רוני מרחבי היא לא עוד כוכבת אינסטנט שבאה לצעוק אג'נדות כדי לקדם קריירה. כבר ראינו בעבר אינספור נשים מוכשרות, יותר ופחות, שפתחו פיהן בנושא משקל ודימוי גוף, אך לבסוף נכנעו לתכתיבי התעשייה והצטמקו במהרה (מי אמרה מרינה מקסימיליאן בלומין, נועה תשבי, קרן פלס וכמובן איך אפשר לשכוח את הצווחנית העונתית ליהיא גרינר?). כולן דיברו בשעתן על כך שנוח להן בגופן כמו שהוא, למרות שלא היו 90-60-90, ועוד בטרם הספקנו למצמץ הלכו ורזו.

עוד במדור של גאלה:

מרחבי, שכבר 9 שנים עובדת כשחקנית עסוקה על הבמות ועל המסך, לא יוצאת בהצהרות מיותרות וגם לא מעוניינת שיתעסקו לה במשקל. "אני מנסה לנהל את הקריירה שלי לפי משפט ששמעתי בבית צבי, 'להפוך את הדפקט לאפקט'", סיפרה באחד הראיונות עימה. "יכולתי לעשות דיאטה, אבל החלטתי שאני לא רוצה. לא רוצה שהדבר הזה ינהל אותי".רבים אף טוענים כי קיבלה את התפקיד הראשי במחזמר 'היירספריי' בזכות היותה שמנה, שכן הדמות במקור הינה בעלת עודף משקל, אבל נראה שמרחבי לא מתרגשת מזה.

מרחבי נולדה בהרצליה למשפחה ברוכת כישרון – אחותה ואחיה, ירדן וגלעד, הם שחקני טלוויזיה ותיאטרון כמותה. היא למדה במגמת התיאטרון של תיכון אלון ברמת השרון, וב-2008 סיימה בהצטיינות בבית הספר לאמנויות המשחק בית צבי. מאחורי השחקנית בת ה-33 (בקרוב 34) עומד כבר רזומה מרשים וגדוש, הכולל את הסדרות "תיכון השיר שלנו", "דני הוליווד", "בנות הזהב", "בית הכלבים" ו"מלבי אקספרס", סרטה האחרון והמדובר של רמה בורשטיין "לעבור את הקיר", והצגות כמו "סיפור הפרברים", "שיער", "פשוט לאהוב", "הכבש השישה עשר", "הכוכבים של סבא", "מלבי אקספרס" ועוד.

בימים אלו היא מסמנת ווי על הישג מרשים נוסף, ובפעם הראשונה זוכה לתפקיד ראשי. "היירספריי", הסרט משנות ה-80 שכבר זכה לכמה וכמה גרסאות בימתיות וקולנועיות (אחת הזכורות ביניהן היא הסרט מ-2007 בה מככב ג'ון טרבולטה), עולה ממש בימים אלו בהפקה ישראלית ראשונה – בכיכובה של לא אחרת ממרחבי.

רוני מרחבי בהיירספריי

הישג גדול בשבילה, וגם בשבילנו. רוני מרחבי בהיירספריי, צילום: יח"צ

אז למה ההתרגשות הגדולה? כי סוף סוף, גם בארץ משחקת מישהי גדולה בתפקיד ראשי על במת התיאטרון. מישהי צעירה, אנרגטית ושופעת חיוכים. מישהי שמזכירה לכולנו שכישרון, נחישות והצלחה לא קשורים למשקל, ושאם את טובה במשהו וחושקת בו – את יכולה להשיג אותו.

במקום לראות שומן וגובה ראיתי יפהפיה עם אנרגיות מטורפות וחיוך מדבק

אולי זה הזמן לגילוי נאות: לפני מספר חודשים מרחבי פנתה אליי בפייסבוק וביקשה את עזרתי בסטיילינג לפרימיירה של "היירספריי". כמו תמיד, הזמנתי אותה לפשפש בארוני ומשם המסלול להתאהבות היה מהיר.

גורמים ב"תעשייה" הזהירו אותי שהיא "בעייתית". התכוונו שהיא לא רק שמנה, היא גם נמוכה, החצופה. זה תמיד מצחיק אותי האזהרות האלה, כאילו שאגיד 'אה אוקיי, אם היא פחות מ-1.75 מ' ומעל מידה 38 אין לי מה להלביש אותה, עדיף שתישאר בבית'. ואז נכנסה "הבעייתית" אל ביתי, ובמקום לראות שומן נמוך כמו שהזהירו אותי, ראיתי בחורה יפהפייה עם אנרגיות מטורפות וחיוך מדבק, שלא מתנצלת על מי שהיא. ברור שמיד התאהבתי.

