לא רבים יודעים זאת, אבל שני כהן מחזיקה בכוח-על יעיל במיוחד: מלבד היותה אחת מהטאלנטיות האהובות בישראל, כזו שנמצאת במרכזו החמים של הקונצנזוס, כהן זוכרת פרצופים לטווח ארוך במיוחד ולא מסוגלת לשכוח. אם פגשתם אותה פעם באופן אישי, בין אם זה היה בתור לסופר, בגן חובה או באודישן נידח – סביר להניח שהיא תזהה אתכם וגם תגיד לכם מאיפה ומתי. עבור שחקנית קומית שהיא גם חקיינית מצטיינת, הכוח הזה הוא מצבור אין סופי של השראה שכהן לא מתביישת להשתמש בו.

 

עוד ב-Onlife:

 

הסיפור של שני כהן מתחיל לפני 32 שנה. היא נולדה בהוד השרון לבני, עורך דין מוביל בתחום דיני המשפחה ואתי, אשת חינוך. כששני היתה בת שנתיים הצטרפה למשפחה הבת הצעירה גל והשתיים הפכו לחברות בלב ובנפש.

 

קריירת המשחק של כהן החלה להרים את ראשה כבר בתיכון, עם השתתפות אינטנסיבית בטקסי בית הספר, אבל ההצטרפות לצעירי הקאמרי בכיתה י"א סימנה בבירור את נקודת ההתחלה. בספר המחזור שלה רשמו "אם חשבתם שזה בלתי אפשרי להשקיע זמן בחזרות בקאמרי, חזרות לשירה בטקסים, התעמקות בלימודי סוציולוגיה –פסיכולוגיה והמון חברים בו זמנית – מסתבר שטעיתם. שני כהן יכולה!".

 

שני כהן - פריצה איטית ומחושבת

צילום: פיני סילוק

 

אמא'לה, שני כהן מחקה את אורנה בנאי

אחרי שניסתה להתקבל לתיאטרון צה"ל וללהקות צבאיות ונדחתה פנתה השחקנית הצעירה לשירות צבאי כמש"קית ת"ש והתקדמה לתפקיד של מפקדת ת"ש. עם סיום הלימודים נרשמה לסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין (חבריה למחזור היו טלי שרון ורותם זיסמן כהן) ודשדשה בתפקידים מקומיים. לזכותה של כהן יאמר שהיא איננה סטארית ריאליטי שפרצה ברגע ובניגוד לתרבות האינסטנס של ימינו, היא עברה את הדרך הארוכה והמפרכת שהיא מנת חלקן של שחקניות רבות בישראל. עם סיום לימודי המשחק התקבלה לתפקיד מקהלה בהצגה של הבימה "שלמה המלך ושלמי הסנדלר". במקביל הצטלמה לסרט "מה אתה סח" (2005) של איתן צור ("החמישיה הקאמרית") ואבנר ברנהיימר המבוסס על סיפור קצר של גפי אמיר. הסרט לא הצליח להשאיר חותם במיתולוגיה הקולנועית הישראלית, אבל התפקידון הקטן של כהן סימן שהיא נמצאת בדרך הנכונה. היא המשיכה בהבימה להצגות "טקסי" (סיגל אבין) ו"נודניק" (משה נאור) וצברה ניסיון בימתי.

 

נקודת הפריצה של כהן, מהבמה האקסלוסיבית של התיאטרון הלאומי למרכז הפריים טיים התרחשה בעונה השנייה של הסדרה "אמאל'ה" בכיכובה של אורנה בנאי. השתיים, שהפכו חברות טובות, נקלעו כעבור חמש שנים למצב מביך. שני כהן התבקשה לחקות את אורנה בנאי במסגרת "שבוע סוף" ולבסוף אף החליפה אותה בתוכנית הדגל של קשת "ארץ נהדרת".

