לא סתם אנשים משמיצים את 2016 בטרם הגיעה לקיצה. בכל זאת, מדובר בשנה שגבתה את חייהם של רבים וטובים (דיוויד בואי, פרינס, לאונרד כהן, אהובה עוזרי והשנה טרם נגמרה), וגם ראתה את סופם של סיפורי אהבה של זוגות מתוקשרים (בראנג'לינה, מי היה מאמין?). אולם אחד מהזוגות שיותר הצטערתי לשמוע על סיום הקשר ביניהם, בעיקר בגלל הערכתי לשני הצדדים ולאור נסיבות סיום הקשר, הם השחקן ג'וני דפ והשחקנית אמבר הרד.

 

ג'וני דפ אלים ומסוכן לסביבה - ההוכחה שמסירה כל ספק

אחרי שאשתו לשעבר הוציאה נגדו צו הרחקה והציגה לעולם את הצלקות שהותיר על פניה, סרטון של מריבה בין השניים מראה איך השחקן שכל כך אהבנו הופך לשיכור, אלים ומפחיד 

ג'וני דפ ואמבר הרד

לכתבה המלאה

בחודש מאי האחרון, כזכור, הרד הגישה בקשה לגירושים והוצאת צו הרחקה כנגד בעלה, לאור התעללות מילולית ופיזית שנחשפה אליה בתקופת נישואיהם. הבקשה הזו הביאה לפילוג די רציני בתוך הוליווד, שהגיע לקיצו רק עם חתימת הסכם גירושים בין השניים באוגוסט האחרון, שבמסגרתו הרד נאלצה לחזור בה מטענותיה כלפיו ובתמורה קיבלה כשבעה מיליון דולר (ומסמך גירושים חתום, כמובן). לאחר חתימת החוזה הצהירה השחקנית שתתרום את מלוא הכסף שתקבל במסגרת ההסכם ל"איגוד חירויות האזרח האמריקאי" (American Civil Liberties Union) ולבית חולים לילדים בלוס אנג'לס, תוך שנתיים מהיום בו תקבל את הכסף.

ג'וני דפ ואמבר הרד

מי נפגע מפרשת הגירושים המתוקשרת? הרד ודפ, צילום: Shutterstock

כיוון שמדובר בזוג כל כך מתוקשר, נחשפנו במהלך החודשים האחרונים לעדכונים שוטפים מחייהם של השניים, ובעיקר כיצד הם ממשיכים בחייהם כזוג גרוש. בואו נעשה סקירה מהירה מהדברים שעלו רק בחודש האחרון:

בראשית החודש נחשפנו לעובדה שג'וני יכבב בסרט השני בסדרת "חיות הפלא ואיפה אפשר למצוא אותן", המבוססות על כתביה של הסופרת ג'יי.קיי. רולינג. כשחקן שהרפרטואר שלו כולל סרטי פנטזיה רבים מדובר בבחירה די ברורה מבחינת המלהקים של הסרט, אך היה קשה שלא להרים גבה לאור ההאשמות והתיעודים שחשפו אותו השנה כאדם אלים ולא יציב.

אבל הקש ששבר את גב הגמל מבחינתי היה חשיפתה של רשימת 30 השחקנים בעלי המשכורת הגבוהה ביותר בהוליווד לשנת 2016, על ידי מגזין פורבס האמריקאי. מתברר שלא רק ש-5 השחקנים הכי משתכרים בהוליווד הם גברים, אלא שדפ ממוקם במקום החמישי. האישה הראשונה ברשימה היא ג'ניפר לורנס, אגב, שהתמקמה במקום השישי ברשימה, ועדיין מרוויחה כמעט 30% פחות מהמקום הראשון ברשימה.

החשיפה הזו מתגלה לא פחות מאבסורדית לאור חשיפתה של רשימה נוספת על ידי מגזין פורבס, והיא רשימת השחקנים שהשתכרו יתר על המידה בשנת 2016 – השחקנים שהמשכורת הגבוהה שלהם לא מצליחה להוכיח עצמה ברגע האמת כשהסרט עולה לאקרנים. במקום הראשון והמפוקפק זכה דפ, לאור הכישלון היחסי של הסרט "אליס מבעד למראה" שהגיע לקולנוע במרץ וגרף 190 מיליון דולר בלבד בקופות (לשם השוואה, הסרט המצליח ביותר של השנה הוא "קפטן אמריקה" שהכניס כ-408 מיליון דולר לקופות, יותר מפי 2 מסרטו של דפ).

ג'וני דפ 2016

האם הפרשה פגעה בפופולריות שלו? ג'וני דפ בהשקת סרטו האחרון, צילום: Shutterstock

אילו הייתי אדם אופטימי יותר, הייתי יכולה לטעון שהכישלון של הסרט האחרון בכיכובו של דפ טמון בעובדה שהסרט הגיע לאקרנים באותו החודש בו התפוצצה הפרשה בינו לבין הרד. אבל אני לא אדם אופטימי, ונראה שאין הרבה קשר בין השניים. אם תסתכלו על הלו"ז של דפ לשנתיים הקרובות תגלו שיש לו על הכוונת לפחות 8 פרוייקטים קולנועיים בהם הוא עתיד להשתתף, כולל "חיות הפלא" (שאם לשפוט לפי הסרטים האחרים המבוססים על כתביה של רולינג, הלא הם סרטי הארי פוטר המצליחים ביותר, הולך לנחול הצלחה רבה).

הרד, לעומת זאת, נכון לעכשיו עתידה לשחק בסרט אחד בלבד – "אקווה-מן", שעתיד לצאת ב-2018. הליהוק לתפקיד, אם היה לכם ספק, נעשה בתקופה שקדמה לפיצוץ הפרשה. בינתיים היא בעיקר מסתגרת בבית, ועדיין מחכה לתשלום הכספים שדפ הבטיח לה במסגרת הסכם הגירושים. מקריות? לא נראה לי.

אמבר הרד מצולקת

צלקותיה של הרד, כפי שחשפה ביום בו הגישה את הבקשה לגירושין

מטריד לחשוב על כמות המקרים שנחשפו לאחרונה בהם גברים נהגו באלימות כלשהי כלפי נשים ועדיין זכו ליחס חם ותומך מחבריהם. לא ברור לי איך אפשר להגן על גברים כאלה, בעיקר כשהראיות כל כך מוצקות, נמצאות ממש מול העיניים של כולנו. איך אפשר לעמוד מהצד – לדעת, ולא לומר כלום? או עוד יותר גרוע, איך אפשר להגיד לבחורה שמחליטה לחשוף התעללות שכזו שהיא רודפת בצע או תשומת לב? יהיה קל לבוא ולומר שאלו דברים שקורים בהוליווד, המקום שהפך בעשורים האחרונים לתעשייה צינית ומנוכרת, אבל האמת היא שלא צריך ללכת עד הוליווד כדי למצוא מקרים שכאלה. אחד כזה מככב בחדשות שלנו כבר למעלה מחודש.

כאמור, שנת 2016 גבתה קורבנות רבים, כולל חלק נכבד מהתמימות שלי. לא נותר לי אלא לקוות ש-2017 תהיה השנה שתחזיר לי את האמונה באנושות.