כמו בהרבה משפחות ברחבי העולם, בהן הילדים הולכים בעקבות הוריהם ובוחרים לעסוק באותו מקצוע, כך גם בהוליווד, שושלות אינן דבר חדש. יעיד על כך מפיק "שושלת" בכבודו ובעצמו, אהרון ספלינג ז"ל, שרק בזכות שם המשפחה המפורסם, קיבלה בתו ה-ממש לא שחקנית ובטח שלא יפה- טורי, את תפקיד חייה ב"בוורלי הילס 90210", לעד דונה מרטין Graduates. 

 

טורי ספלינג ואהרון ספלינג ז"ל 

עוד ב-Onlife: 

 

אז מיהן "הבנות של" ותיקי הוליווד? מי היו הוריהן, ומי הצליחה להתרומם מעל ללשון המצקצקת "נפוטיזם" והשאירה חותם גדול יותר מאמא ואבא על עולם הקולנוע והטלוויזיה? ערכנו טורניר קצר שיבדוק מי שווה יותר, דור ההורים או דור ההמשך:

ג'ון וויט ואנג'לינה ג'ולי

אחד השמות המוכרים ביותר בעולם כיום הוא אנג'לינה ג'וליג'ולי, שהתפרסמה בתחילת דרכה כשחקנית רצינית ואף זכתה בשלושה פרסי גלובוס הזהב ובאוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר ("נערה בהפרעה"), מוכרת כיום יותר בזכות היותה "האישה היפה ביותר בעולם", כמו גם בזכות הפיאסקו שהוא חייה האישיים – החל מנישואיה לבראד פיט שהחלו בבגידה ב"America's sweetheart" ג'ניפר אניסטון, מסעותיה ברחבי העולם, הדיבורים על האנורקסיה ממנה היא סובלת, ושבט הילדים שהיא ופיט מגדלים.

 

ג'ולי היא בתו של השחקן זוכה האוסקר ג'ון וויט ("השיבה הביתה"). לאורך השנים עברו ביניהם חתולים שחורים, תקופות של ברוגז והתעלמות, אך כאשר אנג'לינה נכנסה לעולם המשחק, היא אימצה את שיטת המשחק של אבא – התבוננות באנשים כדי להידמות להם. המאמץ הזה בהחלט השתלם עם זכייתה בפרסים הנחשקים. השניים גם שיתפו פעולה בסרט "טומב ריידר", שובר הקופות הראשון של ג'ולי, ואף שיחקו אב ובתו.

 

גם וויט וגם ג'ולי פעילים פוליטית – וויט הוא אוהד ישראל ואף ביקר פה וגינה את מדיניות אובמה והאשים אותו בהפקרת בטחונה של ישראל, ואילו ג'ולי מתמקדת באזורים אחרים בעולם ומהווה מזה כמה שנים שגרירה של רצון טוב של האו"ם ואף הייתה לאדם הראשון שזכה בפרס "אזרח העולם של האו"ם".

 

חוץ מזה ג'ולי ובראד פיט גם ידועים בתרומות הנדיבות שלהם ולא פעם מנצלים את מעמדם ההוליוודי לצדקה. רגע נדיב במיוחד נחשף כאשר תרמו את הכסף שקיבלו ממגזין people על צילומי התאומים שלהם: סכום של 14 מיליון דולר. 

 

אנג'לינה ג'ולי ואביה ג'ון וויט

תוצאה:

0-1 לדור ההמשך

גולדי הון וקייט הדסון

השחקנית קייט הדסון היא בתה של גולדי הון מנישואיה למוסיקאי ביל הדסון. למרות שיש לה אב ביולוגי, הדסון תמיד החשיבה את קורט ראסל, בן הזוג של אמה, כאביה לכל דבר. היא אף קראה לבנה הראשון ריידר ראסל רובינסון, כהומאז' למי שגידל אותה כל השנים.

