מדהים כמה כח יש לתמונות. תמונה בודדה יכולה לספר סיפור שלם, לעורר ולהציף כל סוג של רגש, לשנות חיים של בני אדם ובמקרים מסוימים גם להרוס אותם. לסלבריטאים וסלבריטאיות כל תמונה חשובה, בידיעה שכל זווית וכל ניואנס שלהם ניבחן בהמוני עיניים קפדניות וחודרניות. אך האימה הגדולה ביותר שלהן היא תמונות עירום גנובות.

 

גניבת תמונות אינטימיות: האיום מספר 1 על מפורסמים

שורה ארוכה של סלבריטאים כבר סבלה מחדירה קשה לפרטיות. אנחנו לא יכולים לגרום לכל הגנבים בעולם להפסיק לגנוב, אבל בהחלט יכולים למנוע את ההפצה

תמונות עירום

לטור המלא של ירדן בן גל

לא רק סלבס מפחדות שיגנבו להן תמונות עירום, כמובן. זה משהו שיכול לקרות לכל בחורה, אפילו אם היא עצמה לא הצטלמה כך. אך לנשים המפורסמות שנחשפו בצורה לא רצו להיחשף לעיני הציבור הפעורות והצמאות לכל נפילה ומבוכה, לעיתים קרובות היה גם מה לומר על הנושא - ורבות מהן הבהירו שכשזה מגיע למקרה כזה של פריצה אלימה לפרטיות שלהן, הבושה היא על הפורצים, או על המתבוננים. בטח שלא עליהן. אלה 8 מהמקרים הכי מפורסמים של השנים האחרונות.

1. ג'ניפר לורנס

הסיפור הזכור ביותר לאחרונה שנוגע לגניבת תמונות עירום נקשר בשמה של אחת השחקניות המצליחות ביותר של זמננו, ג'ניפר לורנס. אולי כי היא עצמה מקפידה יחסית שלא לחשוף יותר מדי עור ושומרת על תדמית די צנועה. בספטמבר 2014 התרחשה פריצה רחבת היקפים למחשבים של סלבריטאיות רבות, בה האקרים גנבו תמונות עירום שלהן והפיצו אותן באתר 4Chan.

ג'ניפר לורנס על תמונות העירום המודלפות

בניגוד למקרי עבר דומים בהם הסלבס שתמונותיהן הודלפו שתקו (ואפשר להסביר זאת בקלות לאור התכתיבים החברתיים שדורשים מאישה להתבייש כשהיא נחשפת במערומיה ולא מביישים את מי שבחר לחשוף אותה כך בניגוד לרצונה, כי הרי 'היא בחרה להצטלם כך'), ג'ניפר לורנס דווקא לא שתקה. היא התעקשה שלא יתייחסו למקרה כאל סתם שערורייה הוליוודית, והבהירה חד וחלק איפה עובר הגבול בין חדשות רגילות בביצה לבין אלימות של ממש. "זה לא סקנדל. זה פשע מיני. זו פגיעה מינית. זה מגעיל", אמרה. "כל מי שמסתכל על התמונות האלו, אתם מבצעים תקיפה מינית. אתם אלו שצריכים להתבייש בעצמכם".

2: ריהאנה

חמש שנים לפני הפריצה ההמונית של 2014, וכשהיא רק בת 21, ריהאנה הפכה לקורבן של האקרים שהדליפו את תמונות העירום שלה ונפגעה מזה עמוקות. "זה הדבר הכי גרוע שיכול היה לקרות לי", היא אמרה כשהתייחסה לנושא, "זה היה משפיל וזה היה מביך – בעיקר שאמא שלי נאלצה לראות את זה".

ריהאנה על תמונות העירום המודלפות

קשה לדמיין את ריהאנה, בחורה עם כל כך הרבה אטיטיוד שאף פעם לא דופקת חשבון לאף אחד, נאלצת עוד להתנצל על זה שבכלל צילמה את התמונות האלו מלכתחילה, אבל לפני כמעט עשור, היא הגנה על עצמה בכך שטענה שהתמונות צולמו לבן הזוג שלה, וכמובן ידעה לתבל את זה כמו שרק ריהאנה יכולה – "אם אתן לא שולחות/שולחים לחבר שלכן תמונות עירום, אני מצטערת בשבילו". היום היא כבר לא היתה מתחבאת מאחורי תירוץ כזה – כך שלפחות היא יצאה מהסיפור הזה וגם התחשלה לא מעט על הדרך.

3: אמילי רטאייקאוסקי

היא אחת הדוגמניות הכי מצליחות בעולם היום ואין לה שום בעיה להצטלם בעירום – למעשה כך היא פרצה לתודעה, כשרקדה בקליפ הנודע לשמצה של רובין ת'יק ל"Blurred Lines" עם חוטיני בלבד לגופה, ומאז השתתפה בצילומים אירוטיים ופרסמה בעצמה תמונות עירום של עצמה לא פעם. אחלה בשבילה, אבל זה בהחלט לא מוריד מחומרת מעשה הגניבה לו נפלה קורבן.

