השחקנית אליזבת מוס נחשבת לאחד השמות הלוהטים כרגע בהוליווד, אחרי שכיכבה בשתי הסדרות הכי מדוברות של השנים האחרונות – "מד מן" ו"סיפורה של שפחה". אבל למרות שכמעט אי אפשר לברוח ממנה על המסך הקטן, נראה שהיא עדיין מצליחה לשמור על פרופיל נמוך, בטח יחסית למעמדה. כנראה שהבחירה לא לשתף את העולם בחייה הפרטיים, בניגוד לכוכבים אחרים במעמד שלה, קשורה לעובדה שהיא מחוברת היטב לכנסייה הסיינטולוגית.

 

עוד באון לייף: 

 

כידוע, לסיינטולוגיה יש לא מעט תומכים בקרב הכוכבים, כשהמפורסמים שבהם אלו טום קרוז וג'ון טרבולטה. אבל לא פחות מהם יש לכנסיה מה שהיא מכנה "מדכאים" – אנשים שיוצאים נגדה וטוענים שהיא למעשה כת לכל דבר, שמשעבדת את התומכים בה, לוקחת את כספיהם, מכריחה אותם לעבוד עבור המנהיגים ומנתקת אותם מקרוביהם.

 

לפני כשנתיים יצא הסרט "הסיינטולוגיה וכלא האמונה", שהביא עדויות נוראיות של אנשים שיצאו מהסיינטולוגיה בשן ועין, וסיפרו על משטר האימה שמשאיר את חברי הסיינטולוגיה קשורים אליה באל כורחם. הסרט נחשב לדוקומנטרי הנצפה ביותר של רשת HBO  ולא בכדי – אנשים הפכו להיות אובססיביים לכל פיסה מידע על מה שקורה בדת/כת הסודית הזו, במיוחד אחרי השמועות על כך שקייטי הולמס נאלצה להימלט מבעלה לשעבר ושזו גם הסיבה לגירושים של קרוז מניקול קידמן.

 

למרות כל אלו, מוס נשארה קצת בצד בכל בנוגע לאמונתה. היא לא מרבה לדבר עליה, ואנשים נוטים לשכוח ממנה. אולי כי אנחנו מעדיפים להדחיק את הקשר שבין אחת השחקניות האיכותיות, אינטליגנטיות ומוכשרות שנראו לאחרונה, לבין דת הזויה ומפחידה. רק ב-2010 צצו שמועות שגם הגירושים שלה היו תוצאה של הקשר שלה עם הסיינטולוגיה, ואפילו היו דיבורים על כך שהיא על הכוונת של טום קרוז כאשתו הבאה. אבל זו היתה אפיזודה חולפת, ובשאר הזמן מתקיימת התעלמות הדדית מהנושא – הן מצד התקשורת והן מצד מוס עצמה.

 

אבל לא כולם מתעלמים מהקשר בין מוס לסיינטולוגיה. השבוע בחר גולש לאתגר את מוס ולשאול אותה באינסטגרם שלה האם היא לא רואה קשר בין הדת הנוצרית הנוקשה השולטת ב"סיפורה של שפחה" לבין המתרחש בתוך הסיינטולוגיה.

 

 

"מאוד אוהב את האדפטציה שעשיתם", כתב המגיב על תמונה שבה הכריזה מוס על העונה השנייה של הסדרה, "אבל יש לי שאלה: האם זה גרם לך לחשוב פעמיים על הסיינטולוגיה?הרי גם גלעד (הרפובליקה בה מתרחשת העלילה של הסדרה – ת.נ) וגם הסיינטולוגיה מאמינים שכל מקורות המיידע החיצוניים (כלומר, החדשות) טועים או רשעים...".  

 

מוס לא נבהלה מהשאלה וענתה באלגנטיות: "זה לא באמת נכון לגבי סיינטולוגיה. חופש הדת, סובלנות, הבנת האמת ושוויון זכויות לכל גזע, דת ואמונה חשובים לי מאוד, אולי הדברים שהכי חשובים לי, ולכן גלעד ו'סיפורה של שפחה' הכו נגעו בי ברמה אישית מאוד. תודה על השאלה המעניינת!".

 

כמובן שמוס לא אמרה יותר מדי, ולא מן הנמנע – לפחות על פי הסיפורים אודות הנעשה בסיינטולוגיה - שהיה גם מי שהכתיב למוס את התשובה החמקמקה והמתייפייפת. אבל לפחות סוף סוף היה מי שהעז לאתגר אותה ולשאול את השאלה שעד עכשיו התקשורת נמנעה ממנה בצורה כל כך בוטה, בתקווה שאולי בהמשך יבואו עוד כמה אמיצים שיפחרו קצת יותר לעומק.