 

הדסון מזכירה מאוד את אמה: בשיער הבלונדיני, בחיוך חושף שיניים, בצחוק המתגלגל ויותר מכל - בחזה השטוח, שלמרות הלחץ ההוליוודי – שתיהן בחרו להשאיר אותו בגודלו הטבעי.  

 

הון והדסון התחילו בהוליווד עם תו תקן גבוה, ובהמשך התברגו כשחקניות של קומדיות קלילות ותו לא. הון קיבלה את פרס האוסקר וגלובוס הזהב על השתתפותה בסרט הראשון בו השתתפה - "פרח הקקטוס שלי" משנת 69', ובהמשך היתה מועמדת עוד 7 פעמים לפרסי גלובוס הזהב והאוסקר ולא זכתה. בהמשך הקריירה שלה היא כיכבה בקומדיות ידועות כמו "טוראית בנג'מין", "חברים טובים", "אישה בהפתעה", "המוות נאה לה" ו"מועדון האקסיות".

 

הדסון התחילה את הקריירה עם פרס גלובוס הזהב לתפקידה בסרט "כמעט מפורסמים" משנת 2000 ומשם היא ממשיכה בקומדיות קלילות מהסוג שהפכו את אמא שלה לכוכבת – "איך להיפטר מבחור ב-10 ימים", "אני אתה והוא", "המירוץ לזהב", "מלחמת הכלות" ועוד.

 

נקודה לזכותה של הון מגיעה בדמות בן זוגה, קורט ראסל, איתו היא מדגמנת זוגיות יציבה במשך יותר מ-20 שנה, בעוד הדסון מאורסת כיום למת'יו בלאמי (סולן להקת מיוז), איתו גם עשתה עוד ילד לאחר שהתגרשה מבעלה הראשון ואבי ילדה הבכור. 

 

קייט הדסון ואמה גולדי הון

תוצאה:

1-0  לאמא

ג'יין מנספילד ומרישקה הריגטיי

מרישקה הרגיטיי – או בלשית אוליביה בנסון בשבילכם ("חוק וסדר: מדור מיוחד"), היא בתם של השחקנית ג'יין מנספילד ומיקי הרגיטיי. מנספילד התפרסמה בשנות ה-50 כאחת מסמלי הסקס של הוליווד בהיותה בלונדינית שופעת. 

 

הדמיון המדהים בין מנספילד ובין מרילין מונרו היה לה לרועץ ובגלל ששתיהן ישבו על אותה משבצת טייפקאסט (כשמונרו לוקחת ובגדול), היא לא באמת הצליחה לנסוק בהוליווד. היא הצליחה לקטוף פרס גלובוס הזהב לפריצת השנה לשחקנית לשנת 57', אך הקריירה שלה נקטעה כשנהרגה בתאונת דרכים בשנת 67' והיא בת 34 בלבד. שלושת ילדיה היו איתה באוטו בעת התאונה, כולל מרישקה, שהייתה בת 3 בלבד באותה עת, ויצאו עם פציעות קלות בלבד.

 

הרגיטיי התפרסמה בזכות הסדרה "חוק וסדר: מדור מיוחד", שעונתה ה-13 עלתה בארה"ב בספטמבר השנה, ובארץ היא משודרת בהצלחה בשלל ערוצים (הוט, יס והערוץ הראשון). השם המיוחד של הרגיטיי גם זכה להתייחסות מיוחדת בסרטו של מייק מאיירס "גורו האהבה", בו 'מרישקה הרגיטיי' הוא ברכה בהינדו.

 

בדיוק כמו שהרגיטיי הלכה בצעדי אמה, כך גם דמותה בסדרה, הבלשית בנסון מושפעת בעקבות האונס שעברה אימה בסדרה, ובגללו הצטרפה למשטרה והפכה לבלשית.  

 

ג'יין מנספילד ומרישקה הרגיטיי

התוצאה:

1-0 לדור ההמשך.

