שננו את השם: רומי אברג'יל.

שננו אותו כי גברת אברג'יל הצעירה, עוד לא בת 16, הולכת להיות הדבר החם הבא בישראל ולגמרי בצדק.

אברג'יל פרצה לחיינו לפני קצת יותר משנה בכתבה ששודרה ב'צינור לילה', שם חשפה את חייה כנערה הטרנסית שיצרה תקדים והתחילה לקבל הורמונים כבר בגיל 13, על אף שהחוק הישראלי מתיר לקבל הורמונים מגיל 16.

בגילוי לב, כנות מפתיעה ובעיקר יכולות ביטוי מרשימות, מספרת הנערה הזו שנולדה וגדלה באשדוד על חיים בתוך ה"גוף הלא נכון", הפחדים, ההצקות של הילדים בבית ספר, ההתבגרות המינית, ההחלטה ליטול הורמונים וההתמודדות היומיומית עם התגובות, השאלות והעניין שהיא מייצרת סביבה.

"כל החיים בעצם הכריחו אותי ללבוש בגדים של בנים וזאת לא הייתה הזהות האמיתית שלי. אני לא הרגשתי בנוח. הרגשתי כאילו אני מתחפשת למשהו. זו לא אני האמיתית. בעצם מכיתה א' מקניטים אותי, מקללים אותי, מרביצים לי, עושים לי דברים, היו קוראים לי "הומו", קוקסינל". בהתחלה ספגתי את זה לבד. לא היה לי ביטחון לספר. ניסיתי להדחיק את זה, לשכוח מזה"

מי שתוהה מאין הגיע הפלא הזה שנקרא רומי אברג'יל צריך פשוט להישיר מבט לאמא שלה- אילנית. מדובר באם חד הורית שרומי היא בתה היחידה. האשה הזו שגידלה, חינכה וטיפחה לגמרי לבדה עשתה עבודה מדהימה ומעוררת השראה. מול המצלמה היא מספרת על הילדות של רומי כבן, ההבנה שהיא מגדלת ילדה טרנסית, ההכחשה, הניסיון "ליישר" את הבת שלה באמצעות לימודים בבית ספר דתי שאולי יגרמו לה להתנהג כילד, ההכאה על חטא, הקשיים, ההתמודדות וההחלטה להתייצב ליד הילדה שלה בכל מחיר וללכת איתה יד ביד.

רומי אברג'יל ואמה אילנית

השתיים האלה לא מייפות את המציאות ולא עושות לה הנחות: לא קל להיות נערה טרנסית בישראל. אלה לא חיים פשוטים אבל הם כן אפשריים והם אפילו יכולים להיות יפים, אם הבורות, השנאה והטרנסופוביה של הסביבה יפחתו משמעותית ובעיקר - אם המשפחה שלהם תתמוך בהם ותחבק אותם באהבה.

"אתה רוצה לעשות שינוי מין? אתה קוקסינל? אז מה יש לך בין הרגליים? רגע, אלה ציצים שלך? זה הורמונים? איך לא רואים כלום? איך את מסתירה? איך את שמה טייץ? איך את שמה בגד ים? אז מה יש לך בין הרגליים? אנשים צריכים להבין שאני לא איזה גימיק שהם יכולים לשאל אותי כל דבר. אני בן אדם, יש לי את הרגשות שלי. אתם לא יכולים לראות עוד דברים חוץ מהטרנסית?"

הכתבה הזו זכתה ל-1.2 מיליון צפיות, 23,000 לייקים וקרוב ל-6,000 שיתופים ועוררה סערה ברשתות החברתיות. זו הייתה הפעם הראשונה שעם-ישראל-חי מקבל הצצה לחיים של ילדה ישראלית דוברת עברית שנולדה בגוף של ילד והילדה הזו עושה עבודה מעולה. היא חכמה, ביקורתית, רגישה, מודעת לעצמה ורהוטה לתפארת.

רומי אברג'יל

אחרי הכתבה הזו, אברג'יל התראיינה לכלי תקשורת רבים נוספים ועשתה שירות מעולה לקהילה הטרנסית בישראל. מספר חודשים אחר כך התמודדה בתחרות מלכות היופי של הדרום וקטפה את כתר "תגלית השנה". רעי הלב מיהרו לטקבק תגובות נוסח "היא נראית טוב ביחס לטרנסית" על אף שאברג'יל נראית ממש טוב בלי שום קשר להיותה טרנסית. היא ילדה יפהפייה בצורה מעוררת קנאה.

והנה, כעת, היא קיבלה תפקיד קבוע בתכנית בערוץ הילדים. לצד ערימות הטרנסופובים שחרדים מהאפשרות שהילדים שלהם "ייאלצו לצפות בטומאה הזו", יש גם ציניקנים רבים שממש מתקשים לפרגן לאברג'יל.

רומי אברג'יל

מה הטיעון המרכזי שלהם? כמובן, שהיא גימיק. היא שם כי היא נערה טרנסית וטרנסית בתכנית ילדים עוד לא הייתה לנו. היה לנו טרנסית באירוויזיון, הכניסו טרנסים לאח הגדול, היה טרנס ב'כוכב הבא' והייתה איזו טרנסית בתחרות יופי אבל בערוץ הילדים? עוד לא היה. ואין כמו לשים בפרונט את כל המוזרים. זה הרי תמיד מייצר רעש ועושה רייטינג.

מה הם מפספסים?

את העובדה שאברג'יל היא הרבה מעבר לטרנסית. היא אחת הנערות החכמות, האינטליגנטיות והוורבליות ביותר שיצא לי להקשיב להן. היכולת שלה לדברר את הרגשות שלה, להבהיר את המחשבות, הרצונות, השאיפות והקשיים שלה היא הרבה מעבר לנערה הממוצעת. בואו נודה באמת - יש אנשים בני 30 ו-40 שלא מתבטאים כמוה. יש כל כך הרבה אנשים שמקבלים זמן מסך ולא ראויים לו בשום צורה. אין להם שום דבר משמעותי להגיד, אין להם מסר, הם מברברים את עצמם לדעת, פעמים רבות בעילגות מאוסה, בלי לומר דבר. בתוך הסחי הזה אברג'יל היא יהלום. היא בדיוק מה שהילדים שלכם צריכים. מישהי שלא מפחדת ללכת עם האמת שלה, שיודעת דבר או שניים על בריונות ואיך מתמודדים איתה, שנאבקת, שנלחמת למצוא את מקומה בעולם, שיש לה קול ועמוד שדרה יציב, שיודעת מי היא, שמקדמת ערכים של סובלנות, שוויון, אהבת אדם, קבלת האחר, נאורות, ליברליזם וקידמה. כוכבת עם אמירה וגישה. כאלה אנשים בדיוק העיניים הצעירות של הילדים שלכם צריכות לראות.

היא גימיק? שיהיה. הלוואי שכל הגימיקים בחיינו יהיו בדיוק כאלה.

"הייתי שמחה שיכירו אותי בכל העולם ואולי לנסות להצליח בחו"ל. מאוד חשוב לי לעזור לבני נוער בגילי, לטרנסיות, לספר את סיפור חיי ולהסביר שגם אם לפעמים ההורים לא מקבלים הכל יכול להשתנות. אני אשמח להיות שגרירה של נערות כמוני ולהראות שכולנו בני אדם שחולמים על אהבה ומשפחה"