה קשר להדלפתו.

אמבר הרד וג'וני דפ

צילום: Shutterstock

אתר הרכילות TMZ מתיישר עם הטענה הזו, וטוען כי דווקא מישהו ממקורביו של דפ הוא זה שהעביר להם את הווידאו, כשלטענתם "הסרטון לא יהיה קביל בבית משפט, חלקית כי הוא ערוך אבל חשוב מכך כי נראה שדפ לא יודע שהוא מצולם והיא תצטרך להשיג את הסכמתו". ובעוד שבאמירה הזו אנו מטילות ספק רב, כעת ברור מעל לכל ספק שדפ התנהל באלימות גסה כלפי אשתו לשעבר, ולפיות המאשימים אותה מוטב לשתוק ולהפנים את גודל המחדל.