קייט קפשאו וג'סיקה קפשאו

שחקנית טיפה פחות מפורסמת מקודמותיה היא ג'סיקה קפשאו, שמגלמת בימים אלו את ד"ר אריזונה רובינס בדרמה המצליחה  של רשת ABC, "האנטומיה של גריי". קפשאו היא בתה של השחקנית והמפיקה קייט קפשאו, שהישגה הגדול ביותר הוא נישואיה לסטיבן aפילברג.

 

קפשאו הכירה את aפילברג כששיחקה בסרטו "אינדיאנה ג'ונס והמקדש הארור" לצידו של הריסון פורד. בהמשך היא שיחקה בתפקידים קטנים ושוליים, ולא באמת השאירה חותם על הוליווד.

 

הזוג התחתן כשג'סיקה היתה בת 15 ושפילברג אימץ אותה כבתו. זה היה מהלך מאד משתלם עבור קפשאו הצעירה, שזכתה לשחק בסרט של אבא "דו"ח מיוחד" לצד טום קרוז, מה שבוודאי פתח לה דלת או שתיים בהוליווד. אגב, ג'סיקה היא אחת מתוך 7 ילדים של הזוג – חוץ ממנה הם אוחזים בארבעה ילדים ביולוגיים ועוד שניים מאומצים.

 

לכאורה ג'סיקה היא המנצחת בדו קרב, אבל אין ספק, שאמה עוקפת אותה בסיבוב עם שיחוק חייה, ונישואין לאיש המשפיע ביותר בהוליווד.

 

ג'סיקה קפשאו וההורים קייט קפשאו וסטיבן ספילברג

התוצאה:

 1-0 לדור אמהות.

סוזן סרנדון ואווה אמורי

אווה אמורי בת ה- 26 היא בתה של סוזן סרנדון מנישואיה לבמאי האיטלקי פרנקו אמורי. לזכותה יאמר כי היא עוד בתחילת דרכה וכמעט שאינה מוכרת לצופים הלא מנוסים. היא התחילה בתפקידי משנה קטנים, כשהמפורסם בהם הוא התפקיד שעשתה בסדרה "חברים", בו שיחקה לצד אמה וגילמה את בתה (כולל הסטירה המפורסמת שסרנדון הפליקה לה).

 

היא כיכבה שוב לצד אמה בסרט "לא דופקות חשבון" משנת 2002 והופיעה בעשרות תפקידי אורח בסדרות כמו "קליפורניקיישן", "מרסי", "האוס", "איך פגשתי את אמא" ועוד. כרגע, אמא סוזן סרנדון, שהייתה מועמדת לאוסקר 4 פעמים לפני שלקחה אותו בפעם החמישית עם "איש מת מהלך" ואושיה הוליוודית בפני עצמה לוקחת ובגדול, אבל נראה שיש לילדה עתיד.

 

אווה אמורי וסוזן סרנדון

 

התוצאה:

 1-0 לדור אמהות.

פרנסיס פורד קופולה וסופיה קופולה

סופיה קופולה היא בתו של הבמאי האגדי פרנסיס פורד קופולה, הידוע ביצירות המופת שלו משנות ה-70, ביניהן "הסנדק", "הסנדק 2" ו"אפוקליפסה עכשיו". בתו, שהלכה בעקבותיו, כתבה וביימה 4 סרטים עד היום, ואף זכתה באוסקר על כתיבת התסריט של סרטה, "אבודים בטוקיו", אותו גם ביימה. סרטה הרביעי, "אי שם", שיצא בשנה שעברה, זיכה אותה בפרס אריה הזהב - הפרס המשמעותי ביותר בפסטיבל הסרטים של ונציה, וקופולה היתה לאמריקאית הראשונה שזוכה בפרס.

