קשה היה לפספס את בלייק לייבלי ב-10 השנים האחרונות. אחרי כמה וכמה שוברי קופות ושטיחים אדומים אולי כבר שכחתם איפה ראיתם אותה לראשונה, ואמנם היא הפציעה על המסכים עוד לפני כן, אבל אין ספק שלייבלי חייבת את הפריצה הגדולה שלה לסדרה "אחת שיודעת" (או "Gossip Girl") שעלתה לפני עשור. בסדרת הנעורים היא שיחקה את דמותה סרינה ון-דר וודסון - צעירה חסרת אחריות ומפונקת, שמסתמכת קצת (הרבה) יותר מידי על המראה החיצוני והמעמד המשפחתי שלה. אולם במציאות, נראה שלייבלי שונה ב-180 מעלות מהטייטל הזה.

עוד באון לייף: 

בראיון חושפני ואינטימי שנתנה למגזין גלאמור בסוף חודש יולי, לייבלי דיברה בפתיחות רבה על נושאים רבים, ביניהם סקסיזם בהוליווד, ועל הדרך שבה היא ובעלה, השחקן רייאן ריינולדס, בחרו לגדל את הילדות שלהן. השחקנית, שחוגגת ממש השבוע 30 קיצים להולדתה (ב-25.8), התחתנה בשנת 2012 עם ריינולדס (שגם כיכב לצידה בסרט "גרין לנטרן"). מאז נולדו להם שתי בנות - ג'יימס, בת השנתיים, ואינז, שנולדה בספטמבר שעבר.

בלייק לייבלי, רייאן ריינלדס ובנותיהם

גידול בנות ולא בצער. משפחת לייבלי-ריינולדס, צילום: Shutterstock

לייבלי דיברה בראיון כיצד השפה הפכה להיות מרכיב מאוד חשוב עבורה כאישה וכאימא. כך למשל סיפרה שהן נהגו לכנות את הבנות שלהן "שתלטניות" ("Bossy"), אך לאחרונה החליטו לנסות ולהימנע מלהשתמש במילה הזו. "לעולם לא תהיה קונוטציה שלילית להתנהגות שתלטנית ובוסית עבור גבר, אז להוסיף קונוטציה שלילית לנשים שמתנהגות בצורה הזו? זה מזלזל, וזה לא מעודד אותן להיות הבוס", הסבירה.

הנושא של השפה והמילים בהן משתמשים כדי לתאר נשים בא לידי ביטוי גם בפן המקצועי של חייה. "קראתי תסריט", סיפרה למגזין ותיארה את פירוט הדמות שקראה, "האישה הזו, שהיא קשוחה מאוד, עשתה משהו כדי לקחת את השליטה על החיים שלה. וכך היא יושבת, אוחזת בהגה עם 'מבט של העצמה על פניה'. וחשבתי לעצמי, הממ, הם לא מצביעים על זה אצל גברים: 'תראו כמה הוא נראה מועצם'. זה פשוט מולד".

וזוהי לא הפעם הראשונה שלייבלי מנכיחה את הבעיה הזו בהוליווד. בחודש אפריל האחרון, לייבלי הכתה גלים כאשר הצביעה על הסטנדרט הכפול של הוליווד בנוגע לנשים וגברים במהלך אירוע העצמת הנשים של עמותת וריאטי. במסגרת האירוע, מראיין ביקש לשאול אותה לגבי הלבוש שלה וכיצד היא מרגישה שהוא מעצים אותה. כתגובה מיהרה לייבלי לשאול את המראיין אם הוא באמת חושב שהבגד הוא מה שמעצים אותה, והאם היה שואל גבר את השאלה הזו.

