היה את הרגע הזה, בעונה האחרונה של "האח הגדול", שבו ממש היה אפשר לראות את הגלגלים של דן רושנסקי פועלים. זה היה ככל הנראה כשהוא קיבל מסר מהחברים שלו בבית, ממש היה היה אפשר לשמוע קול בתוך הראש שלו אומר לו: "מה, אתה באמת מתכוון לצאת עם גרושה פלוס שתיים שגדולה ממך ביותר מעשור?". וזהו, מאותו הרגע הוכרע גזר דינה של אורנה דנינו. ומאחת הפייבוריטיות בבית, שהוכיחה שאישה בת 38 יכולה לתת פייט לכל צעירונת, היא הפכה לגיבור הטראגי. שלא נאמר הפתטי.

 

עוד באון לייף: 

 

 

אפשר, כמובן, להגיד הרבה דברים על אופייה של דנינו, אבל אם מסתכלים בראייה קצת יותר רחבה, מגלים מגמה שעוברת דרך כל העונות ודרך כל תוכניות הריאליטי. תמיד תהיה שם את זו, "המבוגרת" – דהיינו אישה בת 35 פלוס, שמביאים רק כדי להוכיח שיש קאסט הומוגני שמייצג את כלל שכבות האוכלוסייה. ושהיא לעולם תהיה על תקן האמא או היכנע.

 

 

בימים אלו אפשר לראות דוגמה לכך אצל ורד ספיבק. המאפרת הידועה החליטה משום מה לעזוב עסק משגשג ולצאת למסע של "הישרדות". ספיבק היא אישה מרשימה, חכמה ויפה, אך למרות כל המעלות שלה עדיין מצליחה לצאת לא טוב מול המצלמה של "הישרדות", שרגילה לצלם נשים צעירות ומתוחות ובדרך כלל פחות מתוחכמות. הדעתנות שלה מאיימת, בגד הים שלה לא חושפני מספיק והיא לא קונה בולשיט שמנסים למכור לה. כל אלו עוד עלולים להעניק לה את הכינוי "ביץ'" – וזו עוד מחמאה, כי בעונות הקודמות, "המבוגרות" נחשבו רק לסוג של עול עם מוגבלות פיזית, שמעכבות את השבט וזקוקות שיסחבו אותן.  

 

הייתם מצפים שב"האח הגדול", התוכנית שבה אין משימות פיזיות מאתגרות או צורך להיות בבגד ים כל היום, לנשים הבוגרות תוכל להיות הזדמנות לנצוץ, להצליח בזכות האופי שלהן, ובזכות הכישורים החברתיים שהן רכשו עם השנים, אבל גם פה המצב לא שונה – הנשים הבוגרות לרוב לא ישתתפו ברומנים (ואם כן הן יצאו פתטיות ופגועות כמו דנינו), לרוב לא ישתכרו במסיבות שמארגן האח לצרכי רייטינג ולא יצחקקו מתחת לשמיכות בלילה. כל אלו מיד גורמים להן להראות "הורסות מסיבות", כבדות ואומללות, מה שאומר שהן יקבלו פחות זמן מסך, מה שמבטיח שהצופים (לא) יצביעו בסמסים, ומהר מאוד – ככל הנראה מהר מכדי ללמוד על טיבן האמיתי – הן ימצאו את עצמן בחוץ.

 

 

זאת, כמובן, אלא אם הן יודעות לבשל. אם הן יודעות לבשל – זה כבר סיפור אחר. היכולת לבשל ולהפוך ל"אמא של הבית" היא זו שהביאה את פותנה ג'אבר עד למקום רביעי בגמר והיא זו שהשאירה את פרידה הכט עד רגע לפני הגמר.   

 

למעשה, התוכנית היחידה שבה מתמודדות שחגגו כבר 35 יכולות להגיע לפסגה ולהיחשב למתמודדות לגיטימיות היא מאסטר שף. הו, שם הן יכולות להעמיד סירים, לפלרטט עם חיים כהן ואייל שני ולספר איך הן מאכילות את כל בני הבית ובסופו של דבר לצאת מלכות. כי כנראה שלמרות השמועות, גם בתוכניות ריאליטי בכל זאת יש עוד איזושהי מציאות – נשים מבוגרות הן אחלה, כל עוד הן מאמות.