 

מצד שני, אביה זכה במשך חייו בשישה אוסקרים, 5 גלובוס הזהב ושני דקל הזהב, ובעל מועמדויות מפה ועד להודעה חדשה. על הנייר ונכון להיום, יש לו הרבה יותר הישגים להתגאות בהם.

 

מנגד, קופולה הצעירה היא רק בתחילת דרכה, ובוררת את יצירותיה בקפדנות רבה, ובדיוק כמו שאביה הפך לבמאי בעל סגנון המזוהה איתו, כך גם היא בונה לעצמה בהתמדה שם של יוצרת מוערכת. בכלל, להיות הבת של קופולה, היא חרב פיפיות אכזרית במיוחד: בכל מקום הדלתות נפתחו בפנייה והזדמנויות לה לרוב, מנגד, הנעליים של אביה, היו יכולות להיות באותה מידה סירות קטנות, אליהן לא תוכל להיכנס לעולם.

 

לזכותה של קופולה ייאמר שהיא התייצבה מול האתגר בראש מורם וחזה זקוף, ונושאת את שם המשפחה של אביה. לשם השוואה, בן דודה השחקן ניקולס קייג', לא היה מספיק אמיץ והעדיף לשנות את שם משפחתו כדי לא להיות בצילו של דוד הגדול.

 

פרנסיס פורד קופולה וסופיה קופולה

התוצאה:

1-0 לדור המייסדים, למרות שיש לנו צפי שהיא תנצח בסיכום הכולל.

ג'ון יוסטון ואנג'ליקה יוסטון

אנג'ליקה יוסטון, שביולי האחרון חגגה 60, היא דור שלישי במשפחה שנחשבת לאצולת הוליווד – היא בתו של הבמאי ג'ון יוסטון ונכדה של השחקן וולטר יוסטון, והיא גם השלישית במשפחה שזכתה באוסקר (על תפקידה בסרטו של אביה "הכבוד של פריצי").

 

היא התחילה כדוגמנית, אבל משתלם להיות הבת של אבא, והיא החלה לשחק בסרטיו בתפקידים קטנים בסוף שנות השישים. הפריצה הגדולה שלה היתה בסרט "הדוור מצלצל פעמיים" משנת 79', לצד ג'ק ניקולסון, שהיה גם בן זוגה באותה תקופה. בשנת 85' שיחקה בסרטו של אביה, עליו כאמור  זכתה באוסקר.

 

בהמשך הדרך היא נחשפה לדור חדש של מעריצים עם התפקיד שגילמה בסרט "המכשפות" ועם סרטי "משפחת אדמס". יוסטון גם ניסתה את מזלה כבמאית  וביימה 3 סרטים, שאף אחד מהם לא זכה לכותרות.מנגד, ג'ון יוסטון, אביה, היה אחד מהבמאים החשובים ביותר של דור הזהב בהוליווד, כשבאמתחתו 37 סרטים שביים, ולרובם אף כתב את התסריט. רוב סרטיו נחשבים כיום לקלאסיקות, ביניהם: "הנץ ממלטה", "האוצר מסיירה מדרה", "קי לארגו", "מלכה אפריקאית" ועוד.  

 

(אגב, בפינת הקשר הישראלי, אחיה של יוסטון, דני יוסטון, הוא השחקן הראשי בסרט הישראלי על חייו של רלף קליין – "פלייאוף" שמציג עכשיו בבתי הקולנוע). אנג'ליקה אמנם עמדה במבחן "הבת של" בכבוד, אך אין ספק שהיא לא הגיעה לקרסוליו של אביה.

 

ג'ון יוסטון ואנג'ליקה יוסטון

התוצאה:

1-0 לטובת דור ההורים. 

 

זה היה קרב צמוד, אבל כרגע נראה שדור המקור של הוליווד עולה על דור ההמשך. אולי זה אומר שכדאי להקשיב לפעמים לאבא ואמא, כי הם באמת יודעים יותר טוב.