שרליז ת'רון כבר זכתה לכינוי "מפלצת" בזכות תפקידה בסרט בשם זה מ-2003 שהשיג לה אוסקר ולכינוי "מלכה מרושעת" בשל תפקידה האחרון בסרט "הצייד: מלחמות החורף", אבל את הכינוי המטריד לו היא זוכה בימים אלו, השחקנית לא בזכות יכולותיה המקצועיות: בסוף השבוע הרשתות החברתיות געשו סביב תמונות של בנה, שלטענת חלקם מוכיחות כי השחקנית היא אמא גרועה. וזה בנוסח המעודן שלהן.

בנים ישחקו בברביות אם ניתן להם, וזה יעשה להם רק טוב

להורים של עמית לא הפריע לקנות לו כל ברבי שיירצה, גם לא ההתלחששויות בקיבוץ. אז מה בכל זאת אילץ אותו לוותר עליהן?

ברביות לבנות

לטור המלא של עמית גולדברג

בסוף השבוע פורסמו תמונות של ת'רון עם ג'קסון, כשהוא לבוש בהשראת הנסיכה אלזה (כוכבת הלהיט האחרון של דיסני "לשבור את הקרח"): לראשו כובע שאליו מחוברת צמה בלונדינית ארוכה, ועל גופו שמלה לבנה עם פסים. התמונות הסתובבו ברשתות החברתיות וגררו אחריהן תגובות מכוערות למדי, ביניהן:

  • "איך יתכן שזה חוקי ששרליז ת'רון מלבישה את הבן הזה עם שמלה ופאה?!".
  • "האם שרליז ת'רון משוגעת?? איזה מין הורה עושה את זה לילד? למה לאמץ ילד שחור צעיר ואז להוריד מערכו??"
  • "שרליז ת'רון, להתייחס לבן שלך כמו איזה חפץ שיביע את עמדתך הפוליטית זה נרקיסיזם במיטבו".
  • "שרליז ת'רון, זה ילד קטן שחור, לא ילדה קטנה לבנה עם שיער בלונדיני. את צריכה שיקרעו לך את הצורה בגלל זה".

 

טוויטר מגיב לשרליז ת'רון ובנה שלבוש כאלזה

לפני חצי שנה, אתר רכילות מקומי פרסם פוסט בבלוג שטען שת'רון מגדלת את ג'קסון בן ה-4, אותו אימצה בדרום אפריקה מולדתה, כטרנסג'נדר. אותו אתר מסתמן גם כמקור לתמונות שנפוצו לכל עבר ברשת והחלו את הסערה הנוכחית. "איך נותנים לה להתחמק עם זה?!", התרעמו גולשים נוספים בתגובה. אלא שת'רון מעולם לא הסתירה את חיבתו של בנה לנסיכות דיסני ופיות, ואף העלתה את הנושא כשהתארחה בתוכניתו של ג'ימי קימל לפני כשנתיים. כבר אז היא סיפרה שג'קסון הראה חיבה גדולה לאלזה, וגם לטינקרבל.

משמח לראות שאומת האינטרנט לא היתה נחרצת בגזר דינה של ת'רון כאמא איומה ונוראית. רבים תמכו ואף שיבחו את השחקנית על החלטתה לאפשר לבנה להתלבש כפי שהוא רוצה, גינו את התגובות צרות העין וההומופוביות כנגדם, חיסלו את הטענות המופרכות על גזענותה והרגיעו את המודאגים לשלום הילד. כפי שכתב אחד מהם: "הילד שלכם יכול לעשות מה שהוא רוצה, זה לא הולך 'להפוך אותו לגיי'".

שרליז ת'רון והבן שלבוש כמו אלזה

להוליווד ולקשקשנות הרשת שלה כבר קשה להפתיע אותנו, אבל לטריים והתמימים יותר שבינינו בטח נגרמת תדהמה קלה מהתעסקותה של האומה במגדרו ובזהותו של ילד בן 4. כמה מופרכים הם רגשות הגאווה השחורה שלטענת המגיבים נפגעים למראה הזה, של ילד שחור בן 4 שבסך הכל התחפש לנסיכה לבנה וזהובת שיער. כן, זה יותר מרצוי ואפילו נחוץ שנראה ייצוג מגוון יותר על המסך, במיוחד בסרטים עליהם גדלים הילדים שלנו. אבל מכאן ועד להאשמות הקשות אותן ספגה אישית ת'רון בגלל החופש שנתנה לבנה יש שנות אור, וגם ילד אחד – אותו המתקיפים נטו לשכוח.

סביר להניח שעל ג'קסון בן ה-4 לא נכפה ללבוש שמלה ופאה של נסיכות. אף אמא לא ששה לחשוף את בנה לסכנות שבשבירת המוסכמות החברתיות בנוגע למגדר, בוודאי שלא בגיל כל כך צעיר. מה שככל הנראה קרה הוא שהפעוט רצה לבטא את אהבתו לגיבורת הסרט, ובעיני ת'רון לא היה כל פסול בכך. מצער לראות עד כמה עמוק טבועות אותן מוסכמות מגדריות בקרב אנשים, שהן מעוררות כאלו רגשות נסערים בנוגע לבחירתו התמימה של הילד. בחירה שבמקרה פורצת אותן, מתוך טוהר שהוא מנת חלקם של ילדים בלבד. פשוט כי הוא לא יודע אחרת. אם זה מעיד משהו על הורותה של ת'רון, זו יכולה להיות רק נקודת זכות נוספת לשמה.