בלייק לייבלי

"היית שואל גבר את השאלה הזו?". צילום: Shutterstock

בציטוט מקטע קומי של שרה סילברמן, לייבלי חשפה במהלך הראיון את ההשראה שלה לאופן שבו היא בוחרת לגדל את הילדות שלה. כשנשאלה מהו המסר שהייתה רוצה להעביר להן, התייחסה השחקנית לקטע במסגרתו סילברמן אומרת ש'צריך להפסיק להגיד לילדות קטנות שהן יכולות לעשות הכל, כי הן כבר יודעות את זה'. "כשאנחנו נולדים אנחנו מרגישים מושלמים, עד שמישהו אומר לנו שאנחנו לא. אז אין שום דבר שאני יכולה ללמד את הבת שלי", היא מספרת. "הדבר היחידי שאני יכולה לעשות זה להגן על הדרך שבה היא מרגישה כרגע".

בהמשך חשפה השחקנית שהבדיחות הרבות שבעלה מעלה לטוויטר הנוגעות לבנותיו, אף פעם לא באמת מתייחסות למציאות חיי המשפחה שלהם. "הכל הוא תרחיש מומצא לגמרי. הוא לפעמים משתף אותי בהם רק כדי לגרום לי לצחוק", מספרת לייבלי. "אבל אני כל כך מאוהבת בו כשהוא כותב את הדברים האלה. כלומר אני מאוהבת בו רוב הזמן, אבל במיוחד בהקשר הזה".

במסגרת הראיון התוודתה לייבלי שהיא מודעת לכך שהיא לא האימא הטובה ביותר בעולם,אבל היא עושה את המיטב שביכולתה כדי לעזור לבנות שלה להרגיש מועצמות.

עם זאת, נראה כי לייבלי בהחלט מציבה רף גבוה עבור אימהות ברחבי העולם. כך למשל, רק בסוף חודש יוני האחרון העלתה לייבלי תמונה לפרופיל האינסטגרם שלה וקראה לכל האבות והאימהות באשר הם לקחת קורס עזרה ראשונה והחייאה בסיסית כדי שיוכלו לעזור לילדים שלהם במקרה מצוקה. "אני לא יכולה להמליץ על זה מספיק, לקחתי קורס עזרה ראשונה בדגש על תינוקות ופעוטות", כתבה לייבלי. "לכל מי שעדיין לא עשה את זה, אתם תאהבו את זה. זה כל-כך מועיל על ידי מתן הידע, הכלים וקצת שקט נפשי".

שיעורים בעזרה ראשונה לפעוטות

שיעורים בעזרה ראשונה לפעוטות. צילום מתוך האינסטגרם של לייבלי

בספטמבר הקרוב עתיד לצאת סרט חדש בהשתתפותה של לייבלי הנקרא "All I See Is You", ועוסק באישה עיוורת שרואה את חיי הנישואים שלה בצורה אחרת לחלוטין ברגע ששבה אליה ראייתה. במקביל, לייבלי עובדת כמפיקה ראשית על עיבוד לספר "סודו של הבעל" של ליאן מוריארטיהסופרת שאחראית גם לספר ולסדרה "שקרים קטנים גדולים". לייבלי אמנם גם תככב בסרט, אך העובדה שתשמש כמפיקה הראשית תיתן לה לא רק שליטה על נראות הסרט ונתח גדול יותר בהכנסות, אלא גם תאפשר לה לסדר את לוח הזמנים של הפקת הסרט סביב משפחתה, במקום ההפך.

כשנשאלה לגבי הדמויות שהיא מעדיפה לשחק, ענתה לייבלי תשובה מעניינת, שהראתה שהספיקה להתבגר ולחוות לא מעט בשנים האחרונות. "אני חושבת שעל המסך, בעיקר בסרטי המיינסטרים, נשים מסובכות הן שחור ולבן. או שהן רעות או שהן גיבורות. וזה פשוט לא מה שקורה בחיים האמיתיים", שיתפה לייבלי. "בכולנו יש אור, ובכולנו יש חושך, וגם יש לנו גוונים רבים בין לבין".

עם הגישה הזו, ההבנה הרחבה וההכלה הרבה, אפשר להניח שהאמא הצעירה והשחקנית הפורחת עוד הולכת להפתיע אותנו וללמד את כולנו כמה שיעורים בהורות, בשיוויון ובאנושיות.