אמילי רטאייקובסקי

בתחילת השבוע דווח כי מעל ל-200 תמונות עירום של בת ה-25 הודלפו מהענן שלה. ואם זה לא מספיק, גם במתקפת ההאקרים הגדולה שבה נחשפו תמונותיה של לורנס ב-2014 הודלפו תמונות עירום שלה. כמה אלים צריך להיות כדי לקחת מבחורה שחושפת את עצמה לא מעט דווקא את הדברים שהיא לא רוצה לחשוף, בפריצה גסה לחשבונותיה הפרטיים? מאוד.

4: סקארלט ג'והנסן

כמו לורנס, גם ג'והנסן היא אחת השחקניות הגדולות של זמננו ששמה נקשר בפרשיית פריצה - לא זו של 2014, אלא עוד קודם לכן ב-2011, כשתמונות שייעדה לבעלה לשעבר ריאן ריינולדס הופצו ברשת. וכמו לורנס, גם ג'והנסן ידעה להתייחס בחריפות ברבה נגד התכתיבים שמתירים את פרטיותן של סלבריטאיות ומפחיתים מאלימותו של האקט הזה.

סקארלט ג'והנסן על תמונות העירום המודלפות

"מי מאיתנו לא רוצה להגן על פרטיותו? רק כי את נמצאת תחת אור הזרקורים או רק כי את שחקנית, זה לא אומר שאת לא זכאית לפרטיות האישית שלך. לא משנה באיזה הקשר, כשתוקפים את הזכות הזו בכל צורה זה מרגיש לא צודק, זה מרגיש לא נכון". במקרה של ג'והנסן ההאקר נתפס ונשלח לכלא ל-10 שנים על מה שעשה.

5: קייט אפטון

גם קייט אפטון נכללה בין הסלבריטאיות שתמונותיהן הודלפו בפריצה הגדולה ב-2014. לקח לה זמן להתאושש מהמקרה ולהתייחס אליו בראיונות, ומעל לחצי שנה מאוחר יותר הגיבה: "זו חדירה לפרטיות שלי וזה לא בסדר. זה לא חוקי. לאנשים אין זכות להסתכל על התמונות האלו או לשפוט אותן". משפט נוסף שאמרה באותו ראיון הדגים עד כמה השפיעה עליה המקרה  – "אני מפנטזת למחוק את חשבונות המדיה החברתית שלי, אבל אני לא יכולה". אפשר רק לשער כמה כבד ומורגש הוא המחיר שגובים ממנה החיים בעין הציבור אחרי חדירה כזו לפרטיות.

קייט אפטון על הדלפת תמונות העירום

6: קירסטן דאנסט

לשחקנית בת ה-34 קירסטן דאנסט, שאף היא נפגעה מהפריצה ב-2014, היתה גישה יותר הומוריסטית לנושא. היא מיהרה להגיב למאורע עם ציוץ "תודה, iCloud" בשילוב אמוג'יס מתאימים (iCloud, הענן של אפל, היה השרת שנפרץ וממנו נגנבו כל התמונות בתקרית הזו). "אני מנסה להתייחס עם חוש הומור לסיטואציה מאוד חסרת מזל. ה-FBI חוקרים, אז זה בידיהם עכשיו", אמרה כשנשאלה על תגובתה.

קירסטן דאנסט על תמונות העירום המודלפות

7: קיילי קוקו

כוכבת "המפץ הגדול" נפגעה גם היא מפריצה לחשבונותיה וגניבה של תמונות עירום שלה, אולם היא ניסתה להתמודד עם זה בדרך אחרת. "זה היה מטריד, זה היה מצב רע מאוד", אמרה בעבר, "אז החלטתי לקחת את זה בידיים שלי ולהפוך את זה לבדיחה, כי מה עוד יכולתי לעשות?". היא העלתה תמונות עירום משל עצמה שעברו טשטוש, כדי להגיב בהומור לסיטואציה.

קיילי קוקו על תמונות העירום המודלפות

8: לוסי הייל

הייל היא שחקנית עולה שמוכרת בעיקר לצעירות שבינינו מהסדרה הפופולרית "שקרניות קטנות", וב-2014 גם תמונות שלה הודלפו לרשת. "אני לא אתנצל על כך שאני חיה את חיי ונהנית מחיים אישיים שהם לגמרי שלי", היא כתבה בתגובה. "זה באמת מצער שמאפשרים חשיפה כזו. תודה על כל ההודעות התמיכה המתוקות ששלחתם, ולמי שעשה את זה – אתם יכולים לנשק לי את הת—".

לוסי הייל על הדלפת התמונות הפרטיות