פעילויות לילדים יכולות להישמע לנו לפעמים כמו אחת ממכות מצריים. בדרך כלל מדובר בשעתיים שבהן ההורים מביטים בשעמום במסכי הסלולרי שלהם ושבסופן הילדים חוזרים הביתה דבוקים לשיר בעל מילים מביכות ולחן בנאלי, ועוד בטוחים שמדובר ביצירת מופת.

אז אולי כדי לתקן את העוול הזה, ולהראות לילדים שהיו פה להיטים עוד הרבה לפני סטטיק ובן אל, החליטו במוזיאון הילדים בחולון להפיק תערוכה חווייתית שהיא כולה על טהרת הביטלס (ושימו לב שהם גם מקפידים לקרוא להם הביטלס, כלומר חסרי הקצב, ולא "החיפושיות" כפי ששמם התעוות בארץ).

 

למעשה מדובר בסיור בעל מספר תחנות, שנוצרו בשיתוף עם יואב קוטנר. כולן נועדו להפעיל את הילדים בצורה הכי מהנה שאפשר, ועל הדרך להעביר להם מיידע על הלהקה פורצת הדרך, ולהראות להם מה זו מוזיקה באמת טובה ובכלל - איך מייצרים מוזיקה.

 

 

הסיור בתערוכה נפתח בסרטון היכרות עם הביטלס: מי זו הלהקה, מי היו חבריה, למה היא כל כך חשובה, והאבולוציה שעברה עם השנים מבחינה מוזיקלית וויזואלית.

 

התחנה השנייה היא אולפן ההקלטות (Abbey road המפורסם) שמעוצב בצורה אותנטית. בעזרת משחק בערוצי סאונד, אפשר ללמוד שם איך שיר שנולד, איך משלבים כלי נגינה ומה תפקידם בהרמוניה מוזיקלית.  

 

 

מהאולפן עוברים לגלריית אמנות, שם מראים את קשרי הגומלין שבין המוזיקה של הביטלס לעולמות תוכן נוספים, כלומר סרטי הקולנוע, קטעי האנימציה, עטיפות האלבומים, האופנה ועוד.  

 

בחדר ה- Being a Beatle מספרים למבקרים סיפורים מעניינים מחיי חברה הלהקה ולאחר מכן מוזמנים הילדים  להתלבש בסגנון האופייני של רינגו, פול, ג'ורג' וג'ון ולהתנסות בהופעה חיה.

 

התחנה הבאה אפשר לראות נציגים מכל העולם שרים את השיר המיתולוגי  All you need is love. ולבסוף אפשר לצפות בביצוע לשיר שצולם ובאמצעות תוכנת עריכה במחשב לערוך אותו לקליפ ולהוסיף לו אלמנטים של עריכה כמו פיצול מסך, הוספת אפקטים וכו'.

 

 

ילד בן שש, עם הרבה מרץ ואנרגיות, מאוד נהנה מהסיור – גם מהפעילויות וגם מהאופן שבו העבירו את ההסברים על הלהקה. בין אם הוא הרגיש ובין אם לא, סוף סוף הסתכלו עליו בגובה העיניים וכיצור האינטליגנטי שהוא. והוא חזר הביתה לא רק מרוצה, אלא גם עמוס בידע ובשירים של הלהקה, ולשם שינוי מדובר במטען חיובי שכל הורה ישמח להעניק לילד שלו, וכמובן שגם לעצמו.