 

פרסומת לקניון ארנה באדיבות "המקפלות":

 

 

 

להצחיק כדי לברוח מהכאב

ב"אמאל'ה" קיבלה שני כהן אפשרות לפרוש בפני הצופים את היכולות הקומיות שלה ולהתחיל לשכלל אותן לידי שלמות בתפקיד סיוון – שותפה בהצגות ילדים של הגיבורה הראשית, טיפוס חיובי ומלא שמחת חיים, בוגרת צוותי הבידור בבתי המלון האילתיים וחובבת חולצות בטן חושפניות. בקיצור, מצחיקונת. "אבא שלי התפלא איך הפכתי להיות שחקנית כזאת קומית" סיפרה בראיון למעריב ב-2008 "הוא אמר לי לפני כמה ימים 'אני זוכר אותך בבית הספר למשחק. עשית המון תפקידים דרמתיים ותמיד דיברת על דרמות' ופתאום הבנתי הבנתי שהקומיות הייתה הבריחה שלי לעולם שטוב בו יותר. איזה כיף זה להצחיק כשאתה מתעסק בכל כך הרבה בכי".

 

הבכי שכהן מדברת עליו הוא מותה הטראגי של גל, אחותה הקטנה בגיל 19 מסרטן בלוטת הלימפה. "זה היה סרטן קל ביותר, סטייג' וואן" סיפרה למעריב, "95 אחוזי החלמה. אבל כנראה מה שצריך לקרות קורה". גל ממשיכה ללוות אותה גם בדרכה האישית וגם בדרכה המקצועית. אין ראיון שבו היא לא מתייחסת אליה ומציינת את הנוכחות החזקה שלה בחייה, גם אחרי מותה. בארבע השנים האחרונות כהן מתנדבת בעמותת "שמחה לילד" המסייעת לילדים החולים במחלות כרוניות וגנטיות. היא מתנדבת פעילה הדואגת לבקר במחנות הקיץ ובפעילויות וכן משמשת כפרזנטורית של העמותה ומקדמת את קמפיין הפרסום וגיוס התרומות שלה.

 

תשדיר התרמה לעמותת "שמחה לילד":

 

 

אחרי סיום הצילומים לאמאל'ה, חילטרה כהן כמדבבת הבובה 'אביגיל' בגרסא החדשה של רחוב סומסום, כדי להישאר בביזנס. הסבלנות השתלמה. חגיגות 40 השנה לטלויזיה הישראלית העלו מהמחסנים המאובקים של ערוץ 2 את תוכנית הקאלט "רק בישראל" לכמה ספיישלונים עתירי רייטינג. אורנה בנאי, לנצח לימור, הזכירה את החברה המוכשרת במקומות הנכונים וכהן לוהקה לתפקיד סול בר - כתבת השטח החדשה של התוכנית, קלולסית וחובבת פרסום שמנגנת ללימור על העצבים. זה לקח לה זמן, אבל הקהל התלהב והתאהב באנרגיות של השחקנית החדשה ובמיוחד מחילופי המהלומות המילוליות בין שתי הדמויות הנשיות על המסך. כהן סומנה כמישהי שכדאי לשים לב אליה והוקפצה לתפקידים ב"דני הוליווד" "הכל דבש" ו"שולץ".

 

סבבה? סבבה!

ב-2008 החליטה רשת, לנצח האנדרדוג הטלוויזיוני של ערוץ 2, להשיב מלחמה שערה. בראש לוח המטרות הוצבה ארץ נהדרת, אז ועד היום מסחטת הרייטינג היעילה ביותר של קשת ושיחת הברזייה הנצחית של העשור הראשון של המאה ה-21. ברשת קיבצו מזומנים, שכרו אולפן צילומים מפואר והחתימו כוכבים כמו עופר שכטר, רותם אבוהב ואורי גוטליב על חוזים שמנים.

 

בין הכישרונות הצעירים הייתה גם אחת, שני כהן, שידעה להצחיק. כהן היא בחורה שיודעת לנצל הזדמנויות טובות. מקץ כמה תוכניות היא כבר סומנה בתקשורת כדבר החם הבא ובעלי טורים קראו לפנות לה מקום בהיכלי הבידור של רבקה מיכאלי, עדי אשכנזי ואורנה בנאי. החיקויים, המימיקות והצורה המושלמת שבה היא מצליחה ללבוש דמויות אחרות ולהחדיר לשפה העברית מטבעות לשון חדשים ("סבבה? סבבה!") הפכו אותה לאס הכי לוהט בחפיסת הקלפים של רשת. יותר ויותר דקות מסך נזקפו לזכותה והענקים מקשת נאלצו לראות איך הרייטינג קופץ עם כל הופעה שלה על המסך.