אני מתה על נשים כאלה, שחיות ונהנות בלי להתנצל. כל ילדותי לא העזתי לחלום בכלל שזה אפשרי. לגלות שיש שחקנית כזו, מישהי באמת כנה ואמיתית שלא רואה אג'נדה, אלא בוחרת לחיות בדרכה - זה משמח אותי בטירוף. כי אני יודעת שהילדות של היום כן יעיזו לחלום בזכותה, וכן ירגישו שגם עבורן השמיים הם לא הגבול, ושהמשקל שלהן לא מגדיר אותן.

מאז שנפגשנו מרחבי נרתמה לשני פרוייקטים שלי: הראשון היה תערוכת דימוי הגוף "REAL AS I AM" שיצרתי עם הצלמת פזית עוז, והשני הוא ה-PLUS SIZE FASHION WEEK  בו היא פתחה את תצוגת האופנה הרישמית של שבוע האופנה הגדול בעולם למידות גדולות. יורשה לי לגלות שדווקא בפרויקט הצילום, שבו ידועניות רבות נדרשו להתפשט ולהצטלם ללא פוטושופ, הסירובים העיקריים הגיעו מידועניות רזות שכביכול עומדות בתקן החברתי, ואילו רוני כלל לא היססה – ברגע שהצעתי לה הודיעה לי שהיא בפנים. גם בשבוע האופנה היא טרפה את המסלול והשאירה אבק לכל לדוגמניות אחרות שמתנשאות לגובה 1.75 מ'. מה זה אומר עליה? זה אומר שפיה וליבה שווים, ושהיא בהחלט לא מאפשרת למשקל או לאף אחד אחר להגדיר אותה, לקבוע לה או להכתיב לה את חייה.

רוני מרחבי

רוני מרחבי לפרויקט "Real as I Am". צילום: פזית עוז

רוני מרחבי הופכת בנחישות ובחן את מה שנתפס בעייני החברה כדפקט – הגובה והמשקל שלה, לאפקט. וכך, היא סוללת לעצמה קריירה משגשגת ומרשימה במיוחד. היא לא יושבת ומקטרת על מר גורלה או על האפלייה שקיימת בקבלת תפקידים בגלל שהיא לא סקיני, היא קמה ויוצרת מציאות ומזכירה לכל ילדה, נערה ואישה שהאחריות למסלול חיינו הינה בידינו.

וזה, בניגוד לידועניות אחרות, משב רוח מרענן ומרגש. לא עוד מישהי שהשיגה תפקיד חשוב ורצה לעשות חוקנים, דיאטות כוסמין או שאר עניינים, וגם לא מישהי שרצה להניף דגלים כדי לקבל עוד קצת לייקים. יש פה אישה מדהימה שניצבת בגאון מאחוריה הצלחותייה, מבלי להתנצל או להתבייש, ומזכירה לכולנו שכולנו שונות האחת מהשנייה, ואין לזה שום קשר לאם נצליח או לא, נגשים או ניכשל.

במשך שעתיים וחצי מרחבי מחזיקה על גבה את 'היירספריי' באנרגיות מטריפות ועם מסר חשוב. אין ספק שאם הייתה רזה כבר הייתה מקבלת שער מפונפן במגזין גדול. אבל אפשר להישאר רגועות כי גם זה יגיע ובסוף היא תקבל גם את השער שמגיע לה – ולא כי היא רזתה, פשוט כי היא הזכירה לנו שהמשקל שנותנים בחברה שלנו למשקל, הוא חסר פרופורציה. רוני מרחבי היא השחקנית שהצליחה לגרום לבימאים ולאנשי התעשייה להבין שגודל הכישרון שלה הוא הרלוונטי. במקום בו רבות אחרות ניסו ונכשלו לפניה, היא לגמרי עומדת בחוד החנית של דור חדש שיצליח להוביל פה שינוי.

רוני מרחבי

רוני מרחבי בתצוגת האופנה שפתחה את שבוע האופנה למידות גדולות. צילום: נעמי ים סוף