 

התרסקות 'שבוע סוף' בד בבד עם העזיבה המתוקשרת של אורנה בנאי את ארץ נהדרת ב-2009, סללו לכהן את דרך האבנים הצהובות לאחת מהמשרות הנדירות והנחשקות ביותר בעולם הבידור הישראלי : חברת פאנל בארץ נהדרת. המעבר לחוזה טאלנט בקשת הביאה את כהן למגרש של הגדולים - משכורת מהגבוהות במדיה, סביבת עבודה תומכת ודרור לכישרון. בסמוך למינוי התפרסם שכהן ביקשה להיפגש עם אורנה בנאי ולקבל את ברכתה למעבר. מדובר על אקט ידידותי הנדיר בתעשיה שבה התחרות על תפקידים וחוזים מגיעה לגבהי נבזות חדשים ומעיד על הקוד האתי של כהן. 

 

שני כהן סופרסטאר

צילום: יח"צ

 

בשלוש השנים שחלפו היא הספיקה להרביץ מאות חיקויים, לטבוע כמה מערכונים משובחים בזיכרון הרשתי הישראלי ("המקפלות") ועדיין לשמור על נגישות גבוהה לקהל הרחב וחיוביות אין קץ. היתרונות הללו הסיטו לעברה גם קמפיין משתלם במיוחד של חברת ביטוח גדולה שריפדה את חשבון הבנק שלה בסכום נאה. זו גם הייתה הנפילה היחידה בקריירה מתוכננת היטב - לשכת סוכני הביטוח בישראל פנתה לבית המשפט בבקשה להוריד את הפרסומת שבה כיכבה כהן בטענה שהיא פוגענית, זדונית ומטעה. בית המשפט דחה את הבקשה.

מאחורי הקלעים של צילומי הפרסומת ל-9 מיליון:

 

 

 

עוף מוזר בביצה המקומית

כהן היא תופעה ייחודית בנוף הבידור הישראלי. היא נחמדה בצורה לא מתיפיפת, מתחזקת חיי משפחה הרחק מצלמי הפפארצ'י (היא התחתנה עם גלעד ורובל ב-2007 והשניים נמצאים כיום בעיצומו של הריון ראשון) וכובשת בלי להתאמץ. כהן אינה עונה על ההגדרה הנוקשה של פאם פאטל והמראה החיצוני שלה אפילו מעט משעמם. עם זאת היא מצליחה לאמץ (באמצעות איפור כמובן) הבעות פנים ומניירות מדויקות של אנשים אחרים ולחקות אותם בחסד. 

 

בניגוד לכוכבות אחרות בביצה המקומית כהן איננה סמל סקס. היא לא דוחפת את המיניות שלה בכוח או משתמשת בה כדי לקדם אג'נדה מסוימת או את עצמה. הפעמים היחידות שבהן היא מרשה לעצמה לנטוף חושניות היא לרוב כשהיא מחופשת לדמות אחרת, לרוב פליטת ריאליטי שזוכה לכמה דקות תהילה מצומצמות.

 

שני כהן היא שחקנית שכבר קשה לאתר במקומותינו, במיוחד בימים שבהם כל אחת רוצה להיות סלבס: היא מפורסמת, אבל נחבאת אל הכלים, היא מתוקה ולא מאיימת, אבל מחזיקה באחד מהחוזים המבוקשים בתעשייה והיא מרוויחה טונות של כסף בלי לנפנף בכך. חברים קרובים מעידים כי קשה להוציא אותה מהכלים או לשמוע אותה מתעצבנת. על גינוני דיווה אין בכלל מה לדבר. בעמותה שבה היא מתנדבת העידו כי היא מוכנה להגיע "מתי שמבקשים ממנה ולפעמים גם לא צריך לבקש". כעת נותר רק לקנא בפרי בטנה שיזכה לקבל מדי ערב סיפור לילה טוב בדמות אחרת ובגירסא שונה. 

 

שני כהן עושה את "מיכלי" 

צילום: מיכל אפרתי